Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Gospodarka »
Agnieszki, Amalii, Czecha , 20 kwietnia 2024

Konkurować z dużymi firmami, jak równy z równym

2017-03-16, Gospodarka

Znana gorzowska firma Prosper Advertising & Publishing wprowadziła na rynek rewolucyjny system, pozwalający na natychmiastowe zaistnienie w sieci internetowej mikro, małym i średnim przedsiębiorstwom. 

medium_news_header_17836.jpg

- Od czerwca ubiegłego roku testujemy platformę ,,PageAndShop’’ oraz prace nad mobilną wersją systemu i dzisiaj jesteśmy już gotowi na zrewolucjonizowanie rynku w tym obszarze – mówi Maciej Czerniawski, właściciel  Prosper Advertising & Publishing.

Reklama ma zachęcać, nie odpychać

Korzenie powstania firmy Prosper Advertising & Publishing, znanej również pod nazwą Prosper24.pl, sięgają 1999 roku, ale w obecnym układzie właścicielskim funkcjonuje ona od 2007 roku. To wtedy prowadzący usługi poligraficzne Maciej Czerniawski zdecydował się na kupno firmy.

- Bardzo dobrze ją znałem, bo z poprzednim właścicielem przez kilka lat ściśle współpracowaliśmy – opowiada Maciej Czerniawski. – W tym czasie zajmowałem się skomplikowanymi projektami poligraficznymi, kierowanymi głównie na rynki skandynawskie, brytyjski, holenderski czy belgijski. Zainteresowanie produktami rosło także w kraju, dzięki czemu rynek odbiorców na tyle się rozbudował, że kiedy tylko pojawiła się propozycja kupna Prospera nie zastanawiałem się ani chwili. Ta firma była i jest nadal numerem 1 w województwie lubuskim, jeżeli chodzi o produkcję nośników reklamowych – podkreśla pan Maciej.

Prosper działa w kilku obszarach. Podstawowy, to branża reklamowa składającą się z produktów realizowanych przez drukarnię. – Obsługujemy większość agencji reklamowych w regionie, ale przede wszystkim pracujemy na potrzeby dużych odbiorców w Polsce i Europie. Oferujemy ponadto własne produkty, które sprzedajemy drogą internetową – tłumaczy i wskazuje, że w tej chwili firma posiada sześć maszyn wielkoformatowych, pozwalających uzyskać doskonałą jakość i odpowiednią trwałość kolorów drukowanych materiałów. Maszyny nadają się zarówno do wielkich, outdorowych projektów, takich jak siatki wielkoformatowe, banery, bilbordy, jak i mniejszych formatów, których przeznaczeniem jest ekspozycja w wewnątrz pomieszczeń.

W ocenie właściciela Prospera, gorzowski rynek reklamowy powoli, ale zmienia się na korzyść. Dotychczas wielu przedsiębiorców ten obszar działalności traktowało po macoszemu. To błąd, ale tak czasami bywa, że w ramach szukania oszczędności właściciele szczególnie najmniejszych podmiotów ograniczają inwestycje w reklamę a to przecież przyniosłyby im w ujęciu długookresowym najwięcej korzyści.

– Estetyka przygotowanej reklamy, bilbordu czy innego elementu świadczy o właścicielu. Dlatego podpisuję się pod pomysłami uporządkowania miasta. Dobrze zrobiona reklama to jest taka, w otoczeniu której wszyscy dobrze się czują – tłumaczy i zachęca władze miasta do realizacji ustawy krajobrazowej w porozumieniu z przedsiębiorcami oraz agencjami reklamowymi.

Platforma dla przedsiębiorców

Ważną branżą działalności Prospera są produkcje filmowe, ale prawdziwym hitem ostatnich lat stała się budowa platformy dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, dzięki czemu mogą one bardzo szybko zaistnieć w Internecie z własnymi narzędziami do promocji i sprzedaży. Jak opowiada Maciej Czerniawski, każda firma powinna poprzez reklamę starać się oddać ducha swojej działalności. Z drugiej strony popularny marketing od pewnego czasu zaczyna wchodzić na nowe tory, gdzie najważniejszym elementem staje się edukacja.

- Życie gospodarcze coraz szybciej przenosi się do Internetu – kontynuuje Maciej Czerniawski. – Jest to najlepsze obecnie medium do edukacji klientów. Niedługo zaś stanie się podstawowym miejscem sprzedaży produktów detalicznych – podkreśla.

Maciej Czerniawski razem z grupą kilkunastu gorzowskich programistów przez pięć ostatnich  lat pracował na zbudowaniem systemu pozwalającego na natychmiastowe zaistnienie w Internecie. Samo zbudowanie własnej strony jest ważne, ale stanowi dopiero wstęp do prawdziwego rozwoju. Dlatego firma Prosper poszła o krok dalej. Zbudowała platformę, na której przedsiębiorcy mają w jednym pakiecie narzędzia, wiedzę i wsparcie. Zapytany, skąd wziął się pomysł na takie innowacyjne działanie, natychmiast przypomniał, że jego firma dysponuje podobnym narzędziem branżowym.

