więcej
 
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Moto »
Marka, Wiktoryny, Zenona , 29 marca 2024

Gwiazdy genewskiego Motor Show

2015-03-06, Moto

Podczas trwającego do 15 marca salonu samochodowego w Genewie obok zapowiadanych premier pojawiły się nowości, które być może zwiastują głębsze zmiany w światowej motoryzacji. Samochodem roku w Europie został VW Passat i zapewne niedługo w każdym salonie marki zawiśnie logo COTY.

medium_news_header_10539.jpg

Wnikliwie oglądano nową Skodę Superb, najnowszego Renaulta i premiery Hyundaya.  Crossower Seata zapowiadał, że auto tego segmentu niebawem pojawi się z logo Skody. Podziwiano Hondę Type R, nową Toyotę Avensis i zrestylizowanego Aurisa. Samochody te niedługo zobaczymy w gorzowskich salonach. Największe wrażenie jednak zrobił mały koncepcyjny Lexus LF – SA i odpowiedź firmy na pytania dlaczego ta znamienita marka zbudowała tak mały samochód. Według Lexusa najwyższym przejawem luksusu pozostają realne wrażenia z jazdy. Trudno się z tym nie zgodzić.

Tradycyjnie już oblegano stoisko Ferrari, które tym razem znalazło się w innej hali, blisko  ekspozycji grupy Fiat – Chrysler. Nowy Ferrari 488 to jak zwykle w tej marce doskonale jeżdżące dzieło sztuki. Temat z Maranello dominował również w stoisku Pininfariny gdzie eksponowano wizję Ferrari Sergio.

Zdając sobie sprawę, że na świecie jeździ już ponad bilion samochodów, zaś za 35 lat liczba ta zwiększy się do 2, 5 biliona, a ani drogi nie są z gumy, ani ropy nie przybywa, warto było poszukać niekonwencjonalnych konstrukcji. Największą sensacją był Quand. Obok supersamochodów E i F zaprezentowano kompaktowy Quantino. Wyeksponowano również 1060 konny model F z tablicami rejestracyjnymi. Okazuje się, że samochód otrzymał wymagający certyfikat TUV i już od kilku miesięcy testowany jest na drogach. Tankowanie elektrolitem odbywa się oddzielnie do każdego ze zbiorników. Niebieskim wężem dostarcza się roztwór zjonizowany ujemnie a czerwonym dodatnio. Mały Quantino tankowany jest podobnie, ale nie po maksimum 800 km tylko po przebiegu ponad 1000 km. Quantino ma być dostępny dla przeciętnego klienta. Ciekawostką jest konfiguracja jego instalacji elektrycznej na 48 V czyli tyle samo co wózki golfowe i skutery elektryczne samochód napędzany na cztery koła przez cztery silniki elektryczne bez trudu przekracza prędkość 200 km/h. Właściciel 60 patentów i szef techniczny nanoFlowcell AG Nucio la Vecchia zapewnił, że auto w tym roku otrzyma homologację drogową.

Zagadką salonu było stoisko zapowiadające reaktywację firmy Borgward, która przestała istnieć 50 lat temu. Niegdyś ta firma była trzecim producentem samochodów w Niemczech. Sportowe samochody Hansa i model Isabela to rarytasy poszukiwane przez kolekcjonerów. Firma działająca na północy Niemiec określała się jako hanzeatycka i słynęła z innowacyjności. Podczas konferencji prasowej, na której obecny był sam Sir Stirling Moss, wnuk założyciela firmy oświadczył, że odrodzony Borgward nadal będzie jedną z najbardziej innowacyjnych firm świata. W planach są fabryki w różnych krajach, a pierwszy samochód zaprezentowany zostanie jesienią w Frankfurcie nad Menem.

Ryszard Romanowski  

0.150079_car.jpg
1.Borgward.jpg
2.QUANTiNO_Geneve_1.jpg
3._DSF0275.JPG
4._DSF0342.JPG
0
01234

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x