2013-12-16, Mija dzień
Całe województwo lubuskie będzie obsługiwane przez Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego. We wtorek, 17 grudnia br. o godzinie 11.00 ostatnie spośród 14 lubuskich powiatów zostaną przyłączone do WCPR. Od tego czasu mieszkańcy całego regionu, wybierając w telefonie numer 112 będą mogli wezwać pogotowie ratunkowe, straż pożarną lub policję.
Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego przy LUW działa od 15 października br. Najpierw operatorzy centrum obsługiwali mieszkańców powiatu gorzowskiego i miasta Gorzów. Później, zgodnie z harmonogramem, przyłączane były kolejne powiaty. Od 17 grudnia br. operatorzy centrum będą obsługiwali wszystkie połączenia przychodzące z numeru 112 z terenu całego województwa.
Zadaniem operatorów pracujących w trybie call center jest odebranie zgłoszenia alarmowego jego zweryfikowanie i przesłanie do odpowiedniej służby (Policja, Pogotowie Ratunkowe, Straż Pożarna), która podejmie obsługę zdarzenia. Jeden z najnowocześniejszych systemów informatycznych pracujący w 16 ośrodkach regionalnych na terenie kraju pozwala operatorom numeru 112 automatycznie zlokalizować dzwoniącego, obsłużyć go w wielu językach europejskich i przekierować do właściwej służby.
Z uwagi na fakt, że około 78% telefonów na numer alarmowy 112 to zgłoszenia fałszywe, złośliwe i nieprawidłowe, Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Gorzowie Wlkp. pełni rolę filtru odsiewającego nieprawidłowe połączenia.
Zet/LUW
W związku z pracami modernizacyjnymi sieci wodociągowej w Gorzowie 12 maja od godz. 8:00 do 14:00 nastąpi przerwa w dostawie wody do budynków przy ulicach: Pułaskiego od nr 5 do nr 9, Dembowskiego od nr 1 do nr 3, Beczkowozy z wodą zostaną podstawione.