W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki. [rozumiem. zamknij okno] x
 
Jesteś tutaj » Home » Zakład Gospodarki Mieszkaniowej »
Elżbiety, Katarzyny, Klemensa , 25 listopada 2017

Administratorzy, czyli ludzie pierwszego kontaktu

2017-11-02

Podpisują umowy, sprawdzają stany techniczne domów, często łagodzą spory między sąsiadami. Administratorzy – ludzie, którzy najczęściej spotykają się z lokatorami.

medium_news_header_20047.jpg

- Każdy administrator ma w swojej pieczy kilkadziesiąt budynków – mówi Paweł Nowacki, wicedyrektor Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej o pracownikach, którzy zwykle jako pierwsi spotykają się z lokatorami komunalnych kamienic.

Znać się muszą na wszystkim

Administratorzy to specjaliści zajmujący się kompleksową obsługa miejskich kamienic. To oni odpowiadają za stany techniczne budynków – do ich zadań należy stały monitoring stanu technicznego danego obiektu. To oni odpowiadają za faktyczną organizację koniecznych przeglądów technicznych – w tym instalacji gazowych i innych, jakie z reguły w miejskich kamienicach są zamontowane. Poza tym to administratorzy prowadzą wszelkie rozliczenia – za wynajem poszczególnych lokali, opłaty wspólne.

Administratorzy mają obowiązek sprawdzania czystości obiektu, terenu do niego przyległego i reagowania, jeśli ktoś się nie wywiązuje ze swoich obowiązków. – To ludzie, którzy muszą się znać na ekonomii, technice i jeszcze paru innych dziedzinach – mówi Paweł Nowacki i podkreśla, że praca administratora jest odpowiedzialna i z gatunku trudnych.

Ludzie przede wszystkim

Do najważniejszych zadań administratorów należy jednak kontakt z lokatorami – najemcami i właścicielami lokali w komunalnych kamienicach. – I to jest chyba najtrudniejsze zadanie, bo mamy w swoim zasobie dość roszczeniowych lokatorów – mówi Maria Góralczyk-Krawczyk, pełniąca obowiązki dyrektora Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej.

Specjaliści z ZGM podkreślają, że to właśnie administrator jako pierwszy słyszy o bolączkach i problemach nękających ludzi, jako pierwszy musi godzić przeciwstawne często interesy lokatorów, jako pierwszy też usiłuje doprowadzić do kompromisu. Jeśli się nie udaje załagodzić konfliktów na tym szczeblu, wówczas sprawy trafiają wyżej. – Jak mówiłem, praca z ludźmi jest zwykle najbardziej stresującą częścią zadań administratorów. Ale przez lata udało się wypracować umiejętność komunikacji – podkreśla Paweł Nowacki.

Zakład Gospodarki Mieszkaniowej podzielony jest na pięć Administracji Domów Mieszkalnych. W każdym ADM jest do kilkunastu administratorów, którzy na co dzień mają do czynienia właśnie z najczęściej niezadowolonymi lokatorami.

roch