więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Marka, Wiktoryny, Zenona , 29 marca 2024

Gorzów, wie bist du? Ruszamy!

2021-03-03, Mija dzień

Rozpoczynamy realizację projektu Gorzów, wie bist du? Niemiecka nazwa projektu wynika ze współpracy naszego miasta z Frankfurtem nad Odrą.

medium_news_header_29852.jpg
Fot. UM Gorzów

Przez najbliższe miesiące będziemy przekonywać mieszkańców Frankfurtu, by swój wolny czas spędzali w Gorzowie. Promocja walorów turystycznych Gorzowa we Frankfurcie nad Odrą, pobudzenie turystyki transgranicznej, a także zachęcenie do udziału w wydarzeniach kulturalno-rozrywkowych partnera projektu, celem wzmacniania kontaktów transgranicznych i integracji mieszkańców obu miast to główne założenia projektu „Kampania Gorzów wie bist du? promująca atrakcyjność turystyczną Gorzowa Wlkp.” Projekt jest realizowany i dofinansowany w ramach Funduszu Małych Projektów Programu Współpracy INTERREG V A Brandenburgia - Polska 2014-2020, w ramach celu „Europejska Współpraca Terytorialna” Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR). 

Głównym zadaniem naszych działań w ramach projektu jest zaprezentowanie Gorzowa  mieszkańcom Frankfurtu nad Odrą jako miejsca, do którego można przyjechać i spędzić aktywnie czas, zwiedzając ciekawe miejsca lub korzystając z oferty kulturalno-rozrywkowej. Chcemy zainspirować mieszkańców Frankfurtu nad Odrą do częstszych wizyt w mieście nad Wartą.

Umowa o dofinansowanie projektu została zawarta 5 października 2020 r., wszystkie podejmowane działania będą realizowane w okresie od 1 marca do 19 października br. Wartość projektu: 11764,70 Euro, kwota dofinansowania: 10 000 Euro.

Podczas realizacji projektu będziemy intensywnie współpracować z partnerem zza Odry, by wspólnie przekonać mieszkańców Frankfurtu, o tym że Gorzów to doskonałe miejsce transgranicznej turystyki weekendowej. Jednocześnie liczymy, że współpraca wzmocni istniejące relacje partnerskie pomiędzy miastami.

Stałym elementem kampanii będą spotkania online oraz spotkania bezpośrednie (zależne od sytuacji pandemicznej) z przedstawicielami partnera projektu. Ich celem będzie wypracowanie najskuteczniejszych sposobów promocji turystycznej i zaangażowanie partnera w działania promocyjne. Partner niemiecki będzie uczestniczył we wszystkich podejmowanych działaniach, w tym w dostosowaniu działań do panującej sytuacji, w związku z trwającą pandemią koronawirusa i różnymi restrykcjami obowiązującymi w Polsce i Niemczech. 

W pierwszym etapie projektu planowane są działania bezpośrednie związane m.in. z ustawieniem stoiska promocyjnego Gorzowa we Frankfurcie nad Odrą. Tam planujemy eksponować materiały promocyjne: miejskie gadżety reklamowe oraz gorzowskie publikacje oraz zachęcić mieszkańców miasta partnerskiego do turystyki. W ramach pierwszego etapu planowane jest także określenie stopnia znajomości Gorzowa przez mieszkańców Frankfurtu nad Odrą. W tym celu przeprowadzimy ankiety, dotyczące częstotliwości wizyt oraz sposobów pozyskiwania informacji o Gorzowie, co pozwoli na jeszcze lepsze dostosowanie działań promocyjnych do potrzeb turystów zza Odry.

Ideą kampanii jest przełamywanie barier językowych, dlatego w ramach projektu powstanie dwujęzyczna publikacja turystyczno-spacerowa, która zachęci mieszkańców Frankfurtu nad Odrą do korzystania z dedykowanych szlaków spacerowych. Zwieńczeniem projektu będzie wspólne spotkanie w Gorzowie podczas którego omówione zostaną skuteczne sposoby promocji turystycznej po obu stronach granicy. Podczas wizyty studyjnej kończącej projekt mieszkańcy Frankfurtu nad Odrą będą mogli wykorzystać przygotowany spacerownik do zwiedzania miasta.

W rezultacie działań wypracowane zostaną wspólne metody pobudzania turystyki transgranicznej i integracji pomiędzy mieszkańcami obu miast, co pozwoli na kształtowanie trwałych więzi. Frankfurt nad Odrą to od lat miasto partnerskie Gorzowa Wielkopolskiego, projekt pozwoli na pogłębienie tego partnerstwa.  

W związku z trwającą pandemią wymienione działania mogą być modyfikowane, a część spotkań może mieć formę online z uwagi na obowiązujące obostrzenia.

Karolina Machnicka

Wydział Promocji i Informacji

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x