więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Jaropełka, Marii, Niny , 3 maja 2024

Pieniądze z wynajmu na rozwój uczelni

2015-01-08, Mija dzień

Gorzowski Urząd Miasta czeka przeprowadzka. Część wydziałów, mieszcząca się w tej chwili w Watralu przy ul. Kombatantów i w budynku przy ul. Przemysłowej, w marcu oraz kwietniu zostanie przeniesiona do budynku PWSZ na terenie byłej jednostki wojskowej przy ul. Myśliborskiej.

medium_news_header_9970.jpg

- Tym samym miasto rocznie zaoszczędzi prawie pół miliona złotych na kosztach wynajmu, mając do dyspozycji dużo większą powierzchnię – mówi Łukasz Marcinkiewicz, wiceprezydent Gorzowa i zaraz dodaje, że przeprowadzka ma także na celu skoncentrowanie wydziałów celem racjonalizacji bieżących wydatków oraz usprawnienie działalności urzędu.  – Docelowo chcemy mieć urząd w jednym miejscu, w centrum miasta, ale na razie musimy zorientować się, jakie są możliwości wyremontowania obiektu przy ul. Obotryckiej – dodaje.

Obecnie Urząd Miasta znajduje się w dziewięciu lokalizacjach z czego pięć należy do miasta (przy ul. Sikorskiego 3-4,  Teatralnej 26, Orląt Lwowskich 1, Obotryckiej 7 i Kazimierza Wielkiego 1), jedna do Skarbu Państwa (przy ul. Okólnej 2), a jedna jest współwłasnością (przy ul. Jagiellończyka 10). W tej chwili za wynajem ponad dwóch tysięcy metrów kwadratowych powierzchni w Watralu urząd płaci z naszych podatków około 716 tysięcy złotych rocznie (28,91 zł miesięcznie za metr) a za 605 metrów w budynku przy ul. Przemysłowej 467 tysięcy zł (64,34 zł!). W sumie daje to kwotę ponad 1.183.413,48 zł. Stawka za metr kw. w PWSZ ma wynosić 15 zł brutto miesięcznie. Oznacza to, że za powierzchnię ok. 4 tysięcy metrów kw. miasto zapłaci 720.000 zł rocznie.

Zadowolony z podpisania porozumienia jest kanclerz PWSZ Roman Gawroniak, który przypomina, że już trzy lata temu miasto wyszło z inicjatywą wynajmu. Uczelnia przygotowała się logistycznie na przekazanie pod potrzeby magistratu budynku, lecz ostatecznie nie doszło do podpisania umowy.

- Cieszymy się, że temat powrócił, ponieważ otrzymane pieniądze z wynajmu będziemy mogli inwestować w dalszy rozwój uczelni, a miasto zaoszczędzi spore kwoty ze wspólnego budżetu – tłumaczy kanclerz. – Ponadto możemy teraz skupić całe nasze kształcenie w dwóch campusach przy ul. Teatralnej i Chopina. Poza tym punkt ciężkości naszego wydziału technicznego możemy przenieść do kompleksu budynków przy ul. Chopina, gdzie posiadamy laboratorium środowiskowe dla kierunków technicznych. To również ułatwia nam wiele spraw. Przeprowadzka będzie możliwa po zakończeniu semestru i przygotowaniu naszych pomieszczeń przy ul. Chopina – tłumaczy.

RB

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x