więcej
 
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Moto »
Sergiusza, Teofila, Zyty , 27 kwietnia 2024

Nowa Skoda Superb już po genewskiej premierze

2015-03-15, Moto

Pierwsza generacja Skody Superb przyjęta była z pewnym niedowierzaniem. Szczególnie w Polsce. Wielu uważało, że marka wywodząca się z obozu wschodniego nie jest w stanie zbudować samochodu tej klasy. 

medium_news_header_10625.jpg

Szybko zmieniono zdanie i Superby I oraz II generacji sprzedały się w ilości ponad 700 tys. sztuk.

Błyskawicznie okazało się, że są bardzie komfortowe, przemyślane i bardziej niezawodne niż wiele konstrukcji renomowanych zachodnich marek. Znawcy motoryzacji przypomnieli sobie, że Skoda już w latach dwudziestych ubiegłego wieku współpracowała z francuską Hispano – Suizą budująca auta skutecznie konkurujące z Rolls – Roycem, oraz także to, że wtedy właśnie powstał pierwszy Superb.

Trudno zapomnieć pierwsze jazdy testowe pierwszą generacją Superba nad Zalewem Wiślanym. Auto imponowało nie tylko komfortem, ale również osiągami i trzymaniem się drogi na krętych i wąskich warmińskich drogach. Od tego czasu każda generacja jest coraz lepsza i przysparza coraz więcej stresów konkurentom, nawet tym z grupy VW.

Nic dziwnego, że zaprezentowany w Genewie model III generacji był jedną z najbardziej oczekiwanych premier. Co prawda, po raz pierwszy zaprezentowano go w Czechach, ale szerokie gremium dziennikarzy mogło dokładnie go obejrzeć dopiero w Palexpo. Samochód zwraca uwagę stylistyką nadwozia zaczerpniętą z konceptu Vision C.

Samochód zbudowano na wprowadzonej niedawno prze koncern z Wolfsburga platformie MQB. Przy czym należy pamiętać, że platforma nie jest już tym czym była 30 lat temu. Obecnie można ją niemal dowolnie konfigurować. W nowym Superbie w stosunku do poprzednika rozstaw osi wzrósł aż o 80 mm. Oznacza to jeszcze lepsze trzymanie się drogi i wyższy komfort, oczywiście, gdy konstruktorzy nie spartolą zawieszenia. W Skodzie, firmie głęboko zaangażowanej w sport nie może coś takiego się zdarzyć. Nowe zawieszenie oznaczone symbolem XDS+ zapowiada najwyższa przyjemność z jazdy i wysoki poziom bezpieczeństwa. Skrócono tzw. zwis przedni o 61 mm. Parametr ten jest na ogół ważny w przypadku aut terenowych. W Superbie zapowiada bezpieczeństwo przedniej części auta na dziurawych drogach takich krajów jak np.  nasz. Ma to również aspekt estetyczny, bo zmienia proporcje samochodu.

W kabinie jest więcej miejsca niż w poprzedniej generacji. Wzrosła odległość od kolan pasażera do oparcia przedniego fotela, odległość pomiędzy głową i podsufitką oraz łokcia od drzwi.  Przepastny bagażnik jest o 30 l większy i ma teraz 625 l. Tradycyjnie już auto posiada dwa parasole w specjalnych schowkach, a do tego uchwyty do tabletów z tyłu i z przodu kabiny. Zestaw 12 głośników o mocy 610 pozwala zmienić kabinę niemal w salę koncertową. Wejścia USB i gniazdko 230 v to już zupełne drobiazgi.

Silniki skonfigurowane do normy Euro 6 mają większą niż dotąd dynamikę i są o około 20 proc. oszczędniejsze. W wersjach benzynowych wybrać możemy jednostki o mocach od 120 do 280 KM, a w dieslach od 120 do 190 KM. Samochód posiada wiele wymyślnych układów wspierających kierowcę m. in. asystent parkowania nowej generacji, asystent pasa ruchu, adaptacyjną regulację zawieszenia, czujniki deszczu i światła.

Już niedługo będzie można bliżej zapoznać się z nowym Superbem w gorzowskim salonie Auto- Bis.

Ryszard Romanowski

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x