więcej
 
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Moto »
Irydy, Tamary, Waldemara , 5 maja 2024

Konkurs elegancji Villa d’Este

2013-05-31, Moto

W maju odbywają się dwie największe i najważniejsze na świecie imprezy poświęcone samochodowej klasyce. Co roku około tygodnia po zakończeniu Mille Miglia odbywa się nad jeziorem Como konkurs samochodowej i motocyklowej elegancji.

medium_news_header_3879.jpg

Cocorso d’ Eleganza Villa d’ Este zorganizowano po raz pierwszy u schyłku lat dwudziestych. Co roku w ogrodach willi d’Este gromadzą się najpiękniejsze pojazdy z przeróżnych lat. Często konkursowi towarzyszą okolicznościowe wystawy najznamienitszych biur projektowych. Jako anegdotę opowiada się zdarzenie z 2008 roku, kiedy to samochody koncepcyjne studia Giugiaro zakorkowały wszystkie drogi prowadzące do Cernobio. – Miało być kilka- tłumaczyli organizatorzy. –Zabraliśmy tylko niektóre – odpowiadał Fabrizio Giugiaro, który tydzień wcześniej pokonał trasę Mille Miglia mając za pilota … Victora Emanuela. Mówiono, że jechało dwóch królów. W każdym razie 40 rocznicę firmy Giugiaro celebrowano po królewsku. Rok później swoje półwiecze obchodziła Pininfarina, ale było to znacznie mniej spektakularne.

Komisja oceniająca samochody wyłania zwycięzców poszczególnych klas wiekowych. Istnieje też bardzo prestiżowa nagroda dla konceptcarów i prototypów oraz nagroda publiczności zgromadzonej w pobliskiej willi Erba. Szeroka publiczność wpuszczana jest na teren konkursu w wyznaczonych godzinach a podziwiać do woli samochody może z okien i ogrodów sąsiedniej willi Erba.

Desing Award for Concept Cars and Prototypes jest marzeniem wszystkich największych stylistów. Taki stylistyczny Oscar. W tym roku tę prestiżową nagrodę otrzymało Centro Stile Alfa Romeo za swoją wizję modelu Disco Volante.

Laureat jest ukłonem w stronę słynnego kabrioletu firmy zaprojektowanego na fali fascynacji podbojem kosmosu. Stąd nazwa latający talerz. Współczesny disco volante powstał na bazie mechaniki modelu 8 C Competicione, którego używane egzemplarze można już podobno kupić za niecałe 150 tys. euro. Nie ma ich dużo bo samochód powstał w limitowanej serii 500 egzemplarzy.

Klasyczny układ napędowy i sylwetka nawiązująca do klasyka okazały się  receptą na sukces.

rar

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x