więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Marii, Marzeny, Ryszarda , 26 kwietnia 2024

Mamy pierwszy w Polsce urzędowy paczkomat

2020-04-06, Mija dzień

To przełomowe rozwiązanie w obsłudze mieszkańców Gorzowa. Klienci gorzowskiego magistratu już dziś mogą załatwić sprawy urzędowe bez bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Na początek te z zakresu spraw, obsługiwanych przez Wydział Komunikacji. 

 
  Fot. Bartłomiej Nowosielski

InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce, na potrzeby Urzędu Miasta Gorzowa przygotował dwa nowe specjalistyczne paczkomaty. Dokumenty można nadać i odebrać za pośrednictwem urządzenia InPost.

„W tej trudnej sytuacji, w której się znaleźliśmy szukamy takich rozwiązań, by maksymalnie ułatwić Wam kontakt z urzędnikami i pomóc w załatwianiu spraw urzędowych” - powiedział prezydent miasta Jacek Wójcicki. „Zwróciliśmy się do InPost z pytaniem, czy pomogą nam w rozwiązaniu problemu obsługi mieszkańców. Odpowiedź firmy była błyskawiczna” - wyjaśnił prezydent Wójcicki.

Firma InPost to lider nowoczesnej logistyki w Polsce, jeden z największych dostawców usług przesyłkowych. Na terenie Polski znajduje się już ponad sześć tysięcy urządzeń. To gorzowskie jako pierwsze będzie również obsługiwać i wspierać funkcjonowanie Urzędu Miasta.

„Już wcześniej widzieliśmy możliwość stworzenia takiej usługi, jednak dopiero na początku pandemii powołaliśmy dedykowany zespół naszych specjalistów, z zadaniem przygotowania komercjalizacji koncepcji” - mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost. „Prezydent Gorzowa, jako pierwszy stwierdził, że to jest świetny pomysł i rozwiązanie obecnych problemów. Szybko stworzyliśmy maszyny skonfigurowane pod potrzeby miast i przygotowaliśmy usługę InPost Urząd24, która znacznie ułatwi obieg dokumentów między urzędem a mieszkańcami. Pierwsze dedykowane paczkomaty oznaczone herbem miasta właśnie zostały uruchomione w Gorzowie Wielkopolskim. Dodatkowo, aby maksymalnie ułatwić załatwianie spraw urzędowych, umożliwiliśmy mieszkańcom Gorzowa nadanie dokumentów z każdego innego paczkomatu na terenie miasta do paczkomatu „urzędowego”. Takie rozwiązanie w okresie pandemii jest o wiele bezpieczniejsze zarówno dla mieszkańców, jak i dla samych urzędników - podkreślił Brzoska.

Mieszkańcy mogą załatwić wybrane sprawy urzędowe przy pomocy paczkomatów InPost. Wystarczy wypełnić prosty formularz na stronie urzad24.inpost.pl/Gorzow i zanieść wymagane dokumenty do dowolnego, wybranego przez siebie paczkomatu na terenie miasta. Koszt nadania paczki wynosi 5,99 zł. Odbieranie dokumentów nadanych przez urzędników do mieszkańców będzie możliwe w paczkomatach InPost przy ulicy Sikorskiego 3-4 oraz przy ulicy Myśliborskiej 34, zlokalizowanych obok budynków Urzędu Miasta.

W trakcie pandemii rekomendujemy wygodny i bezpieczny odbiór dokumentów zdalnie przy pomocy darmowej aplikacji InPost Mobile z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play), zamiast standardowego użycia panelu dotykowego.

Na chwilę obecną za pośrednictwem paczkomatu można załatwić sprawy z zakresu tych, realizowanych w Wydziale Komunikacji UM, tj. m.in.:

Gotowe dokumenty będą czekać na odbiór w urządzeniu obok budynku Urzędu Miasta, na identycznych zasadach, na jakich funkcjonują wszystkie paczkomaty.

Więcej o zasadach funkcjonowania urządzeń tutaj:

http://www.gorzow.pl/PL/3235/8456/Pierwszy_w_Polsce___urzedowy__paczkomat/k/

Wydział Promocji i Informacji UM

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x