W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki. [rozumiem. zamknij okno] x
 
Jesteś tutaj » Home » Kultura »
Jolanty, Łukasza, Olimpii , 17 grudnia 2017

Uczta dla miłośników teatru, czyli Spotkania Teatralne

2017-10-10

Już właściwie godziny dzielą gorzowskich fanów teatru od momentu uruchomienia sprzedaży biletów na Spotkania Teatralne. Fani szykują się zwłaszcza na spektakle z warszawskimi gwiazdami.

medium_news_header_19837.jpg

 

Sprzedaż karnetów, których faktycznie nie ma, bo rozeszły się ubiegłego roku, oraz biletów zaczyna się w piątek – karnety w cenie 700 zł oraz w środę (18 października) – bilety i tu w różnych cenach. Na „Hamleta” kosztują 65 zł, na „Ach! Odessa-mama” – 85 zł, na pozostałe 110 zł.

 

Spotkania, które zaczną się 10 listopada, otworzy gorzowska premiera Osterwy. Nasz teatr pokaże własne i nowe odczytanie klasyka, czyli „Hamleta” Williama Szekspira. Potem będzie można sobaczyć kilka warszawskich spektakli z Adamem Ferencym, Piotrem Fronczewskim, Zbigniewem Zamachowskim, Marianem Opanią. Prezentem niezwykłym będzie spektakl teatru Kolada z Jekaterynburga.

 

Program:

10 listopada (piątek), g. 19.00

Teatr im. J. Osterwy w Gorzowie

William Szekspir: Hamlet; reżyseria: Błażej Peszek; scenografia: Natalia Kołodziej; muzyka: Wojciech Kiwer, Maria Peszek; ruch sceniczny: Bartosz Bandura. Na scenie: Beata Chorążykiewicz, Joanna Ginda, Bogumiła Jędrzejczyk, Marta Karmowska, Edyta Milczarek, Karolina Miłkowska-Prorok, Bożena Perłowska, Bożena Pomykała-Kukorowska, Joanna Rossa, Marzena Wieczorek, Michał Anioł, Bartosz Bandura, Przemysław Kapsa, Mikołaj Kwiatkowski, Jan Mierzyński, Artur Nełkowski, Leszek Perłowski, Krzysztof Tuchalski, Darian Wiesner, Cezary Żołyński.

 

 

11 listopada (sobota), g. 19.00

Agencja CDN z Krakowa, na motywach „Dziennika” i „Drugiego dziennika” Jerzego Pilcha „Dziennik przebudzenia”. Reżyseria: Adam Ferency, scenariusz: Magda Kupryjanowicz, występują: Adam Ferency i Joanna Kosierkiewicz.

I będzie to odczytanie dziennika wybitnego współczesnego pisarza Jerzego Pilcha, który słynie z tego, że kocha piłkę nożna, jest litrem z Wisły, a jego książki to błyskotliwy zapis rzeczywistości splecionej z filkcją literacką.

 

 

12 listopada (niedziela), g. 19.00

Kolyada Teatr z Jekaterynburga, „Wielka encyklopedia sowiecka”. Produkcja, scenografia, projekt muzyczny – Nikolay Kolyada, występują: Vera – Alisa Kravtsova, Vika – Vasilina Makovtseva, Artem – Anton Butakov.

Nikołaj Kolada, wybitny współczesny dramaturg, który za swoje dramaty zebrał niemal wszystkie liczące się nagrody literackie poza Noblem. W swoich testach przygląda się współczesnej Rosji i wyprowadza zadziwiające konotacje, które pokazują silny związek z Rosją Radziecką.

 

13 listopada (poniedziałek), g. 19.00

Och-Teatr z Warszawy, Jaroslav Hasek, „Dobry wojak Szwejk idzie na wojnę”. Adaptacja i reżyseria: Andrzej Domalik, scenografia i kostiumy: Jagna Janicka, światło: Katarzyna Łuszczyk, muzyka: Mateusz Dębski, ruch sceniczny: Leszek Bzdyl. Na scenie Zbigniew Zamachowski, Milena Suszyńska, Marcin Bubółka, Krzysztof Dracz, Mirosław Kropielnicki, Henryk Simon, Michał Zieliński.

 

14 listopada (wtorek), g. 19.00

Scena Spektrum – Warszawa, Willy Russell „Edukacja Rity”. Reżyseria: Andrzej Strzelecki, scenografia: Tatiana Kwiatkowska, muzyka i wykonanie: Szczepan Pospieszalski. Występują: Katarzyna Ucherska, Piotr Fronczewski.

