2013-11-14, @forum gorzowian
W związku z opublikowaniem przez Miasto wariantowego opracowania dotyczącego funkcjonowania i rozwoju komunikacji miejskiej, chciałbym zgłosić kilka wątpliwości.
Po pierwsze, niezrozumiałe jest ferowanie likwidacji linii tramwajowej o najmniejszym spadku liczby pasażerów (kierunek Piaski). Po drugie, warto zauważyć, że wydatki miasta przewidziane w wariantach A (rozbudowa linii w kierunku Górczyna wraz z modernizacją istniejącej sieci i zakupem taboru tramwajowego) są praktycznie takie same jak w proponowanym wariancie F (taka sama rozbudowa linii na Górczyn ze zlikwidowaniem linii na Piaski). Wątpliwości musi budzić wprowadzenie w projektowanym systemie zamiast tramwajów na Piaski, zupełnie nowego, dodatkowego w utrzymaniu, systemu - autobusów elektrycznych. Dodać należy, że autobusy szybciej się zdekapitalizują, tak więc proponowany wariant w przyszłości może okazać się droższy. Co istotne: czy zgłoszona przez Prezydenta i Urząd Miasta, jak wynika z ekspertyzy, okoliczność, że tzw. deptak ma być rewitalizowany, jest rzeczywiście przesłanką do likwidowania linii, która dotychczas zanotowała najmniejszy spadek potoku podróżnych? Dodać należy, że w wariantach A, przewidywana liczba podróżnych będzie większa niż w proponowanym wariancie F, a prawdopodobnie o to chodzi...
Mariusz Mec
List otwarty do Jana Kaczanowskiego - przewodniczącego Rady Miasta Gorzowa i Grażyny Wojciechowskiej - radnej Miasta Gorzowa.