Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Kultura »
Agnieszki, Amalii, Czecha , 20 kwietnia 2024

CEA - FG ma Radę Artystyczno-Programową

2019-10-25, Kultura

Prezydent Miasta Jacek Wójcicki, zgodnie z nadanymi mu uprawnieniami, powołał Radę Artystyczno - Programową, która będzie działać jako organ doradczy Centrum Edukacji Artystycznej – Filharmonii Gorzowskiej.

 
  fot. Łukasz Kulczyński

Pierwsze posiedzenie Rady, zwołane przez Prezydenta Miasta, odbyło się 25 października br. Było to uroczyste spotkanie, inaugurujące prace zespołu, podczas którego członkowie Rady otrzymali akty powołania. Dalsza część posiedzenia odbyła się w Filharmonii w obecności dyrektora instytucji.

Kompetencje do podjęcia tego działania przekazała Prezydentowi w czerwcu br., jako organizator instytucji - Rada Miasta Gorzowa Wlkp.

Rada została powołana na okres równy sezonom artystycznym, na które został zatrudniony dyrektor CEA - Filharmonii Gorzowskiej. W jej skład zostały powołane cztery osoby, głównie eksperci w dziedzinie muzyki i kultury. Prezydent, w dokonaniu wyboru członków Rady, kierował się ich wiedzą i doświadczeniem.

Poniżej przedstawiamy sylwetki członków Rady Artystyczno – Programowej.  

1.    Przemysław Kieliszewski

Prawnik z wykształceniem muzycznym, doktor nauk humanistycznych z zakresu polityki kulturalnej i zarządzania kulturą. Pracuje w Instytucie Kulturoznawstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od maja 2019 r. przewodniczący pierwszej Rady Uczelni Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Od 1994 r. menedżer artystów oraz zespołów w Polsce i za granicą. Organizator kilkuset koncertów i przedstawień. W latach 2003 – 2004 uczestniczył w reformie i powołaniu nowej instytucji kultury jaką jest Poznański Chór Chłopięcy. Założyciel i długoletni dyrektor Festiwalu Akademia Gitary.

Realizował badania m.in. dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Instytutu Adama Mickiewicza, Związku Miast Polskich. Prowadził szkolenia w obszarze zarządzania kulturą, współtworzył strategie rozwoju kultury dla samorządów, m.in.  pracował w zespole badawczym prowadzącym w 2012 r. badania dotyczące diagnozy stanu polityki kulturalnej Gorzowa Wlkp. Specyfikę działalności Filharmonii Gorzowskiej miał okazję poznać w 2015 r. podczas prowadzenia badań dotyczących instytucji artystycznych w Polsce.

Wielokrotnie pełnił funkcję eksperta w komisjach przy Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego i w Mieście Poznaniu. Współtwórca Regionalnego Obserwatorium Kultury Uniwersytetu A. Mickiewicza w Poznaniu. Wieloletni sekretarz Rady Fundacji Kultury Polskiej, członek Towarzystwa Muzycznego im. H. Wieniawskiego oraz Stowarzyszenia Dyrektorów Teatrów.

Od 2013 r. dyrektor i reformator Teatru Muzycznego w Poznaniu, a także producent wielu znaczących spektakli musicalowych.

Laureat Nagrody Rady Fundacji Kultury Polskiej, Odznaki Honorowej „Za Zasługi dla Województwa Wielkopolskiego”, przyznawanej przez Marszałka Województwa Wielkopolskiego, Orderu Labor Omnia Vincit oraz Nagrody Stowarzyszenia Dziennikarzy Rzeczpospolitej.

2.    Bartosz Pernal

Rodowity gorzowianin, puzonista jazzowy, kompozytor i aranżer. W 2017 roku obronił doktorat w dyscyplinie artystycznej: sztuki muzyczne. W latach 2004 – 2009 studiował puzon oraz kompozycję i aranżację na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego. W roku 2012 ukończył z wyróżnieniem studia Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w specjalności gra na puzonie. Rok później ukończył studia kompozytorskie na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Za swoje dokonania otrzymał Stypendia Artystyczne: Marszałka Województwa Dolnośląskiego, Stypendium Prezydenta Miasta Wrocławia, Stypendium Prezydenta Miasta Gorzowa Wlkp. oraz Stypendium Rektora Akademii Muzycznej we Wrocławiu dla najlepszych studentów.

Bartosz Pernal jest laureatem ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów jazzowych. Zdobył m.in. Grand Prix na Międzynarodowym Festiwalu Getxo Jazz Festival (Hiszpania), Nagrodę Dla Najlepszego Zespołu na 2nd Bucharest International Jazz Competition (Rumunia), Grand Prix na Międzynarodowym 4th Tarnów International Jazz Contest, a także szereg nagród indywidualnych i zespołowych na festiwalach: Jazz nad Odrą, Jazz Juniors, „Krokus” Jazz Festiwal, Jesień Jazzowa, konkurs Gdyńskiego „Sax Clubu” i „Novum” Jazz Festiwal.

Jako kompozytor, aranżer i dyrygent prowadzi autorskie projekty: Bartosz Pernal Orchestra, Bartosz Pernal Sextet i Bartosz Pernal Quartet, współpracuje z wieloma zespołami i instytucjami kultury, m.in. Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, Wrocławskim Teatrem Komedia itd.  

