Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Komentarze na gorąco »
Marii, Marzeny, Ryszarda , 26 kwietnia 2024

Może to być całkiem blisko, choć nie zawsze nazwane być musi

2016-12-05, Komentarze na gorąco

Mocno rozbawiło mnie oświadczenie autorów sloganu „Gorzów: w sam raz”, który ma być „wynikiem samodzielnej indywidualnej kreacji i twórczości” Grupy Eskadra.

medium_news_header_16933.jpg

Szczególnie rozbawiło mnie odwołanie się do Słownika Języka Polskiego PWN, gdzie stoi, że „w sam raz” oznacza, iż coś jest „odpowiednie”, dokładnie takie, jak trzeba”. Co prawda, to prawda i nie można temu przeczyć, gdyż w sam raz jest tak w istocie rzeczy.

Problem w tym, że w przypadku naszego miasta slogan „w sam raz” nie jest taki jak trzeba, a poza tym w sam raz wcześniej został użyty w reklamie sieci handlowej, co czyni go durnym i wtórnym w odniesieniu do Gorzowa. I mniejsza już o to, że sieć Kaufland może jednak uznać, że gorzowski slogan w sam raz narusza jej prawa, co byłoby niezamierzonym efektem budowania marki i sławy Gorzowa. Siermiężnej marki i wątpliwej sławy. Dlatego dopóki nie zapadła decyzja, choć pieniądze przepadły, może lepiej odstąpić od nieszczęsnego hasła i korzystając – mimo wszystko - z wielu wskazań zawartych w proponowanej strategii tworzyć markę miasta w naturalny sposób. Jak od lat robią to inni, bez szukania czegoś daleko, bo może to być całkiem, blisko, choć nie zawsze nazwane być musi.

Jan Delijewski

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x