więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Alicji, Edwina, Eryka , 18 maja 2025

Spółki i fundacje z udziałem miasta w 2013 r.

2014-08-28, Mija dzień

Sporo emocji, dyskusji i tłumaczeń wywołały na ostatniej sesji sprawozdania z działalności spółek i fundacji, w których miasto ma swoje udziały. Prezentujemy skrócona wersję tych sprawozdań przedstawioną na sesji, pełny tekst sprawozdań znajduje się w BIP na stronach miasta.

SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI SPÓŁEK I FUNDACJI

Z  UDZIAŁEM MIASTA GORZOWA WLKP.

ZA 2013 ROK

Zarys istotnych zdarzeń

Na przestrzeni 2013 roku Miasto Gorzów było udziałowcem pięciu spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, posiadało akcje w dwóch spółkach akcyjnych a także było donatorem jednej fundacji.

Działania, jakie Miasto podejmowało w ciągu całego roku, które dotyczyły bezpośrednio i pośrednio wyżej wymienionych jednostek miały na celu:

1.      realizację zadań własnych miasta ( gmina/powiat),

2.      rozwój miasta,

3.      rozwój regionu (obszar Związku Celowego Gmin MG-6),

4.      realizację zadań ważnych dla mieszkańców poprzez doinwestowanie komunalnych spółek i fundacji,

5.      pomoc w uzyskaniu środków unijnych,

6.      zmniejszenie stopnia bezrobocia,

7.      pobudzenie rozwoju gospodarczego.

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. zoo

 

Kapitał podstawowy: 194.175.500,00 zł dzieli się na 388.351 udziałów o wartości nominalnej 500,00 zł:

1.      Miasto Gorzów Wlkp. - 323.675 udziałów o wartości 161.837.500,00 zł tj. 83,346%,

2.      Gmina Kłodawa - 26.799 udziałów o wartości 13.399.500,00 zł tj. 6,901%,

3.      Gmina Deszczno - 14.975 udziałów o wartości 7.487.500,00 zł tj. 3,856%,

4.      Gmina Santok - 10.477 udziałów o wartości 5.238.500,00 zł tj. 2,698%,

5.      Gmina Bogdaniec - 6.857 udziałów o wartości 3.428.500,00 zł tj. 1,766%,

6.      Gmina Lubiszyn - 5.473 udziały o wartości 2.736.500,00 zł tj. 1,409%,

7.      osoby fizyczne - 95 udziałów o wartości 47.500,00 zł tj. 0,024%.

Zarząd:

-        Bogusław Andrzejczak - Prezes

-        Irena Rydzaj - Członek

-        Tomasz Surdacki - Członek

Rada Nadzorcza:

-        Jerzy Oleksiewicz - Przewodniczący

-        Eleonora Burczyk - Sekretarz

-        Alicja Mleczak - Członek

-        Krzysztof Częstochowski - Członek

-        Tomasz Wojcieszyński - Członek

Przeciętne zatrudnienie w 2013 roku:

265,5 osób, w tym 169,5 etatów to pracownicy zatrudnieni stanowiskach robotniczych i 96 etatów to pracownicy zatrudnieni stanowiskach nierobotniczych.

Przeciętne wynagrodzenie brutto - 3.474,91 zł

Wynagrodzenie Rady Nadzorczej:

nie przekracza przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku w czwartym kwartale roku poprzedniego, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Art. 8 pkt 8 Ustawy z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi ( j.t. Dz.U.2013.254 z późn. zm.) w czwartym kwartale 2013 roku wyniosło zł średnio: 2.211,20 zł brutto

 Wynik finansowy za 2013 rok:

- Zysk netto w kwocie 6.587.051,69 zł

- Wypracowany zysk w całości zostanie przeznaczony jako wkład własny w ramach realizowanych dwóch projektów z POIiŚ.

Spółka osiągnęła najwyższy w ostatnich 6 latach wynik finansowy.

Wynik finansowy netto za 2013 rok w wysokości 6 587,05 tys. zł wynika z:

  1. Otrzymanej kary umownej w wysokości 1 922,5 tys. zł z tytułu nie realizowania kontraktu w Gminie Santok.
  2. Przeprowadzonych przez Zarząd Spółki zmian organizacyjnych, zmniejszenie kosztów działalności operacyjnej w szczególności zakupu usług obcych wykorzystywanych przy usuwaniu awarii.
  3. Wyprodukowanie w kogeneracji energii elektrycznej oraz uzyskanie korzystnej ceny w wyniku przeprowadzonego przetargu.
  4. Niższych od planowanych i przyjętych do taryfy kosztów amortyzacji środków trwałych i podatku od nieruchomości w związku z nie wprowadzeniem do Spółki majątku w postaci sieci kanalizacyjnych przez Związek Celowy Gmin MG-6.

