2012-06-19, Mija dzień
Ale tym razem przedstawia miasto w pozytywnym świetle.
Speedway Star to najpopularniejszy zagranicą periodyk dotyczący żużla. O gazecie zrobiło się w Gorzowie głośno, po tym jak ukazał się w niej tekst mówiący, że miasto organizujące jedną z rund cyklu Grand Prix nie ma nic do zaoferowania turystom. Na artykuł zareagowało Biuro Promocji Miasta. Efektem tego jest 5 stron poświęconych Gorzowowi w najnowszym numerze Speedway Star.
Jak tłumaczy wydawca gazety niepochlebny dla Gorzowa tekst był reklamą biura podróży Travel Plus Tours. W najnowszym numerze jest m.in. wywiad z prezydentem Gorzowa i artykuł dotyczący rozbudowy stadionu im. Edwarda Jancarza. Małgorzata Pera, dyrektor Biura Promocji Miasta podkreśla, że za artykuły promujące Gród nad Wartą miasto nie zapłaciło ani złotówki. - Nie jest tak, że urząd nie działa i nie czuwa – mówi, ale od razu zastrzega, że miasto nie ma wpływu na treści reklam zamieszczanych przez firmy prywatne.
Dlaczego artykuły promujące Gorzów i Grand Prix nad Wartą ukazały się zaledwie na kilka dni przez zawodami i pół roku po feralnej reklamie biura podróży? - To pytanie do redaktora naczelnego Speedway Star – odpowiada Małgorzata Pera. - Jako miasto podjęliśmy interwencję od razu.
Sebastian Górny
Już 2 maja, w Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej, Gorzów ponownie zamieni się w morze biało-czerwonych barw.