więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Estery, Kiry, Rudolfa , 7 lipca 2025

PWSZ z certyfikatem „Uczelnia liderów 2014”

2014-06-27, Mija dzień

Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego przyznała Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim certyfikat „Uczelnia Liderów 2014” oraz wyraziła głębokie uznanie dla działań w zakresie tworzenia na Uczelni warunków do rozwoju akademickiej przedsiębiorczości, kreowania wśród studentów umiejętności i kompetencji o wysokim poziomie użyteczności rynkowej, budowania oferty edukacyjnej zgodnie z potrzebami otoczenia społeczno-gospodarczego oraz umacniania marki Uczelni jako instytucji otwartej na wyzwania i tendencje rynkowe.

Analiza strategii edukacyjnych i działań podejmowanych przez uczelnie certyfikowane w Programie „Uczelnia Liderów” dowodzi, iż na rynku nie brakuje instytucji akademickich, które potrafią elastycznie reagować na wyzwania współczesności, oferując kształcenie na wysokim poziomie, w oparciu o innowacyjne programy i zgodnie z potrzebami pracodawców. Do grona takich uczelni z pewnością zaliczyć należy Państwową Wyższą Szkołę Zawodową im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim.

Celem programu „Uczelnia Liderów” jest identyfikowanie i promowanie najlepszych polskich uczelni oraz wartościowych ofert na rynku szkolnictwa wyższego, a także wskazywanie kandydatom na studia uczelni kształcących nowocześnie, z ukierunkowaniem na praktykę. W programie wyróżniane są szkoły wyższe, które starają się łączyć polską tradycję akademicką z amerykańskim modelem kształcenia uniwersyteckiego, w którym akcent kładzie się na związek nauki z praktyką społeczną i gospodarczą.

Dokonując certyfikacji uczelni uczestniczących w Programie, zespół recenzentów przeprowadził analizę czynników mających wpływ na adekwatność oferowanego kształcenia do potrzeb rynku pracy oraz podjął próbę oceny, na ile ewaluowane szkoły wyższe umieją dostosować swoje propozycje dydaktyczne do potrzeb gospodarki i rynku pracy. Komisja oceniała również, czy uczelnie potrafią – poprzez nowatorskie moduły kształcenia interdyscyplinarnego – kreować autorski model kształcenia oraz umacniać swoją pozycję rynkową w czasach rosnącej konkurencji.

Barbara Kuska

PWSZ

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x