W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki. [rozumiem. zamknij okno] x
 
Jesteś tutaj » Home » Kronika policyjna »
Łukasza, Kai, Nastazji , 22 kwietnia 2019

Czujna pracownica banku zapobiegła oszustwu

2018-10-03

Dzięki czujności pracownicy jednej z placówek, 78-letnia gorzowianka nie padła ofiarom oszustwa.

medium_news_header_22916.jpg

Przestępcy podając się za funkcjonariuszy CBŚP prosili seniorkę o przekazanie im swoich oszczędności, które miały być przez nich chronione. Kobieta zdążyła wypłacić 33 tys. zł, lecz na szczęście pracownica banku zorientowała się, że może być ona aktualnie oszukiwana.

W poniedziałek (1 października) z jedną z mieszkanek Gorzowa Wielkopolskiego telefonicznie skontaktowali się oszuści. Podając się za funkcjonariuszy CBŚP prosili 78-latkę o przekazanie im swoich oszczędności. Pieniądze miały być przez nich chronione przed złodziejami. Seniorka posłuchała oszustów i udała się do banku. Tam wypłaciła 33 tys. złotych, które miała następnie im przekazać. Na szczęście czujnością wykazała się jedna z pracownic placówki, która po rozmowie z 78-latką zorientowała się, że jest ona oszukiwana. Dzięki jej reakcji seniorka nie straciła swoich oszczędności, a sprawa oszustwa trafiła już na Policję.  Cieszy fakt, że spotkania gorzowskich policjantów z przedstawicielami banków przynoszą efekty. Poniedziałkowa sytuacja jest kolejną w ostatnim czasie, gdzie dzięki czujności i reakcji pracownika banku starsza osoba nie padła ofiarom oszustwa.

Takie zachowania i metody postępowania w podobnych sytuacjach omawiane są przez funkcjonariuszy podczas specjalnych spotkań. Policjanci zwracają uwagę, że to właśnie seniorzy najczęściej obierani są przez przestępców na swój „cel”. Dlatego też, pracownicy banków mając do czynienia z osobami starszymi powinni wykazać się wyjątkową czujnością i troską o ich bezpieczeństwo, tak jak miało to miejsce podczas poniedziałkowego zdarzenia.

Jak nie dać się oszukać?

- Nie przekazujmy pieniędzy osobom podającym się za funkcjonariuszy! Prawdziwi policjanci nigdy o to nie proszą;

- Nie przekazujmy nikomu danych do naszych kont bankowych;

- Mając podejrzenie, że rozmawiamy telefonicznie z oszustem, rozłączmy się i zadzwońmy na numer alarmowy 112 lub 997;

- Jeśli odwiedzi nas np. administrator budynku lub przedstawiciel innej firmy, zadzwońmy i upewnić się czy ta wizyta była rzeczywiście zaplanowana;

- W przypadku gdy jesteśmy sami w domu, warto poprosić o pomoc zaufanego sąsiada;

- Każdorazowo mając podejrzenie, że mamy do czynienia z oszustem, niezwłocznie powiadommy Policję i zwróćmy uwagę na to jak wygląda odwiedzająca nas osoba (jak jest ubrana, jakim przyjechała samochodem). Zapamiętanie jak największej liczby szczegółów pomoże funkcjonariuszom w ustaleniu i zatrzymaniu ewentualnych sprawców.

Opracował: st. sierż. Mateusz Sławek