więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Andrzeja, Jędrzeja, Małgorzaty , 16 maja 2025

Alejki Marcinkowskiego – badanie opinii

2014-06-18, Mija dzień

Zwracamy się z uprzejmą prośbą o opinię mieszkańców w zakresie wyboru wariantu rozbudowy ul. Marcinkowskiego od ul. Myśliborskiej do ul. Matejki (alejki).

medium_news_header_7846.jpg

Badanie opinii publicznej będzie trwało od 18 czerwca do 30 sierpnia 2014 r. Prosimy mieszkańców, by po zapoznaniu się z wariantem I, II i III wskazali ten, który ich zdaniem powinien być realizowany. Opis wariantów znajduje się na stronie www.gorzow.pl, a także w siedzibie Wydziału Inwestycji (pokój 920), ul. Kombatantów 34.  Ponadto mieszkańcy bezpośrednio sąsiadujący z alejkami przy ul. Marcinkowskiego otrzymają do skrzynek prośbę o udział w badaniu opinii publicznej wraz z opisem trzech wariantów.      

Opinię przesyłamy na adres e-mail: alejki@um.gorzow.pl lub drogą pocztową na adres: Wydział Inwestycji, ul. Kombatantów 34, Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., 66-400 Gorzów Wlkp. Można także tak zaadresowaną kopertę z dopiskiem „Alejki” przynieść do kancelarii głównej Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp., przy ul. Sikorskiego 3-4.

Opracowanie przygotowano z uwzględnieniem oczekiwań i postulatów zgłaszanych przez mieszkańców po zrealizowaniu projektu pierwotnego pn.: "Rozbudowa ul. Marcinkowskiego od ul. Myśliborskiej do ul. Matejki (alejki)". W szczególności postulaty mieszkańców dotyczyły:

· zachowania w całości istniejącego drzewostanu alejek,

· zamknięcia przedmiotowego odcinka ulicy Marcinkowskiego dla ruchu samochodowego w celu wyodrębnienia miejsca rekreacji na zasadzie skweru.

Koncepcja ma na celu przeprowadzenie analizy wykonalności pod względem obowiązujących przepisów oraz własności funkcjonalnych rozwiązań projektowych w 2 obszarach:

1 obszar -   zachowanie ruchu pojazdów osobowych na przedmiotowym odcinku przy uwzględnieniu konieczności pozostawienia istniejącego drzewostanu.

2 obszar  -  zamknięcie odcinka ul. Marcinkowskiego dla pojazdów osobowych wraz ze zmianą przeznaczenia terenu na tereny rekreacji (skwer).

Wariant 1

Założenia wariantu:

· zachowanie odcinka ulicy Marcinkowskiego tak jak obecnie, jako dwóch oddzielnych jezdni jednokierunkowych, które na zasadzie skrzyżowań z

· ulicami nadrzędnymi (Myśliborska i Matejki) zostaną włączone do ogólnej struktury komunikacyjnej miasta.

· zachowanie istniejącego drzewostanu

· zmiana klasy technicznej drogi z drogi zbiorczej Z do drogi lokalnej L. w celu obniżenia parametrów technicznych jezdni i zmniejszenie szerokości jezdni do 5,0m.

· realizacja jezdni bez zatoki autobusowej (przerywaną linią zaznaczono możliwą lokalizację zatoki, wiązałoby sie to z koniecznością usunięcia 4 drzew),

· realizacja jezdni o nawierzchni asfaltowej,

· realizacja ciągów pieszych i zjazdów o nawierzchni z kostki betonowej,

Poniżej przedstawiono podstawowe zalety i wady realizacji inwestycji w Wariancie 1:

Zalety:

· zachowanie przejezdności ul. Marcinkowskiego na całej jej długości ulicy,

· możliwość bezpośredniej komunikacji kołowej ul. Marcinkowskiego z ul. Sportową (szkoła, przedszkole, punkty handlowe, mieszkańcy)

