więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Beniny, Filipa, Judyty , 6 maja 2025

„MZK nie ucieka”

2013-07-22, Mija dzień

Pod takich hasłem Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie przy współpracy z MPK Poznań prowadzi akcję informacyjno-edukacyjna, która ma na celu lepsze wzajemne zrozumienie i współpracę z pasażerami, co nie zawsze jest łatwe.

medium_news_header_4385.jpg

Oto treść przesłania w tej sprawie:

SZANOWNI PASAŻEROWIE !

Korzystając z usług Miejskiego Zakładu Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim Sp. z o.o. często skarżycie się na brak zrozumienia oraz bezczelność ze strony kierowców autobusów i motorniczych, jednak wiele sytuacji oraz zdarzeń, w których według opinii pasażerów winny jest prowadzący pojazd wynika z ograniczeń technicznych, troski o bezpieczeństwo pasażerów a nawet przepisów prawnych.

Poniżej postaramy się przedstawić kilka sytuacji, na które najczęściej skarżą się pasażerowie:

  1. utrudnienia w ruchu i otwieranie drzwi: zdarzają się czasami sytuacje, w których w wyniku awarii pojazdu lub utrudnień w ruchu autobus lub tramwaj zostaje zatrzymany a pasażerowie będący w środku domagają się otwarcia drzwi i wyjścia z pojazdu. Należy pamiętać, iż prowadzący pojazd jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pasażerów. To właśnie do kierowcy i motorniczego należy ocena, czy po otwarciu drzwi pasażerowie są bezpieczni i czy swobodnie mogą opuścić pojazd.
  2. przystanki „na żądanie”: często docierają do nas również sygnały, że kierowca autobusu nie zatrzymał się na przystanku „na żądanie”, pomimo że na przystanku ktoś stał. Należy pamiętać, iż zgodnie z Uchwałą Rady Miasta nr XXIX/307/2012 z dnia 25 kwietnia 2012 roku w sprawie przepisów porządkowych obowiązujących w komunikacji miejskiej w Gorzowie Wlkp. „Pasażer zamierzający wysiąść na przystanku oznaczonym „na żądanie” obowiązany jest wcześniej uprzedzić o tym kierującego pojazdem, a osoba zamierzająca wsiąść na takim przystanku dać odpowiednio wcześnie znak przez podniesienie ręki”.
  3. zamykanie drzwi pojazdach: duża część skarg docierająca do nas dotyczy sytuacji, w której osoba wsiadająca lub wysiadająca z pojazdu komunikacji miejskiej zostaje „przyciśnięta” przez drzwi. Również tego typu sytuacje nie wynikają ze złośliwych intencji kierowców autobusów oraz motorniczych tramwajów. Należy zauważyć, że drzwi w pojazdach wyposażone są w specjalne czujniki, które w przypadku „przyciśnięcia” pasażera od razu otwierają się ponownie.
  4. dobieganie do pojazdu: największą grupę skarg stanowią, te dotyczące sytuacji, w których kierowca autobusu lub motorniczy nie otwiera drzwi przed pasażerami dobiegającymi do pojazdu. Również w tym przypadku nie jest to złośliwość prowadzącego pojazd. W przypadku autobusów kierowca po zamknięciu drzwi w celu bezpiecznego włączenia się do ruchu zaczyna patrzeć w lewe lusterko. Istniej bardzo duża szansa, że nie widzi osób dobiegających do pojazdu. Jeśli chodzi natomiast o tramwaje, to jeśli motorniczy nie przejedzie po otrzymaniu „zielonego światła” ponieważ otworzy ponownie drzwi dla spóźnionego pasażera, ominie swój cykl świateł.

Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x