Sprzedaż wody.

 W roku 2013 sprzedaż wody w jednostkach naturalnych wynosiła 5.305,6 tys. m3. Plan sprzedaży został wykonany w 98,3%.

Sprzedaż kanalizacji.

 Ilość odprowadzonych i oczyszczonych ścieków w 2013 roku wyniosła 5.225,23 tys. m3. Plan został wykonany w 96,9%.

W roku 2013 oczyszczalnia ścieków przyjęła i oczyściła 6.662.700 m3 ścieków dopływających kanalizacją z miasta Gorzowa Wlkp. i gmin ościennych związku MG-6 oraz dostarczanych wozami asenizacyjnymi.

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. w ramach planu inwestycji oraz modernizacji zrealizowało zamierzenia inwestycyjne związane z:

1. rozbudową sieci wodociągowej,
2. rozbudową i modernizacją urządzeń kanalizacyjnych,
3. zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania eksploatowanych urządzeń wodociągowych.

Zakład Utylizacji Odpadów Sp. z o. o.

Kapitał podstawowy:

17,949,00 zł dzieli się na 35.898 udziałów o wartości nominalnej 500,00 zł.

100% udziałów - Miasto Gorzów Wlkp.

Zarząd:

Marek Wróblewski - Prezes

Rada Nadzorcza:

-    Krzysztof Spychaj - Przewodniczący

-    Roman Maksymiak - Zastępca Przewodniczącego

-    Maciej Symeryak - Członek

Przeciętne zatrudnienie w 2013 roku:

średnie zatrudnienie w stosunku do roku 2012 wzrosło o 3,1 osób i wyniosło 123 osoby,

przeciętne wynagrodzenie brutto - 3.273,47 zł

Wynagrodzenie Rady Nadzorczej:

nie przekracza przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku w czwartym kwartale roku poprzedniego, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Art. 8 pkt 8 Ustawy z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi (j.t. Dz.U.2013.254 z późn. zm.) w czwartym kwartale 2013 roku wyniosło 4,004,35 zł, średnio: 2 .764,54 zł brutto.

Wynik finansowy za 2013 rok:

-  Zysk netto w kwocie 1.699.540,13 zł

-  Po uwzględnieniu podatku dochodowego oraz kwot aktywów jak i rezerw na odroczony podatek dochodowy, zysk netto wyniósł 1.699,5 tys. zł i jest wynikiem gorszym w stosunku do roku ubiegłego.

-  Niższy zysk netto wynika z większej dynamiki kosztów niż przychodów w porównaniu do roku 2012.

Obszarem działania Spółki w zakresie zagospodarowania odpadów komunalnych jest teren Związku Celowego Gmin MG-6 obejmujący miasto Gorzów Wlkp. i gminy: Bogdaniec, Deszczno, Kłodawa, Lubiszyn i Santok oraz Celowy Związek Gmin SGO5, tj. gminy: Dobiegniew, Drezdenko, Strzelce Krajeńskie, Stare Kurowo i Zwierzyn.

Podstawowa działalność ZUO Sp. z o. o. związana z gospodarką odpadami komunalnymi generuje zysk (osiągnięto rentowność na poziomie ok. 6% na tej działalności), który pozwala na pokrycie strat na pozostałych działalnościach, w tym głównie na działalności pola golfowego.

Zakład Utylizacji Odpadów Sp. z o. o. realizuje różnorodne programy edukacji ekologicznej oraz działania proekologiczne, poprzez liczne przedsięwzięcia:

-  organizacja dni otwartych zakładu w Chróściku,

-  bezpłatny mobilny odbiór zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego od mieszkańców,

-  sezonowe akcje zbiórki elektrośmieci na terenie miasta Gorzowa Wlkp. oraz okolicznych gmin,

-  organizacja zabawy choinkowej dla dzieci z miejscowości Chróścik i Stanowice, w ramach akcji „ZUO - dobry sąsiad".

