więcej
 
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Moto »
Bony, Horacji, Jerzego , 24 kwietnia 2024

Wielki test salonów z gorzowskimi akcentami

2015-07-31, Moto

Często można usłyszeć, że najlepsze zakupy robi się w wielkich miastach, bo jest tam większy rynek i znacznie więcej możliwości do negocjacji, uprzejma obsługa itd. Tymczasem  w  Wielkim Teście Salonów samochodowych niemal co roku gorzowscy dealerzy są w ścisłej czołówce, a nie rzadko zdarza się im wygrywać.

medium_news_header_12030.jpg

Osobom, które o testach w motoryzacyjnych periodykach mają mniej lub bardziej negatywne opinie warto wyjaśnić, że test salonów jest zupełnie inny od testów samochodów.  Jego dosyć skomplikowana metodologia pozwala zachować wysoki stopień obiektywizmu. Poza tym jeżeli chodzi o punkty sprzedaży większość z nas ma bardzo podobne oczekiwania w przeciwieństwie do samochodów.

Wielki test odbył się już po raz dwunasty. Organizuje go tygodnik Auto Świat wraz z Centrum Badań Marketingowych ,,Test’’. Ta ostatnia firma specjalizuje się w badaniach jakości obsługi i satysfakcji klientów. W teście salonów posłużono się metodą tzw. tajemniczego klienta. Polega to na tym, że co miesiąc ponad tysiącosobowa grupa przeszkolonych współpracowników firmy zamienia się w klientów odwiedzających wylosowane salony samochodowe różnych marek na terytorium całej Polski. W każdym salonie ocenia się organizację, jakość obsługi i jazdę próbną. Każdy z tych tematów jest szczegółowo rozpisany w pięciostronicowym formularzu. Na podstawie wypełnionych formularzy przyznaje się punkty. Maksymalnie można zdobyć ich 200, a każdy salon, który uzyska ponad 150 punktów uważany jest za bardzo dobry. Liczy się ładny wygląd salonu, efektowana ekspozycja samochodów, jakość materiałów informacyjnych oraz miła i kompetentna obsługa posługująca się zrozumiałym językiem i gotowa do negocjacji cenowych. Ważną rolę odgrywa możliwość odbycia jazdy próbnej wybranym modelem auta.

W tym roku ,,tajemniczy klienci’’ odwiedzali salony marek, które w roku 2014 sprzedały co najmniej 12 tys. aut. Były to: Citroen, Dacia, Ford, Hyundai, KIA, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Skoda, Toyota i Volkswagen. Następnie losowano po 18 salonów każdej z tych marek i wysyłano ankieterów.  Trafili oni również do Gorzowa.

W tegorocznym teście maksymalną liczbę 200 pkt uzyskał gorzowski salon Opla Szyjkowski – Auto. Firma znalazła się w bardzo wąskiej grupie liderów testu. Tylko pięć punktów zabrakło gorzowskiemu dealerowi VW firmie KIM.

Warto przypomnieć, że w ubiegłych latach wśród liderów testu z maksymalną ilością punktów były również gorzowskie salony Skoda Auto – Bis. Który wciąż trzyma wysoki poziom i nieistniejący już dealer Fiata Motogobex. Wiele salonów  przekroczyło też magiczną granicę 150 pkt. Można z tego wyciągnąć wniosek, iż nie warto szukać po Polsce okazji korzystnego zakupu samochodu, bo firmy z najwyższej półki mamy na miejscu.

rar

  

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x