Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Gospodarka »
Marka, Wiktoryny, Zenona , 29 marca 2024

Porozumienie dla rozwoju przedsiębiorczości

2017-05-24, Gospodarka

Porozumienie na rzecz rozwoju przedsiębiorczości w Gorzowie zyskało dwóch nowych członków: gorzowski sanepid oraz inspekcję pracy. Porozumienie służy budowaniu pozytywnych relacji i lepszej współpracy pomiędzy gorzowskimi instytucjami a lokalnym biznesem. Nowi Partnerzy umożliwią poszerzenie bezpłatnej oferty szkoleniowej kierowanej do lokalnych firm.

medium_news_header_18479.jpg

Porozumienie z na rzecz rozwoju przedsiębiorczości zostało zawiązane w listopadzie 2015 roku przez 4 instytucji: Urząd Skarbowy w Gorzowie Wlkp., Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Gorzowie Wlkp., Powiatowy Urząd Pracy w Gorzowie Wlkp. oraz Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. Teraz do tego grona dołączą: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gorzowie Wlkp. oraz Państwowa Inspekcja Pracy w Gorzowie Wlkp.

Misją powiększonego grona stron umowy jest tworzenie środowiska sprzyjającego rozwojowi przedsiębiorczości i ułatwiającego wykorzystanie dostępnych zasobów, szans i potencjałów otoczenia biznesowego, szczególnie w sektorze mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.

Instytucje tworzące porozumienie chcą, aby gorzowscy przedsiębiorcy wiedzieli, że wiele problemów można rozwiązać poprzez wspólny dialog. Przekonują, że chcą im pomagać, szkolić, wspierać i że kontrole nie muszą oznaczać wyłącznie kłopotów i można się do nich przygotować.

W ramach Porozumienia: 

- powstał „Poradnik przedsiębiorcy” - „pigułka wiedzy” głównie dla osób rozpoczynających działalność – systematyzuje wiedzę niezbędną na początku, a dotyczącą m.in. form opodatkowania, prawnych form działalności, zgłoszeń do ubezpieczeń, najważniejszych terminów (głównie podatkowych);

- ulotka „Jak założyć swój własny biznes. Gorzowski przewodnik początkującego przedsiębiorcy – krok po kroku” – opisuje w prosty sposób ścieżkę, jaką musi pokonać osoba, która chce zarejestrować swoją działalność,

- odbywały się cykliczne dyżury specjalistów z gorzowskich urzędów w siedzibie Wydziału Obsługi Inwestora i Biznesu.

- odbywały się szkolenia dla początkujących przedsiębiorców – początki działalności wiążą się z szeregiem nowych obowiązków, poznaniem nowych przepisów i nierzadko dużą ilością dokumentów do wypełnienia.

Alicja Gębicka Wydział Obsługi Inwestora i Biznesu

Dariusz Wieczorek Wydział Promocji i Informacji UM 

Fot. Łukasz Kulczyński

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x