Wspiera wydarzenia kulturalne, wystawy fotograficzne oraz konkursy o tematyce ekologicznej, zgodnie z realizacją strategii rozwoju spółki na lata 2011 - 2026:

-  Regionalny Przegląd Teatrzyków Ekologicznych „Zielony Kapturek",

-  „Zielona Szkoła - Zielone Przedszkole",

-  „Za elektrośmieci drzewka posadzą dzieci" - w ramach konkursu zebrano już ponad 25ton ZSEiE (zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny)

-  Konkurs fotograficzny organizowany przez Miejski Dom Kultury,

-  Akcja edukacyjna „Długie życie Pana Bateryjki",

-  Współpraca w przygotowaniu akcji „Sprzątanie świata" organizowanej przez Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego,

-  Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Sztuki przy organizacji recyklingowych warsztatów Junior - Senior Dizajn.

Do priorytetowych programów edukacyjnych realizowanych przez Spółkę zaliczają się akcje:

-  „Długie życie Pana Bateryjki",

-  Program edukacji ekologicznej pod hasłem „Zielona Szkoła - Zielone Przedszkole",

Nagrody i wyróżnienia w 2013 roku:

-  Certyfikat Lubuskiego Lidera Biznesu w kategorii średnie przedsiębiorstwo, nagroda przyznana za wybitne osiągnięcia w dziedzinie innowacji,

-  nagroda w XIV edycji Konkursu „Puchar Recyklingu", statuetka w kategorii „Złota Bela Makulatury" oraz nagroda finansowa w kwocie 5.000,00 zł,

-  Puchar Recyklingu Banku Ochrony Środowiska,

-  nagroda finansowa w wysokości 10.000,00 zł ufundowana przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,

-  nagroda finansowa w wysokości 8.000,00 zł ufundowana przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze,

-  nominacja do tytułu „Tygrysa Recyklingu",

-  złota Odznaka Krajowej Izby Gospodarki Odpadami,

-  wyróżnienie oraz nagroda finansowa w wysokości 10.000,00 zł za zajęcie IX miejsca w Ogólnopolskim Konkursie Odzysku Odpadów Opakowaniowych.

-  Działalności uzupełniające prowadzone przez ZUO:

-  Usługi parkingu.

-  Parking strzeżony o łącznej powierzchni 2.275 m2 dysponuje 127 stanowiskami na: samochody osobowe, ciężarowe i autobusy. Osiągnięte przychody ze sprzedaży usług parkingu w roku 2013 wynosiły 69.296,23 zł.

-  Grzebowisko dla zwierząt „Polana Przyjaciół".

-  W 2013 roku pogrzebano 41 zwierząt domowych w mogiłach indywidualnych oraz 150 w mogiłach zbiorowych.

-  Pole golfowe Zawarcie.

-  Pole golfowe oficjalnie otwarto wraz z szkoleniem golfowym dnia 8 czerwca 2013 roku.

Centrum Sportowo-Rehabilitacyjne Słowianka sp. z o.o.

Kapitał podstawowy:

45,433,00 zł dzieli się na 90.866 udziałów o wartości nominalnej 500,00 zł

100% udziałów - Miasto Gorzów Wlkp.

Zarząd:

-        Joanna Kasprzak - Perka - Prezes

-        Marek Sancewicz - V-ce Prezes (do 18 listopada 2013

Rada Nadzorcza:

-        Wojciech Woropaj - Przewodniczący

-        Renata Rój - Członek

-        Eugeniusz Pławski - Członek

Przeciętne zatrudnienie w 2013 roku:

-        Na dzień 31 grudnia 2013 roku w Spółce zatrudnione były 62 osoby 61,25 etatu.

-        Przeciętne wynagrodzenie brutto - 2.838,45 zł

Wynagrodzenie Rady Nadzorczej:

nie przekracza przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku w czwartym kwartale roku poprzedniego, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Art. 8 pkt 8 Ustawy z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi ( j.t. Dz.U.2013.254 z późn. zm.) w czwartym kwartale 2013 roku wyniosło 4,004,35 zł. średnio: 1.000,00 zł brutto.

Wynik finansowy za 2013 rok:

-    Strata netto w kwocie - 702.183,41 zł która była mniejsza od straty w 2012 roku o 533 tys. zł.

Wpływ na poprawę wyniku miały:

-    wzrost przychodów o 441 tys. zł

-    obniżenie kosztów o 170 tys. zł

Najwyższe koszty jakie ponosi Spółka to koszty mediów oraz podatków.

Poprawiły się wyniki sprzedaży usług:

-        basenowych - o 658.868,08 zł,

-        lodowiska i boiska wielofunkcyjnego o 11.326,77 zł,

-        dzierżawy o 15.844,17 zł.

