W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki. [rozumiem. zamknij okno] x
 
Jesteś tutaj » Home » Trzy pytania do... »
Kingi, Maryna, Tycjana , 3 marca 2021

Wzrok przyciąga nowa i wyrazista stylistyka

2021-01-14

Trzy pytania do Małgorzaty Durdy, dyrektora do spraw sprzedaży autobusów MAN Truck & Bus Polska w Starachowicach

medium_news_header_29468.jpg

- W sierpniu na gorzowskich ulicach ma pojawić się sześć nowych autobusów MAN Lion’s City. Umowa została podpisana, ale tych autobusów fizycznie jeszcze nie ma. Dlaczego?

- Jest to całkowicie nowy model autobusu miejskiego, którego produkcję rozpoczęliśmy w ubiegłym roku i dotychczas z taśmy zjechało już kilkaset pojazdów. W Polsce na razie dwie sztuki są użytkowane w Gdyni, natomiast w grudniu dostarczyliśmy do Lubina 25 kolejnych, tym razem o napędzie gazowym. Gorzów będzie kolejnym polskim miastem, któremu dostarczymy te pojazdy. Nastąpi to w sierpniu, wtedy odbędą się próbne jazdy, natomiast do codziennego ruchu trafią zapewne we wrześniu. Produkcja rozpocznie się niebawem, ponieważ każdy zestaw pojazdów jest przygotowywany pod potrzeby zamawiającego.

- Jakie są to potrzeby?

- Każdy dostarczany przez nas pojazd musi spełniać oczekiwania klienta, a są one różne i wynikają na przykład ze specyfiki danego miasta. W przypadku Gorzowa wiemy, że dużą wagę przykłada się tutaj do automatycznego sterowania otwieraniem i zamykaniem drzwi przez pasażerów. W Polsce w większości miast jest to popularne, ale przykładowo w wielu krajach europejskich ,,gorącego guzika’’ nie używa się na ogół. W gorzowskich autobusach będzie ponadto nieco inny układ siedzeń, inna będzie też kolorystyka pojazdów.

- Jakie zalety posiada ten nowy model?

- Wzrok przyciąga przede wszystkim nowoczesna i wyrazista stylistyka. Dużym atutem tych autobusów jest jego nowy układ napędowy oraz wnętrze, zaprojektowane z myślą o wygodzie pasażerów. W środku są one wyższe, co wpływa na lepszą przejrzystość, wentylację i klimatyzację. Zresztą jest więcej różnych udogodnień dla pasażerów, ale także zadbaliśmy o maksymalne dla nich bezpieczeństwo w czasie podróży. Na pokładzie znajdują się między innymi defibrylatory, które mogą okazać się przydatne w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia pasażerów lub mieszkańców. Zwiększyliśmy komfort pracy dla kierowców, którzy codziennie muszą wiele godzin spędzić za kierownicą. To miejsce pracy zostało zaprojektowane w sposób ergonomiczny, dzięki czemu kierowca może całkowicie skoncentrować się na jeździe, a nie szukaniu najwygodniejszej pozycji. Średnio w Polsce przyjmuje się, że autobusy są eksploatowane 15 lat. Ten model został tak zaprojektowany, żeby posłużył nawet 20 lat.

RB