W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki. [rozumiem. zamknij okno] x
 
Jesteś tutaj » Home » Moje irytacje i fascynacje »
Dominiki, Jaropełka, Łucji , 6 lipca 2020

„Może MZK powinno pojechać na wyjazdy studyjne”

2020-01-09

Po przeczytaniu artykułu, który ukazał się dnia 28.12.2019 r. pt. „Może MZK powinno pojechać na wyjazdy studyjne” autorstwa Pani Renaty Ochwat  informuje, iż Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim Sp. z o.o. również jest tego samego zdania, że nie da się porównać komunikacji miejskiej w mieście liczącym ok. 120-tysięcy mieszkańców (Gorzów Wlkp.) z miastem liczącym ponad 540-tysięcy mieszkańców (Drezno) natomiast cała aglomeracja drezdeńska ma ponad 1 milion mieszkańców ponieważ to nie ta skala funkcjonowania komunikacji miejskiej oraz nie ten budżet przekazywany na jej funkcjonowanie.

W zakresie systemu dystrybucji biletów jednorazowych czy oferty tych biletów miasto Gorzów Wielkopolski nie ma się czego wstydzić ponieważ każdy pojazd wyposażony jest również w automat do sprzedaży biletów, w którym można zakupić bilety jednorazowe, dobowe oraz weekendowe. Dodatkowo jest możliwość zakupu biletów jednorazowych oraz okresowych z wykorzystaniem specjalnych aplikacji na telefon komórkowy z systemem (Android, iOS) a także z wykorzystaniem stron internetowych. Obecnie dla pasażerów dostępne są następujące aplikacje: moBilet, GoPay, mPay, SkyCash, które oferują możliwość zakupu wszystkich rodzajów biletów. W gorzowskich automatach biletowych dostępne jest również menu w językach obcych tj. angielski, niemiecki, rosyjski. Ponadto proszę pamiętać o tym, iż wszystkie bilety jednorazowe od momentu zawieszenia funkcjonowania komunikacji tramwajowej na czas prac remontowych pełnią funkcję biletu czasowego, który jest ważny przez 45 minut od momentu skasowania i w tym czasie mamy możliwość dowolnej ilości przesiadek. 

W zakresie reklam na pojazdach komunikacji miejskiej autorka tekstu wprowadziła w czytelników w błąd. Ponieważ reklamy na pojazdach komunikacji miejskiej pojawiają się we wszystkich miastach i Drezno w tym przypadku nie jest wyjątkiem, a na potwierdzenie swoich słów przedstawiamy Pani kilka zdjęć taboru komunikacji miejskiej, na którym widoczne są pojazdy komunikacji miejskiej z reklamami. Zdjęcia pojazdów z reklamami pojazdów drezdeńskiej komunikacji miejskiej pochodzą z Foto-galerii Transportowej, którą można znaleźć pod adresem www.phototrans.pl

Jednocześnie informujemy, iż Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim Sp. z o.o. z chwilą wprowadzenia nowego wzoru malowania pojazdów komunikacji miejskiej (kolor limonkowy z tzw. linią miasta) odstępuję od reklam na bocznych i tylnych powierzchniach lakierniczych i dopuszcza jedynie reklamę na tylnej szybie. Wyjątkiem w tej kwestii są jedynie autobusy starsze, na których do czasu zakończenia ich eksploatacji w Gorzowie Wlkp. dopuszczone jest eksponowanie reklam na powierzchniach lakierniczych.

W kwestii informacji pasażerskiej Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim Sp. z o.o. obecnie prowadzi rozmowy i znajduje się na etapie przed podpisaniem umowy z firmami, które są zainteresowane uruchomieniem telewizji w pojazdach komunikacji miejskiej tzw. BusTV. Dzięki wprowadzeniu takiego rozwiązania pasażer podczas podróży komunikacją miejską zyska możliwość zapoznania się z wiadomościami, ciekawostkami, prognozą pogody, informacjami kulinarnymi itp., które przeplatane będą blokami reklamowymi. W pierwszym etapie planujemy wprowadzenie takiego rozwiązania w około 30 – 40 pojazdach. W chwili obecnej eksploatujemy 89 autobusów i spośród tych 89 autobusów 62 autobusy wyposażone są w system zapowiedzi przystanków, natomiast pozostałe 27 są to najstarsze autobusy Solaris Urbino 12, które w najbliższym czasie z uwagi na planowane zakupy taborowe, w tym autobusów elektrycznych zostaną wycofane z eksploatacji. Ekrany reklamowe, które pojawiały się w komunikacji miejskiej w Gorzowie Wielkopolskim były własnością zewnętrznej firmy i w latach 2015 – 2019 na ekranach tych oprócz samych reklam pojawiały się również informacje miejskie jak i te dotyczące zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.

Podsumowując informujemy, iż trendy panujące w komunikacji miejskiej są nam bardzo dobrze znane. Jednocześnie informuje, iż w razie jakichkolwiek pytań służymy swoją pomocą i jesteśmy gotowi udzielić odpowiedzi na każde pytanie autorki tekstu.

Marcin Pejski
Rzecznik Prasowy
Miejskiego Zakładu Komunikacji
w Gorzowie Wielkopolskim Sp. z o.o.