więcej
 
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Moto »
Longiny, Toli, Zygmunta , 2 maja 2024

Skoda Octavia III już w marcu

2013-02-27, Moto

Najnowsza wersja najchętniej kupowanego modelu  w swojej klasie trafi do gorzowskiego salonu już około 11 marca. Skoda Octavia trzeciej generacji jest większa, wygodniejsza, bezpieczniejsza i bardziej ekonomiczna od swojej poprzedniczki.

medium_news_header_2979.jpg

Podczas gdy my będziemy oglądać podstawowy model sedan, pod dachem genewskiego Palexpo zadebiutuje wersja kombi. Premiera podstawowej wersji odbyła się w Mlada Boleslav.  Jej miejscem było nowe muzeum Skody, jednej z najstarszych marek samochodowych świata.

Przedsmakiem najnowszego modelu była Skoda Rapid. Obydwa samochody zaprojektowali styliści kierowani przez Jozefa Kabana. Ten młody słowacki projektant ma już na koncie wiele nadwozi różnych marek m.in. Audi. Prawdziwą sławę zdobył jednak projektując ikonę współczesnej motoryzacji Bugatti Veyron.  Na temat projektu najnowszej Octavii mówił: Nie nadmiar dekoracji, a harmonijne proporcje są tym, co czyni samochód. Zdaniem Franka Welcha szefa do spraw rozwoju technicznego marki nadwozie o perfekcyjnych proporcjach, czystych liniach i ostrych krawędziach jest ucieleśnieniem nowego sposobu projektowania marki.

Od razu zwraca uwagę logo umieszczone na atrapie chłodnicy skąd rozchodzą się linie kształtujące nadwozie. Podobny zabieg stylistyczny zastosowano w Rapidzie. Pozornie wszystko przypomina poprzedni model. Wystarczy jednak przyjrzeć się bi - ksenonowym  lampom ze światłami dziennymi LED aby od razu zauważyć, że optycznie powiększają one i tak sporą bryłę. Wysoko umieszczona 19 – listwowa atrapa chłodnicy nadaje również bardziej agresywny wyraz przedniej części auta.

Pod maską najnowszej Skody znajdzie się szeroka gama silników. Najsłabszy 1,2 TSI rozwija niemal 90 KM i zadowala się zużyciem 5, 2 l benzyny na 100 km w cyklu mieszanym. Jego silniejsza odmiana o mocy 105 KM zadowala się zużyciem na poziomie 4, 9 l na 100 km. Benzynowy silnik 1,4 TSI o mocy 140 KM spala 5,3 l a najsilniejsza jednostka benzynowa 1,8 TSI o mocy 180 KM spala średnio 6,1 l.

Rekordzistą w niskim zużyciu oleju napędowego i emisji dwutlenku węgla jest silnik 1,6 TDI CR DPF o mocy 110 KM. W cyklu mieszanym zadowala się on zużyciem zaledwie 3,4 l paliwa na 100 KM i emituje 89 g dwutlenku węgla na 100 km. Najsłabsza wersja tej jednostki o mocy 90 KM spala 4, 1 l.

Identyczne zużycie ma największy, 150 konny diesel oferowany w Octavii 2,0 TDI CR DPF.

Samochód imponuje projektem wnętrza, które jest zarówno efektowne jak i bardzo funkcjonalne. Systemy komunikacji multimedialnej, asystenci kierowcy itp. to rzeczy wpływające na bezpieczeństwo i zapewniające większy komfort podróżującym. Podobnie jak u innych producentów również w Skodzie znajdziemy wiele rozwiązań znanych dotąd jedynie z aut co najmniej klasy premium.

Już niebawem będzie można dokładnie zapoznać się z wieloma, często zaskakującymi praktycznością rozwiązaniami najnowszego auta z Mlada Boleslav. Znając ogrom wnętrza nowej Octavii aż trudno sobie wyobrazić środek odmiany kombi.

rar

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x