2012-06-06, Mija dzień
Gorzów zdobył główną nagrodę w 2. edycji konkursu DesigNOWE Miasto 2012. To telewizyjny konkurs, jedyny, eventowy projekt w Europie całkowicie poświęcony tematyce designu miejskiego. Jego przedmiotem są najciekawsze, najbardziej innowacyjne i przyjazne mieszkańcom obiekty użyteczności publicznej. Ma on promować miasta z najlepiej zorganizowaną przestrzenią publiczną. Gorzów w pobitym polu zostawił Chełmno, Chojnice, Ciechanów i Gliwice. Grand Prix przyznało naszemu miastu jury. W głosowaniu internautów tryumfowały Chojnice. Wręczenie nagród odbyło się 5 czerwca, podczas uroczystej gali w Pałacu w Wilanowie. Statuetkę dla Gorzowa odebrali: sekretarz miasta Jacek Jeremicz oraz dyrektor Biura Promocji Miasta Małgorzata Pera.
- Cieszymy się, że nasze działania i inwestycje są dostrzegane w Polsce – mówi Jeremicz. Dzięki wygranej Gorzów będzie mógł zrealizować ogólnopolską kampanię outdoorową. Miasto będzie miało na 2 tygodnie do dyspozycji 30 bilbordów w całym kraju. W jakich miastach pojawi się reklama Gorzowa jeszcze nie wiadomo. Szczegóły powinny być znane w ciągu najbliższych tygodni.
Wiadomo za to, co Gorzów będzie reklamował. - Przeprowadzimy kampanię promocyjną związaną z Lubuskimi Kulinariami Regionalnymi, które odbędą się od 31 do 2 września – mówi Małgorzata Pera.
Miasto na udział w konkursie wydało 6,5 tys. zł. - Ale było warto - przekonuje Pera.
Sebastian Górny
Już 2 maja, w Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej, Gorzów ponownie zamieni się w morze biało-czerwonych barw.