Kładka na moście wreszcie do remontu?!
2013-02-01, Mija dzień
Ostatniego dnia stycznia br. w Wojewódzkim Inspektoracie Nadzoru Budowlanego odbyła się rozprawa administracyjna w sprawie ustalenia odpowiedzialnego za remonty mostu kolejowego, a właściwie kładki dla pieszych na tym moście. Władze miasta spierały się bowiem ze spółkami PKP o to, kto ma to uczynić. Przypominamy, że z powodu złego stanu kładka od kilku miesięcy pozostaje zamknięta.
W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Zielonej Górze, Urzędu Miasta Gorzowa oraz Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla Miasta Gorzowa. Zapadły następujące ustalenia:
- Określono zarządcę obiektu – mostu kolejowego wraz z pomostami dla pieszych tj. PKP PLK S.A.
- Postępowanie w części dotyczącej stanu technicznego schodów zlokalizowanych od strony ul. Fabrycznej na terenie miejskim przekazane zostanie do dalszego prowadzenia jako właściwemu Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego ze wskazaniem konieczności dokonania ich remontu bądź przebudowy przez Miasto Gorzów Wlkp. .
- Postępowanie w części dotyczącej stanu technicznego schodów zlokalizowanych od strony ul. Składowej na terenie PKP prowadzone będzie przez Lubuski Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego ze wskazaniem konieczności dokonania ich remontu bądź przebudowy przez PKP.
- Mając na uwadze, iż kładka wykorzystywana jest jako pomost dla pieszych oraz jako konstrukcja wsporcza dla sieci (m. in. gaz, prąd, telekomunikacja) podjęte zostaną starania w zakresie ustalenia możliwości współfinansowania remontu bądź przebudowy pomostu dla pieszych przez podmioty korzystające z obiektu.
- PKP zobowiązało się do przygotowania wstępnej specyfikacji zakresu i kosztów prac naprawczych niezbędnych do wykonania umożliwiających ponowne otwarcie pomostu dla ruchu pieszych.
- Miasto wyraziło wolę utrzymania pomostu z przeznaczeniem dla ruchu pieszych, jednak możliwość i zakres partycypowania w kosztach przedsięwzięcia (remontu bądź przebudowy) uzależniona jest od wysokości nakładów finansowych koniecznych do poniesienia i udziału w nich poszczególnych podmiotów korzystających z pomostu.
Wynika z tego jednoznacznie, że miasto i PKP mają wspólnie doprowadzić sporną do tej pory kładkę do stanu nadającego się do użytkowania przez pieszych. Żeby tylko teraz nie okazało się, że ani miasto, ani PKP nie mają na to pieniędzy…
zet