2017-05-24, Gospodarka
Porozumienie na rzecz rozwoju przedsiębiorczości w Gorzowie zyskało dwóch nowych członków: gorzowski sanepid oraz inspekcję pracy. Porozumienie służy budowaniu pozytywnych relacji i lepszej współpracy pomiędzy gorzowskimi instytucjami a lokalnym biznesem. Nowi Partnerzy umożliwią poszerzenie bezpłatnej oferty szkoleniowej kierowanej do lokalnych firm.
Porozumienie z na rzecz rozwoju przedsiębiorczości zostało zawiązane w listopadzie 2015 roku przez 4 instytucji: Urząd Skarbowy w Gorzowie Wlkp., Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Gorzowie Wlkp., Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wlkp. oraz Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. Teraz do tego grona dołączą: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gorzowie Wlkp. oraz Państwowa Inspekcja Pracy w Gorzowie Wlkp.
Misją powiększonego grona stron umowy jest tworzenie środowiska sprzyjającego rozwojowi przedsiębiorczości i ułatwiającego wykorzystanie dostępnych zasobów, szans i potencjałów otoczenia biznesowego, szczególnie w sektorze mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.
Instytucje tworzące porozumienie chcą, aby gorzowscy przedsiębiorcy wiedzieli, że wiele problemów można rozwiązać poprzez wspólny dialog. Przekonują, że chcą im pomagać, szkolić, wspierać i że kontrole nie muszą oznaczać wyłącznie kłopotów i można się do nich przygotować.
W ramach Porozumienia:
- powstał „Poradnik przedsiębiorcy” - „pigułka wiedzy” głównie dla osób rozpoczynających działalność – systematyzuje wiedzę niezbędną na początku, a dotyczącą m.in. form opodatkowania, prawnych form działalności, zgłoszeń do ubezpieczeń, najważniejszych terminów (głównie podatkowych);
- ulotka „Jak założyć swój własny biznes. Gorzowski przewodnik początkującego przedsiębiorcy – krok po kroku” – opisuje w prosty sposób ścieżkę, jaką musi pokonać osoba, która chce zarejestrować swoją działalność,
- odbywały się cykliczne dyżury specjalistów z gorzowskich urzędów w siedzibie Wydziału Obsługi Inwestora i Biznesu.
- odbywały się szkolenia dla początkujących przedsiębiorców – początki działalności wiążą się z szeregiem nowych obowiązków, poznaniem nowych przepisów i nierzadko dużą ilością dokumentów do wypełnienia.
Alicja Gębicka Wydział Obsługi Inwestora i Biznesu
Dariusz Wieczorek Wydział Promocji i Informacji UM
Fot. Łukasz Kulczyński
W wirze nieustannie zmieniających się trendów apetyt konsumentów wciąż rośnie. Niestety za barwnymi kolekcjami kryje się mniej atrakcyjna prawda – ogromny ślad ekologiczny.