więcej
 
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Moto »
Marii, Marzeny, Ryszarda , 26 kwietnia 2024

Nowości klasy premium na polskich drogach

2016-07-19, Moto

Mimo że polski rynek samochodowy zalewany jest pojazdami używanymi  zza granicy, coraz pewniej czują się na nim drogie auta klasy premium. 

medium_news_header_15499.jpg

Coraz lepiej sprzedają się auta takich marek jak Lexus, Jaguar, Maserati, Mercedes, BMW a nawet Bentley i Rolls – Royce.

Świadczy to głównie o dysproporcjach w sile nabywczej. Trudno bowiem podejrzewać aby ktoś myślący rozsądnie zrezygnował z zakupu nowego auta na rzecz kilku czy kilkunastoletniego. Warto przypomnieć, że średni wiek przywożonych z Zachodu używanych samochodów wynosi ponad 10 lat.

Tymczasem sprzedaż nowych aut klasy premium i wyższej w liczbach bezwzględnych nie jest może zbyt imponująca, ale stabilna i z ciągłą tendencją wzrostową.

Stosunkowo młody polski rynek samochodowy ciągle ewoluuje. W ostatnich latach coraz więcej nabywców znajdują auta sportowe, coupe i kabriolety. Te ostatnie do niedawna uważano u nas za niesprzedawalne.

Ostatnio w polskich salonach pojawiły się dwie nowości imponujące nie tylko techniką, komfortem i jakością wykonanie lecz również stylem. Jedną z nich jest Lexus LC, który na początku tego roku zrobił furorę podczas salonu w dawnej a dziś mocno podupadłej stolicy przemysłu samochodowego  – Detroit. Samochód zbudowany z dużym udziałem kompozytów jest wersją seryjną konceptu LF – LC, którego poprzedził wyprodukowany w ściśle limitowanej serii model LF. Najnowszy Lexus zwraca uwagę szerokim i bardzo niskim nadwoziem, w które niezwykle estetycznie wkomponowano wielkie 21 calowe koła. Wnętrze oferuje najwyższy komfort i perfekcyjna jakość wykonania. Nie znajdziemy w nim ani kawałka znanego z innych, nawet wysokiej klasy aut, plastiku. Wszędzie trafimy na szlachetne materiały. Zaawansowana elektronika nie przytłacza jak w wielu tańszych autach. Jest  m. in. niezwykle zaawansowany system bezpieczeństwa i bezdotykowy interfejs, ale wszystko to rozmieszczono zgodnie z zasadami najlepszego, ponadczasowego smaku.  Oprócz doskonałego wyważenia zadbano nawet o takie szczegóły jak odpowiedni dźwięk silnika. Zastosowano specjalne zawory w układzie wydechowym. Samochód może być napędzany silnikiem spalinowym o mocy niemal 500 KM lub zupełnie nowym układem hybrydowym. W Multi Stage Hybrid System zastosowano po raz pierwszy w koncernie Toyota lekki akumulator litowo-jonowy, jak również system torgue on demand. Zapewnia on optymalną trakcję i dotąd stosowany był tylko w najmocniejszych samochodach elektrycznych. Napęd przenoszony jest poprzez automatyczną skrzynię o 10 przełożeniach. Obie wersje rozpędzają się od 0 do 100 km/h w czasie około 5 sek.

Kolejnym z niecierpliwością oczekiwanym modelem jest Alfa – Romeo Giulia zaprezentowana po raz pierwszy w Muzeum Alfa – Romeo w Arese z okazji 105 -  lecia marki.  Flagowa wersja Quadrifoglio Verde     generuje z  6 cylindrowego silnika 510 KM. Moc przenoszona jest na koła tylne za pośrednictwem automatycznej skrzyni dwusprzęgłowej. O idealne trzymanie się drogi dba specjalny system wektorowania momentu obrotowego . Giulia już odwiedziła tor Nurburgring gdzie pokonała Lamborghini i wyrównała czasy Ferrari stając się najszybszym seryjnie produkowanym sedanem na świecie.  Obszerne wnętrze samochodu zaprojektowano zgodnie z zasadami włoskiej szkoły i wykonano z rzemieślniczą precyzją. Do najszybszej wersji dołączyły nieco wolniejsze. Na polski rynek trafiły dwie odmiany napędzane silnikami wysokoprężnymi o pojemności 2, 2 l. Są to zupełnie nowe konstrukcje wykonane w całości z aluminium. Można wybrać wersję o mocy 150 lub 180 KM. Zapewne niebawem dołączy dwulitrowa wersja benzynowa sprzedawana już na rynku USA.  Najtańsza wersja Giulii kosztuje około 140 tys. zł.

Ryszard Romanowski

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x