W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki. [rozumiem. zamknij okno] x

 
Jesteś tutaj » Home » Akademia im. Jakuba z Paradyża »
Elżbiety, Marka, Pauli , 18 czerwca 2018

Wolisz być dziennikarzem czy rzecznikiem prasowym?

2018-02-23

Komunikacja medialna i społeczna to nowy kierunek studiów w Akademii im. Jakuba z Paradyża.

medium_news_header_21025.jpg

Dziennikarstwo to nie zawód, to sposób na życie – mówią doświadczeni redaktorzy. Gorzowska uczelnia daje szansę na zdobycie zawodu dziennikarza wszystkim, którzy chcą pracować w redakcjach gazet, stacjach telewizyjnych i radiowych, prowadzić gazety i portale internetowe. Komunikację medialną i społeczną powinny wybrać również osoby marzące o stanowisku rzecznika prasowego czy zatrudnieniu w agencjach reklamowych i public relations.

- Wielu młodych ludzi interesuje się różnymi formami komunikacji i wiąże z nimi plany zawodowe. Słyszymy, że chcieliby po studiach zajmować się dziennikarstwem, reklamą czy polityką. Specjalnie dla nich przygotowaliśmy nowy kierunek: komunikacja medialna i społeczna. Do tej pory tę bardzo poszukiwaną specjalność uzyskiwali tylko studenci polonistyki – mówi dr Dorota Skrocka, prodziekan Wydziału Humanistycznego AJP. – Cieszę się, że po raz kolejny uczelnia ma dla mieszkańców naszego regionu interesującą propozycję. Absolwenci kierunku komunikacji medialnej i społecznej będą mogli podjąć pracę w redakcjach, biurach promocji i rzecznika prasowego, agencjach reklamowych i public relations, wydawnictwach, instytucjach kultury lub samorządowych. Możliwości znalezienia pracy jest wiele, poza tym absolwenci powinni umieć założyć własną firmę.

Komunikacja medialna i społeczna łączy w sobie różne dziedziny nauki. Studenci będą poznawać komunikację, psychologię, socjologię, marketing, literaturoznawstwo, językoznawstwo. Wśród przedmiotów znalazły się m.in. psychologia mediów, wiedza o kulturze, wstęp do socjologii, podstawy ekonomii, etyka w mediach, prawo autorskie i prasowe, kultura języka polskiego, komunikacja międzykulturowa, protokół dyplomatyczny, język polityki, sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych, kreatywność w public relations i reklamie, stylistyka praktyczna, edycja tekstów.

- Absolwent będzie umiał posługiwać się najnowocześniejszymi technologiami w zakresie dziennikarstwa i mediów. Będzie miał zajęcia z naukowcami, ale też praktykami: rzecznikami prasowymi, dziennikarzami, fotografami, specjalistami z marketingu i wieloma innymi. To oni przekażą mu wiedzę o świecie i zachodzących w nich zmianach, nauczą, jak o tym informować, pokażą, jak analizować wiadomości z mediów masowych i jak można je wykorzystać – wyjaśnia redaktor Wojciech Kuska, doświadczony dziennikarz telewizyjny i pracownik uczelni.

Dziennikarstwo czy nowe media?

Uczelnia proponuje dwa moduły do wyboru: dziennikarstwo i nowe media. W ramach pierwszego z nich młodzi ludzie poznają tajniki pracy reporterów i publicystów, stąd projektowane dla nich takie zajęcia jak: warsztat dziennikarza prasowego, radiowego, telewizyjnego, warsztat rzecznika prasowego, dziennikarstwo sportowe, dziennikarstwo publicystyczne, podstawy fotografii, tworzenie serwisu on-line, podstawy montażu radiowego i telewizyjnego, media w Polsce i na świecie, gatunki dziennikarskie. Władze Wydziału Humanistycznego podkreślają, że będą one łączyć wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne, bo pracodawcy poszukują dziś osób świetnie przygotowanych. Absolwenci będą potrafili zarówno samodzielnie, twórczo rozwiązywać problemy, jak i współpracować w grupie.

- Drugim modułem, który proponujemy, są nowe media. Studenci poznają Kulturę 2.0, język filmu, działanie mediów społecznościowych. Pokażemy, czym jest dziennikarstwo obywatelskie, nauczymy, jak skutecznie komunikować się w internecie. Nie zabraknie pracy z kamerą i aparatem fotograficznym. Zaplanowaliśmy również zajęcia z projektowania stron internetowych i grafiki komputerowej – zapewnia prof. dr hab. Agnieszka Niekrewicz, dziekan Wydziału Humanistycznego i autorka głośnej książki „Od schematyzmu do kreacyjności. Język memów interenetowych”.

Uczyć, bawić się, tworzyć

Nie samą nauką student żyje. Uczelnia oferuje wsparcie w formie stypendiów, w tym dla najzdolniejszych i najpilniejszych stypendia naukowe, udział w programach Erasmus oraz miejsca w domu studenta. Zajęcia prowadzone są w nowoczesnych, dobrze wyposażonych salach. Atutem jest skomputeryzowana, nowoczesna biblioteka.

Uczelnia wspiera osoby pragnące się rozwijać. Studenci biorą udział w konferencjach naukowych organizowanych na AJP, chętni sami przygotowują swoje pierwsze prace naukowe – referaty. Studenci mogą też spróbować sił, współtworząc uczelniane czasopismo i telewizję. Na uczelni organizowane są różnorodne imprezy kulturalne i sportowe, a także ogólnouczelniane spotkania na wesoło, takie jak „Dzień Patrona” czy „Piknik u Jakuba”. Trzeba tylko trochę chcieć, aby się dobrze bawić i wynieść z murów Alma Mater wiele ciekawych wspomnień i anegdotek, które się będzie opowiadać przez lata.  

- Zapraszamy wszystkich ciekawych świata, żądnych przygód i wyzwań. To kierunek studiów dla osób myślących samodzielnie, niesztampowo, niebanalnie, twórczych. Nie boimy się indywidualistów, wręcz przeciwnie, chcemy pokazywać, podpowiadać, wspomagać kształtowanie się ludzi, którzy pragną robić to, co kochają i zmieniać świat na lepsze  – zapewnia dr D. Skrocka.

Dział Promocji i Informacji AJP