· zachowanie struktury kierunkowej na skrzyżowaniach ul. Matejki i Myśliborska,

· zachowanie modelu ruchu w obrębie osiedla Staszica (brak dodatkowego obciążenia ruchem na skrzyżowaniach w rejonie opracowania tj. rondo myśliborskie, skrzyżowanie ul. Matejki - Marcinkowskiego oraz skrzyżowanie ul. Myśliborska - Sportowa,

· obniżenie poziomu hałasu ze względu na zastosowanie nawierzchni cichej (asfaltowej) w stosunku do nawierzchni z kostki kamiennej,

· ochrona istniejącego drzewostanu (z wyjątkiem 1 drzewa które koliduje z istniejącym zjazdem na zaplecze budynku wielorodzinnego nr 114-117),

· możliwość uzupełnienia drzewostanu o dodatkowe egzemplarze drzew,

· spełnienie oczekiwań społeczności lokalnej w zakresie ochrony zieleni,

Wady:

· zmniejszenie szerokości jezdni łącznie z brakiem zatoki autobusowej spowoduje konieczność likwidacji przystanku autobusowego lub wymusi oczekiwanie pojazdów za autobusem w czasie wsiadania i wysiadania pasażerów,

· zmniejszona trwałość konstrukcji jezdni i chodników ze względu na wrastające korzenie drzew,

· obniżenie własności funkcjonalnych na skrzyżowaniach z ul. Matejki i Myśliborska ze względu na zmniejszenie szerokości pasa ruchu (utrudniona kanalizacja ruchu),

· brak możliwości postoju pojazdów na jezdniach ul. Marcinkowskiego ze względu na jej szerokość.

Szacunkowy koszt realizacji – Wariant 1 - 1.010.000 zł netto

Wariant 2

Założenia wariantu:

· zamknięcie odcinka ulicy Marcinkowskiego dla ruchu samochodowego,

· realizacja zagospodarowania jako terenu rekreacji (skwer),

· zachowanie dojazdu do ul. Grottgera od ul. Myśliborskiej,

· zachowanie dojazdu do posesji przyległych,

· regulacja skrzyżowania ul. Matejki - Marcinkowskiego, likwidacja jednego pasa ruchu (ul. Matejki od ronda Myśliborskiego na wprost), likwidacja wlotu i wylotu z alejek,

· włączenie dojazdu do budynku nr 114-117 na zasadzie zjazdu publicznego ze skrzyżowania Matejki - Marcinkowskiego,

· regulacja skrzyżowania ul. Myśliborska - Sportowa, włączenie ul. Grottgera, zmiana sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu,

· zachowanie istniejącego drzewostanu,

Poniżej przedstawiono podstawowe zalety i wady realizacji inwestycji w Wariancie 2:

Zalety:

· ochrona istniejącego drzewostanu,

· możliwość uzupełnienia drzewostanu o dodatkowe egzemplarze drzew,

· realizacja terenu rekreacji dla mieszkańców osiedla Staszica,

· zmniejszenie uciążliwości związanych z hałasem komunikacyjnym dla mieszkańców przyległych budynków,

· możliwość zwiększenia ilości miejsc postojowych w rejonie skrzyżowania Matejki i Marcinkowskiego o ok. 12 miejsc,

· spełnienie oczekiwań społeczności lokalnej w zakresie ochrony zieleni,

Wady:

· brak przejezdności odcinka ul. Marcinkowskiego,

· brak możliwości bezpośredniej komunikacji ul. Marcinkowskiego z ul. Sportową (szkoła, przedszkole, punkty handlowe, mieszkańcy) - komunikacja przez rondo myśliborskie - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania,

· brak możliwości zachowania struktury kierunkowej na skrzyżowaniach ul. Matejki - Marcinkowskiego i Myśliborska - Sportowa,

· brak możliwości zachowania modelu ruchu w obrębie osiedla Staszica (dodatkowe obciążenia ruchem na skrzyżowań w rejonie opracowania tj. rondo Myśliborskie, skrzyżowanie ul. Matejki - Marcinkowskiego oraz skrzyżowanie ul. Myśliborska - Sportowa,

· konieczność zmiany przebiegu linii komunikacji publicznej autobusowej, likwidacja przystanku "Alejki", brak dojazdu do przystanku "rondo