Na przestrzeni ostatnich kilku lat zawodowej kariery artystycznej koncertował z czołówką polskich muzyków jazzowych: Michałem Urbaniakiem, Janem „Ptaszynem” Wróblewskim, Zbigniewem Namysłowskim, Henrykiem Miśkiewiczem, Bernardem Maselim, Piotrem Wojtasikiem, Maciejem Sikałą, Piotrem Baronem, Urszulą Dudziak, Anną Serafińską, Kasią i Miką Urbaniak, Ewą Urygą, Stanisławem Soyką i Januszem Szromem. Koncertując za granicą występował m.in. z Anne Paceo, Jacqui Dankworth, Rosario Giuliani, Dante Luciani, Andym Middletonem, Priscillą Jones i Andym Ninvalle.

Dokonał nagrań fonograficznych zarówno jako sideman, a także jako co-lider autorskich projektów (płyty Pascha, Electronic Heart, Kolędy Świata, Live At Młyn Jazz Festiwal vol.1 i vol. 2, Brian Fentress feat. Regeneration Lighthouse Live, Wszystkie Kobiety Mateusza, Bartosz Pernal/Michał Szkil Quintet Live in Getxo, Big Band Akademii Muzycznej we Wrocławiu Live at NOSPR).

Dr Bartosz Pernal jest przedstawicielem młodego, ambitnego pokolenia muzyków, łączącego umiejętności i doświadczenia instrumentalisty, kompozytora, aranżera i dyrygenta z działalnością dydaktyczną. Pracuje na Akademii Muzycznej we Wrocławiu i na Uniwersytecie Zielonogórskim. W roku 2018 odbył stypendium naukowe w USA.

Nadal związany z Gorzowem, jest konsultantem i wspiera merytorycznie działania Zespołu Filary Jazz Big Band, który powstał w 2019 r. przy Jazz Clubie „Pod Filarami”.

 

3.    Marcin Poprawski
Doktor nauk humanistycznych, muzykolog, pracownik Instytutu Kulturoznawstwa UAM, koordynator Regionalnego Obserwatorium Kultury UAM, w latach 2016-2019 prodziekan Wydziału Nauk Społecznych UAM. Wykładowca Uniwersytetu Europejskiego Viadrina we Frankfurcie nad Odrą. Jest koordynatorem zespołów badawczych, ekspertem Związku Miast Polskich oraz redaktorem i autorem publikacji z zakresu  polityki  kulturalnej, zarządzania humanistycznego i estetyki. W latach 2013–2017 był wiceprezesem europejskiej sieci akademickiej ENCATC z siedzibą w Brukseli. Jest zaangażowany w międzynarodowe konsorcja badawcze: Engage Audiences (studium dla Komisji Europejskiej pod kierunkiem Fondazione Fitzcarraldo w Turynie), Testing innovative methods to evaluate cultural and creative spillovers in Europe (ECBN w Rotterdamie), Connect Audiences (koordynowany przez Uniwersytet Deusto w Bilbao). W 2016 roku był jurorem przyznawanej w Essen europejskiej nagrody innowacyjnej NICE Award. Swoje umiejętności doskonalił podczas stażu w Centre for Cultural Policy Studies na Uniwersytecie Warwick (2012) oraz w ramach projektu Teaching Cultural Policies realizowanego w Uniwersytecie CEU w Budapeszcie (2008).
Od 1997 do 2006 roku pracował jako menedżer projektów kulturalnych i producent muzyczny. W latach 2007–2014 był dyrektorem międzynarodowego festiwalu muzycznego Akademia Gitary. Był gościnnym wykładowcą uczelni artystycznych: DAMU w Pradze, Akademii Janaczka w Brnie, obecnie jest również wykładowcą na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu oraz na Akademii Dziedzictwa Międzynarodowego Centrum Kultury i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Dr Marcin Poprawski jest między innymi ekspertem od metod, form działań, które służą instytucjom kultury do pozyskiwania i kształtowania odbiorców oferty kulturalnej. Jako prodziekan Wydziału Nauk Społecznych UAM przyczynił się do otwarcia specjalistycznego kierunku studiów podyplomowych, dotyczących budowania i rozwoju publiczności. Posiada ogromne, eksperckie doświadczenie w zakresie badań dotyczących zjawisk zachodzących w obszarze kultury. Poprzez uczestnictwo w wielu projektach posiada aktualną wiedzę w zakresie procesu programowania polityki kulturalnej.

Pracował w zespole badawczym, prowadzącym w 2012 r. badania dotyczące diagnozy stanu polityki kulturalnej Gorzowa Wlkp.

4.    Roman Buszkiewicz

Zawodowo związany z budownictwem, z wykształcenia mgr inż. budownictwa. Na co dzień prowadzi Budowlane Biuro Inżynierskie. Członek Lubuskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, rzeczoznawca budowlany. Brał udział we wszystkich odbiorach dotyczących zespołu budynków Centrum Edukacji Artystycznej - Filharmonii Gorzowskiej.
Był powołany w skład  zespołu, który zajmował się znajdowaniem usterek w obiekcie Filharmonii po zakończeniu inwestycji. Zna doskonale obiekt od chwili jego powstania.

Prywatnie Roman Buszkiewicz jest zagorzałym miłośnikiem muzyki poważnej, znanym ze swej pasji melomanem, stałym bywalcem na koncertach, posiada karnet (od kiedy zostały wprowadzone) na każdy sezon artystyczny Filharmonii Gorzowskiej. Jest stałym gościem na wszystkich koncertach realizowanych przez zespół artystyczny Filharmonii i można go określić mianem przedstawiciela odbiorców oferty programowej tej instytucji.

Ina Czaińska
Wydział Kultury UM

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x