W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki. [rozumiem. zamknij okno] x

 
Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Anity, Elizy, Mirona , 17 sierpnia 2018

Zaczyna się wielka przebudowa Sikorskiego

2018-02-11

W czwartek 15 lutego rozpoczną się prace związane z przebudową ul. Sikorskiego. Pierwszy etap przebudowy (etap 1a) będzie obejmował odcinek ul. Sikorskiego od ul. Dworcowej (droga przy Zakładzie Energetycznym) do ul. Młyńskiej, pozostawiając przejezdność przez ulice Dworcową i Młyńską jak również z Alei Konstytucji 3 Maja w lewo w ul. Kosynierów Gdyńskich.

W związku z przewidywanym zakresem robót:

- Aleja Konstytucji 3 Maja na odcinku od ul. Orląt Lwowskich do ul. Kosynierów Gdyńskich będzie drogą jednokierunkową z kierunkiem ruchu od ul. Estkowskiego do ul. Kosynierów Gdyńskich. Dodatkowo, na wskazanym odcinku Alei Konstytucji 3 Maja, na prawym pasie jezdni wyznaczony zostanie buspas dla autobusów oraz przystanki autobusowe, natomiast lewym pasem (obecnie umożliwiającym ruch w przeciwnym kierunku) odbywać się będzie ruch pozostałych pojazdów zgodnie z planowanym kierunkiem ruchu,

- wjazd w ul. Garbary możliwy będzie tylko od strony ul. Spichrzowej (droga będzie ślepa),

- z ul. Młyńskiej będzie można skręcić jedynie w ul. Sikorskiego w stronę Katedry oraz wjechać w ul. Strzelecką.

Ze względu na zakres przeprowadzanych prac wprowadzone zostaną również dwa objazdy. Pierwszy objazd (główny) poprowadzony będzie z ul. Estkowskiego i Alei Konstytucji 3 Maja w kierunku centrum ulicami Estkowskiego – Łokietka – Wybickiego – Chrobrego. Drugi objazd (lokalny) poprowadzony zostanie z Alei 11 Listopada do ul. Sikorskiego ulicami Jancarza – Składową – Spichrzową – Młyńską. Objazdy zostaną poprowadzone analogicznie tymi samymi ulicami w przeciwnych kierunkach.

Planowane są także zmiany w kursowaniu autobusów, w tym przede wszystkim zastępczych autobusów T1 i T2 za komunikację tramwajową. Szczegóły wkrótce.

Rafał Krajczyński
Miejski Inżynier Ruchu