Koniec koszmaru z parkowaniem na Dekerta!
2013-11-14, Mija dzień
W przyszłym roku wyremontowana zostanie wreszcie ul. Dekerta, ale co ważniejsze – zostanie zbudowany tam parking z prawdziwego zdarzenia dla zmotoryzowanych odwiedzających szpital. Całkowity koszt tego przedsięwzięcia wyniesie ok. 9 mln zł, z czego ponad 2 mln zł pochodzić będzie z dotacji w ramach programu „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych”, czyli tzw. schetynówek.
Zakres tego zadania obejmuje:
W ramach zadania przebudowana będzie jezdnia ul. Dekerta na odcinku o długości ok. 930 m.
- Wzdłuż jezdni (z obu stron), a także po przeciwnej stronie ulicy do wjazdu na teren SOR powstaną miejsca postojowe dla samochodów osobowych. Łącznie powstanie 249 miejsc postojowych, w tym:
- 226 miejsc postojowych o szerokości 2, 5m,
- 15 miejsc postojowych dla niepełnosprawnych,
- 8 miejsc postojowych dla taksówek (naprzeciw głównego wejścia do szpitala, przy przejściu dla pieszych).
- Istniejący chodnik od strony szpitala zostanie przebudowany na ciąg pieszo-rowerowy. Nawierzchnia chodników zostanie wykonana z kostki betonowej ułożonej bezfazowo, co znacznie ułatwi poruszanie się po nim osób na wózkach inwalidzkich. Nawierzchnia ścieżki rowerowej zostanie wykonana z betonu cementowego, co zwiększy komfort rowerzystów.
- W miejscu istniejącego miejsca zatrzymania autobusów powstanie nowa zatoka autobusowa o nawierzchni z betonu cementowego oraz nowy peron dla oczekujących pasażerów.
- Odprowadzenie wód opadowych nastąpi poprzez nowoprojektowany kolektor kanalizacji deszczowej wykonany z rur PVC o średnicy 315-400 do istniejącego kolektora wód opadowych w ul. Wyszyńskiego oraz do kolektora deszczowego na terenie szpitala.
- Oświetlenie drogi zapewni budowa nowego odcinka sieci energetycznej wraz 48 szt. nowych słupów z energooszczędnymi oprawami w technologii LED.
- Zostaną nasadzone nowe drzewa.
- Przy wejściu głównym do szpitala zostanie ustawiony stojak na rowery.
W liczbach wygląda to następująco:
- przebudowa jezdni ul. Dekerta – odcinek o długości ok. 930 m,
- chodniki obustronne – odcinek o długości ok. 930 m i ok. 740 m,
- ścieżka rowerowa – odcinek o długości ok. 750 m,
- kanalizacja deszczowa – kolektor o długości ok. 890m, wpusty – 70 szt., studnie – 48 szt.
- oświetlenie drogowe – 48 szt. lamp z oprawami energooszczędnymi typu LED,
- miejsca postojowe – 249 szt. w tym: 15 miejsc dla niepełnosprawnych i 8 miejsc postojowych dla TAXI,
- zatoka autobusowa,
- zagospodarowanie terenów zielonych – 2 009 m2.
Podstawowym celem tej inwestycji jest poprawa właściwości funkcjonalnych, użytkowych, oraz zwiększenie bezpieczeństwa dla wszystkich użytkowników drogi, w tym kierujących pojazdami samochodowymi, pieszych i rowerzystów ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i osób niepełnosprawnych.
zet