W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki. [rozumiem. zamknij okno] x

 
Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Anatola, Jacka, Mirosławy , 3 lipca 2020

Rozpoczyna się modernizacja ulicy Spichrzowej

2020-05-10

W poniedziałek 11 maja rozpocznie się modernizacja ulicy Spichrzowej. Wykonawca przystąpi do pierwszego etapu inwestycji - przebudowy ulicy na odcinku od Składowej do mostu Staromiejskiego.

medium_news_header_27601.jpg

Zamknięte zostaną dwa odcinki Spichrzowej: od ulicy Wodnej do ulicy Zaułek (od strony wschodniej) oraz od ulicy Młyńskiej do ulicy Garbary (od strony zachodniej). W związku z tym przewidziano następujące zmiany w organizacji ruchu:

zamknięcie wjazdu na ul. Spichrzową od strony ul. Bolesława Chrobrego oraz z mostu Staromiejskiego (wyłączenie z ruchu pasa lewoskrętu przy zjeździe z mostu Staromiejskiego);

zamknięcie skrzyżowania ul. Spichrzowa/ul. Wodna;

zaślepienie ul. Wodnej i wprowadzenie tam ruchu dwukierunkowego wyłącznie dla mieszkańców i przedsiębiorców z wyjazdem na Chrobrego;

ruch samochodowy w ciągu ul. Spichrzowej będzie mocno ograniczony i w zależności od postępu prac dostępny czasowo tylko dla mieszkańców i przedsiębiorców ul. Wodnej.

zamknięcie skrzyżowania ul. Spichrzowa/ul. Łazienki;

na ulicy Łużyckiej wprowadza się ruch dwukierunkowy oraz zakazuje się parkowania na ul. Łużyckiej na odcinku około 30 m vis a vis przedszkola;

dojazd do ul. Łazienki i Łużyckiej odbywał się będzie od ul. Zaułek, a w celu umożliwienia bezpiecznego dojazdu do ul. Łazienki wprowadza się ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną na ul. Zaułek od bloku 1-2 do bloku 5-6 (skrzyżowanie Zaułek/Łużycka);

utrzymuje się ruch dwukierunkowy na ul. Młyńskiej, który został wprowadzony w związku z przebudową ul. Sikorskiego;

ul Młyńska będzie nadal „ślepa” od strony Sikorskiego i wjazd możliwy będzie wyłącznie od Nadbrzeżnej i Spichrzowej (przejazd po estakadą kolejową od ul. Nadbrzeżnej);

skrzyżowania ulic Garbary – Spichrzowa będzie otwarte dla trzech wlotów, dlatego przewidziano zmianę pierwszeństwa przejazdu, zgodnie z trasą objazdu tj. od Nadbrzeżnej do Składowej;

na ul. Nadbrzeżnej na całej długości wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy i zakazy zatrzymywania się na jezdni.

wjazd w ul. Nadbrzeżną od strony ul. Spichrzowej wlot zachodni przy skrzyżowaniu z Chrobrego możliwy będzie bezpośrednio z ul. Chrobrego.

Wyznaczone zostaną objazdy. Objazd do ul. Składowej, dworca PKP i PKS, od mostu Staromiejskiego (odcinek zachodni) wyznaczono ulicami Bolesława Chrobrego, Wybickiego, Łokietka i Estkowskiego, Orląt Lwowskich aż do ul. Dworcowej.

Objazd do mostu Staromiejskiego i Chrobrego poprowadzony zostanie przez ul. Nadbrzeżną.

Na czas prowadzenia robót ruch na ul. Nadbrzeżnej na całej jej długości wprowadzony będzie ruch dwukierunkowy, z ograniczeniem prędkości do 30 km/h.

W etapie drugim zmiana do w stosunku do pierwszego będzie polegać na otwarciu dla kierowców krótkiego odcinka ul. Spichrzowej od strony Chrobrego do Wodnej, co umożliwi dojazd do dwukierunkowej ul. Nadbrzeżnej również dla kierowców jadących od mostu Staromiejskiego, wykorzystując przejazd pod estakadą.

Etap trzeci obejmie zamknięcie odcinka ul. Spichrzowej od ul. Łazienki do ul. Młyńskiej (z zamknięciem skrzyżowania z ul. Zaułek i ul. Młyńską). Skrzyżowanie z ul. Łazienki zostanie otwarte. Ulica Łazienki będzie stanowiła dojazd do ul. Łużyckiej i ul. Zaułek.

Rafał Krajczyński
Miejski Inżynier Ruchu

Dariusz Wieczorek
Wydział Promocji i Informacji UM

P.S. Już po publikacji tego tekstu wykonawca modernizacji ulicy Spichrzowej poinformował, iż faktyczne rozpoczęcie prac na tej ulicy nastąpi w środę (13.05.) od godzin porannych i będą to prace rozbiórkowe.