· Myśliborskie" (Pewex) od strony ul. Marcinkowskiego oraz od przystanku "rondo Myśliborskie" (Skoda) w kierunku ul. Marcinkowskiego, utrudniona komunikacja publiczna dla mieszkańców rejonu ulicy Sportowej,

· likwidacja przystanku autobusowego "Alejki", (komunikacja autobusowa od centrum w kierunku ul. Marcinkowskiego musi odbywać się przez rondo myśliborskie i ul. Matejki - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania),

· izolacja terenu alejek spowoduje pogłębienie się zachowań patologicznych w obrębie powstałego skweru,

Szacunkowy koszt realizacji – wariant -  2: 860.000 zł netto

Wariant 3

Założenia wariantu:

· zamkniecie odcinka ulicy Marcinkowskiego dla ruchu samochodowego,

· realizacja zagospodarowania jako terenu rekreacji (skwer),

· zachowanie dojazdu do ul. Grottgera od ul. Myśliborskiej,

· zachowanie dojazdu do posesji przyległych,

· realizacja nowego skrzyżowania ul. Matejki - Marcinkowskiego na zasadzie skrzyżowania typu rondo,

· włączenie dojazdu do budynku nr 114-117 na zasadzie zjazdu publicznego ze skrzyżowania Matejki - Marcinkowskiego,

· regulacja skrzyżowania ul. Myśliborska - Sportowa, włączenie ul. Grottgera, zmiana sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu,

· zachowanie istniejącego drzewostanu,

Poniżej przedstawiono podstawowe zalety i wady realizacji inwestycji w Wariancie 3:

Zalety:

· ochrona istniejącego drzewostanu,

· możliwość uzupełnienia drzewostanu o dodatkowe egzemplarze drzew,

· realizacja terenu rekreacji dla mieszkańców osiedla Staszica,

· zmniejszenie uciążliwości związanych z hałasem komunikacyjnym dla mieszkańców przyległych budynków,

· poprawa warunków ruchu, bezpieczeństwa i przepustowości skrzyżowania ul. Matejki - Marcinkowskiego,

· możliwość zwiększenia ilości miejsc postojowych w rejonie skrzyżowania Matejki i Marcinkowskiego o ok. 25 miejsc,

· spełnienie oczekiwań społeczności lokalnej w zakresie ochrony zieleni,

Wady:

· brak przejezdności odcinka ul. Marcinkowskiego,

· brak możliwości bezpośredniej komunikacji ul. Marcinkowskiego z ul. Sportową (szkoła, przedszkole, punkty handlowe, mieszkańcy) - komunikacja przez rondo myśliborskie - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania,

· brak możliwości zachowania struktury kierunkowej na skrzyżowaniach ul. Matejki i Myśliborska,

· brak możliwości zachowania modelu ruchu w obrębie osiedla Staszica (dodatkowe obciążenia ruchem na skrzyżowań w rejonie opracowania tj. rondo myśliborskie, skrzyżowanie ul. Matejki - Marcinkowskiego oraz skrzyżowanie ul. Myśliborska - Sportowa,

· konieczność zmiany przebiegu linii komunikacji publicznej autobusowej, likwidacja przystanku "Alejki", brak dojazdu do przystanku "rondo myśliborskie" (Pewex) od strony ul. Marcinkowskiego oraz od przystanku "rondo myśliborskie" (Skoda) w kierunku ul. Marcinkowskiego, utrudniona komunikacja publiczna dla mieszkańców rejonu ulicy Sportowej,

· likwidacja przystanku autobusowego "Alejki", (komunikacja autobusowa od centrum w kierunku ul. Marcinkowskiego musi odbywać się przez rondo myśliborskie i ul. Matejki - dodatkowe obciążenie tego skrzyżowania),

· izolacja terenu alejek spowoduje pogłębienie się zachowań patologicznych w obrębie powstałego skweru.

Szacunkowy koszt realizacji – wariant  3 -  1.770.000 zł netto

Wydział Inwestycji

Anna Zaleska UM

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x