2019-12-16, Komentarze na gorąco
Wreszcie rozstrzygnięty został przetarg i miasto podpisało umowę na budowę Centrum Edukacji Zawodowej i Biznesu na terenie poszpitalnym przy ul. Warszawskiej.
Będzie to nas kosztować aż 104 mln zł, ale nie było chyba innego wyjścia, bo taniej to było w przeszłości. Nie bardzo jednak wierzę w termin zakończenia budowy, który przewidziano na koniec sierpnia 2021 r. To niewiele ponad półtora roku, a powstać ma przecież kompleks obiektów dydaktyczno-administracyjnych o powierzchni blisko 8 tys. metrów kwadratowych. Tym bardziej trudno uwierzyć w taki termin, gdy się ma w pamięci i przed oczami rozgrzebane ulice, których remonty przeciągały się i nadal trwają ponad nasza cierpliwość. Z drugiej strony obserwując postęp prac na budowie nowego pawilonu przy Szkole Podstawowej nr 20 na Manhattanie można uwierzyć, że może się jednak uda. Żeby tylko nie było problemów z podwykonawcami oraz …archeologicznymi wykopaliskami, których w tym miejscu spodziewać się raczej nie należy.
Nie tracę przy tym nadziei, że znajdą się mimo wszystko pieniądze (zabrane teraz z konieczności na budowę CEZiB) na budowę nowej linii tramwajowej na Górczynie, bez której gorzowska komunikacja tramwajowa nie ma racji bytu. Nowe tramwaje oraz wydłużenie linii na Walczaka niczego tu nie rozwiązują, ani nie załatwiają, bo nie mają przecież kogo tam wozić po likwidacji Silwany, Stolbudu i znacznym okrojeniu zatrudnienia na terenach dawnego Stilonu oraz szpitala wojewódzkiego. Za to tysiące potencjalnych pasażerów mieszkają w sąsiedztwie ul Piłsudskiego, Górczyńskiej i na Manhattanie, gdzie w planach jest właśnie powstanie nowej linii z pętlą tramwajową. Zawsze to lepiej i taniej jest wozić ludzi niż powietrze.
Jan Delijewski
W miniony piątek dla lubuskich uczniów zabrzmiał ostatni dzwonek przed zimową przerwę.