– Pewnego dnia rozmawiałem z dyrektorem jednej z dużych organizacji przedsiębiorców w Gorzowie. Przeprowadziłem prezentację naszej platformy dla branż. Doceniając co osiągnęliśmy poprosił, abym zaproponował coś wyjątkowego dla mniejszych firm, które właściwie nie istnieją w sieci. Od razu wzięliśmy się do pracy. Łącznie zaangażowaliśmy na to 82 tysiące roboczogodzin, z czego ponad 40 tysięcy godzin to samo programowanie. Od dziewięciu miesięcy system jest testowany. Wszystko zagrało, dlatego wchodzimy już na rynek z pełną ofertą – podkreśla.

Prosper chce podbić Europę

Dzięki platformie każdy zainteresowany będzie mógł w krótkim czasie zbudować własną stronę internetową, założyć sklep oraz korzystać z aplikacji mobilnej. Nie trzeba korzystać z pomocy specjalistów. Wszystko można zrobić samemu w ciągu kilku godzin. Wcześniej trzeba przygotować zestaw zdjęć, tekstów i innych elementów, które chcemy, żeby znalazły się na naszych stronach czy w sklepie internetowym. Można również skorzystać z bazy bezpłatnych zdjęć. I to wszystko za kilkadziesiąt złotych miesięcznie w przypadku prowadzenia strony oraz dwukrotności tej ceny za sklep wraz ze stroną i dostępem do wartościowej wiedzy biznesowej. Bezpłatne jest budowanie stron i testowanie w okresie próbnym. Kiedy przedsiębiorca zdecyduje się na współpracę, jak zapewnia Maciej Czerniawski, żadne inne koszty nie wchodzą w grę. Nawet płatność za hosting czy domenę, o ile jest to domena z końcówką pl. W każdym momencie będzie można zakończyć subskrypcję. Na świecie, ale i w Polsce są już firmy proponujące podobne rozwiązania, lecz innowacyjność gorzowskiego rozwiązania różni się tym, że obok narzędzi edycyjnych czy zarządzanie przez aplikację mobilną, Prosper oferuje jeszcze wiedzę, bez której dzisiaj trudno jest odnaleźć się na rynku.

- Co rozumiemy pod pojęciem ,,wiedza’’? To treningi opracowane przez najlepszych trenerów biznesów. Każdy znajdujący się na platformie będzie co miesiąc otrzymywał pełne i aktualne informacje w zakresie szkolenia, na bazie którego będzie poznawał najskuteczniejsze metody działania na rynku – tłumaczy i zaraz dodaje, że każde przedsiębiorstwo, chcące dobrze prosperować, musi umiejętnie promować stronę czy e-sklep, zarządzać czasem, kadrą, wiedzą oraz na każdym szczeblu minimalizować ryzyko gospodarcze. W przypadku czasu należy dążyć do rozwiązań pozwalających na szybkie zarządzanie narzędziami handlowo-promocyjnymi. Najlepiej więc czerpać wiedzę od najlepszych, bo to z kolei do maksimum zmniejsza ryzyko i pozwala na efektywne wykorzystywanie potencjału firmy.

Niedawno Maciej Czerniawski prezentował zalety systemu podczas misji gospodarczej w Brukseli i Luksemburgu czym wzbudził bardzo pozytywne wrażenie. Mało tego, sukces gorzowskiej firmy został zauważony w ubiegłym roku przez Magazyn Osobowości i Sukcesy. Prosper znalazł się w grupie pięciu wyróżnionych firm w kategorii Super Sukces 2016 roku, w której znalazły się też tak znane marki jak Wittchen SA, Work Service SA, Bella Terra i Condohotels Management Sp. z o.o. Obecnie firma jest nominowana do nagrody im. Jana Wejcherta organizowanej przez Polską Radę Biznesu.

Maciej Czerniawski nie kryje, że jego aspiracją jest podbicie innych krajów europejskich. Już w tej chwili trwają przygotowania do wejścia na niemiecki i brytyjski rynek. – Mam nadzieję, że do 2020 roku swoją działalnością obejmiemy wszystkie kraje UE oraz Stany Zjednoczone. Naszym zadaniem jest wnieść jak największą wartość na rynek. Chcemy pomóc rozwijać się małym firmom. W Unii Europejskiej jest obecnie 23 mln firm, z czego 99% to firmy z sektora MŚP. Są one odpowiedzialne za 85% nowych miejsc pracy. Zatem są ważne dla gospodarki. Jesteśmy przekonani, że dzięki rzetelnej wiedzy biznesowej i nowoczesnym narzędziom, które przekażemy, małe firmy nie tylko nie będą już walczyć o przetrwanie, ale zaczną się rozwijać i będą mogły konkurować z dużymi firmami, jak równy z równym – kończy.

Robert Borowy

Fot. Prosper24.pl

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x