To opowieść o niemożliwym. Ona – młoda fryzjerka z niezamożnej rodziny marzy o wyrwaniu się do lepszego świata i dlatego zostaje studentką uniwersytetu otwartego. Tam trafia na Niego – nadużywającego alkoholu, doświadczonego profesora literatury. Ona to wulkan energii, entuzjazmu i młodzieńczej otwartości. On – niespełniony poeta, zamknięty w sobie, zgorzkniały i zrezygnowany. Wkrótce okaże się, że ta przypadkowa znajomość nieoczekiwanie zmieni ich oboje…

 

15 listopada (środa), g. 19.00

Teatr Ateneum z Warszawy, Florian Zeller „Ojciec”, reżyseria i opracowanie muzyczne: Iwona Kempa, scenografia i kostiumy: Justyna Elminowska. Na scenie: występują: Marian Opania, Magdalena Schejbal, Przemysław Bluszcz, Paulina Gałązka, Dariusz Wnuk.

André (w tej roli Marian Opania), wydaje się być ciągle w niezłej formie. Jednak niepokój najbliższych budzą coraz częściej pojawiające się u niego kłopoty z pamięcią. Anna (Magdalena Schejbal) stara się zapewnić ojcu możliwie najlepszą opiekę, licząc, że to spowolni postęp choroby. Ale to nie utrata pamięci zdaje się być największym problemem starszego pana. Prawdziwym dramatem jest postępujące komplikowanie się więzi rodzinnych, dramat wzajemnego zrozumienia. Kto w tych okolicznościach zachowa się uczciwie, a kto będzie wykorzystywał nieszczęście? I czyj świat jest prawdziwszy – chorego ojca czy pozornie zdrowej rodziny?

 

16 listopada (czwartek), g. 19.00

Och-Teatr z Warszawy, Noël Coward „Upadłe Anioły”, reżyseria Krystyna Janda, scenografia Maciej M. Putowski, kostiumy Tomasz Ossoliński, światło Katarzyna Łuszczyk. Na scenie: Magdalena Cielecka, Marta Chyczewska, Maja Ostaszewska, Tomasz Drabek, Wojciech Kalarus, Cezary Kosiński.

„Upadłe Anioły” to klasyczna, znakomicie skrojona komedia angielska, przedstawiająca losy dwóch przyjaciółek, statecznych żon z wyższych sfer. Życie Julii i Jane na pierwszy rzut oka wydaje się idyllą, przypomina wręcz bajkowy ideał. Leniwie płynącą, szczęśliwą codzienność odmienia informacja o przybyciu do miasta Maurice’a - dawnego kochanka obu pań z lat przedmałżeńskich. Dla bohaterek komedii Cowarda, Maurice to symbol ekscytującego życia, namiętności, romantycznych uniesień.

 

17 listopada (piątek), g. 19.00

Lubuski Teatr im. L. Kruczkowskiego z Zielonej Góry. „Ach! Odessa – Mama…”. Libretto: Jan Szurmiej, scenariusz i reżyseria: Jan Szurmiej, scenografia: Wojciech Jankowiak, kostiumy: Marta Hubka, choreografia: Jan Szurmiej, muzyka: Hadrian Filip Tabęcki

przygotowanie wokalne: Krzysztof Mroziński. Występują: Robert Kuraś, Wojciech Brawer, Jerzy Kaczmarowski, Tatiana Kołodziejska, Marta Frąckowiak, Radosaw Walenda, Przemysław Falej, James Malcolm, Aleksander Podolak, Aleksander Stasiewicz, Marek Sitarski, Janusz Młyński, Beata Małecka, Anna Haba, Joanna Wąż, Romana Filipowska, Kinga Kaszewska-Brawer, Beata Sobicka-Kupczyk, Alicja Stasiewicz, Anna Chabowska, Joanna Koc, Waldemar Trębacz, Ernest Nita, Wojciech Romańczyk, Sandra Babij.

Odessa była taka jak Łódź. Ziemia obiecana dla wszystkich, którzy chcieli szybko się wzbogacić. Dla kupców eksportujących ukraińską pszenicę oraz dla handlarzy i przemytników korzystających z odeskiej strefy wolnocłowej. A także dla złodziei i bandytów okradających przedstawicieli obu tych grup społecznych. To był właśnie świat Beni Krzyka, legendarnego bandyty. Świat małych, najwyżej trzypiętrowych domów, podwórek zabudowanych najdziwaczniejszymi krużgankami, balkonami i werandami połączonymi drewnianymi, skrzypiącymi schodami. Mieszało się tu wszystko. To tu Benia Krzyk zdobywał sławę, wykonując pierwsze zadania odeskiego bandiugi Froima Gracza, zanim został królem Mołdawanki, a potem całej Odessy… „Ach! Odessa-Mama…” to musical oparty na błatnych (czyli wywodzących się ze światka przestępczego) pieśniach, będących prostą opowieścią o uczuciach, miłości, honorze, zdradzie, zaprawiony poczuciem humoru. Dźwięki muzyki żydowskiej, rosyjskich romansów, rumuńsko-besarabskich rytmów, turecko-kaukaskich brzmień, czy nostalgiczność kozackich pieśni ludowych tworzą oprawę dla odeskiego półświatka.

Roch

Opisy spektakli pochodzą ze stron internetowych poszczególnych teatrów.

Fot. Materiały prasowe Sceny Spektrum