W roku 2012 strata wynosiła -1.235.261,22 zł a w roku 2011 strata była równa - 984.269,90 zł.

-  Pokrycie straty bilansowej za rok 2013 nastąpiło poprzez obniżenie kapitału zakładowego spółki w kwocie 702.183,41 zł.

-  Strata w CSR „Słowianka" Sp. z o. o. wynikła bezpośrednio ze stosunku wysokości przychodów generowanych przez Spółkę do wysokości kosztów przez nią ponoszonych w celu wygenerowania przychodu.

W celu dalszego rozwoju sprzedaży swoich usług a także poszerzenia ich zakresu i jakości, a co za tym idzie zwiększenia możliwości osiągania znacznie wyższych przychodów CSR „Słowianka" Sp. z o.o. postawiła sobie ambitny plan zrealizowania inwestycji rozbudowy obiektu o część hotelową i rehabilitacyjną.

Przy realizacji inwestycji hotelowej wybrano formułę Partnerstwa Publiczno - Prywatnego (PPP). Obecnie przedsięwzięcie jest w fazie prowadzenia negocjacji z wybranym już podczas postępowania partnerem prywatnym.

Spółka CSR „Słowianka" weszła w 12 rok funkcjonowania jako obiekt basenowy a w 13 rok funkcjonowania lodowiska.

W 2013 roku na obiektach „Słowianki" odbyło się blisko 20 ogólnopolskich zawodów pływackich oraz turniejów w piłce wodnej, w tym 4 imprezy rangi międzynarodowej.

Najważniejsze z nich to:

-        IX Międzynarodowy turniej juniorów w piłce wodnej Słowianka - Cup,

-        Mistrzostwa Europy juniorów w piłce wodnej,

-        Międzywojewódzkie Drużynowe Mistrzostwa Młodzików - 13 lat w pływaniu,

-        Letnie Mistrzostwa Polski w pływaniu juniorów młodszych - 14 lat,

-        Turniej eliminacyjny Mistrzostw Europy seniorów w piłce wodnej,

-        Międzynarodowe Zawody Pływackie - XV Puchar Prezydenta Miasta.

CSR „Słowianka" organizuje imprezy okolicznościowe, imprezy urodzinowe na basenach i lodowisku, pozostałe imprezy, daje reklamę w lokalnych mediach, promuje materiały reklamowe i informacyjne, organizuje sportowe ferie i wakacje, sportowe półkolonie dla dzieci i młodzieży.

W 2013 roku przychód ze sprzedaży był lepszy od roku ubiegłego o 441 tys. zł.

Na polepszenie wyniku wpłynęły następujące czynniki i działania:

-  zwiększenie frekwencji na basenach i saunach o 9.768 osób,

-  zwiększenie wpływów ze sprzedaży powierzchni reklamowej,

-  pozyskanie nowych partnerów do współpracy (nowi dzierżawcy),

-  zwiększenie frekwencji w zakresie programu Powszechnej Nauki Pływania realizowanego z Urzędem Miasta Gorzowa Wlkp. o 6.547 osób,

-  zwiększenie frekwencji o 1.495 osób w zakresie programu rehabilitacji, odnowy biologicznej, aktywnego wypoczynku i rekreacji realizowanego z Urzędem Miasta Gorzowa Wlkp.

Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Kapitał podstawowy: 17.331.000,00 zł dzieli się na 34.662 udziały o wartości nominalnej 500,00 zł

100% udziałów - Miasto Gorzów Wlkp.

Zarząd:

-        Roman Maksymiak - Prezes

-        Iwona Trzcińska - Członek

Rada Nadzorcza:

-        Tadeusz Jankowski - Przewodniczący

-        Piotr Mielcarek - Sekretarz

-        Grzegorz Golczak - Członek

Stan zatrudnienia w 2013 roku wyniósł 363 osoby.

 Grupą dominującą wśród zatrudnionych są prowadzący pojazdy, którzy stanowią 54,2% ogółu zatrudnionych.

Przeciętne wynagrodzenie brutto - 3.641,82 zł

Wynagrodzenie Rady Nadzorczej:

-         nie przekracza przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku w czwartym kwartale roku poprzedniego, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Art. 8 pkt 8 Ustawy z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi (j.t. Dz.U.2013.254 z późn. zm.) w czwartym kwartale 2013 roku wyniosło 4.004,35 zł

-         średnio: 1.566,67 zł brutto

-         średnio: 2 .303,33 zł brutto*

* kwota po zmianie od 01.07.2014 roku uchwałą zwyczajnego zgromadzenia wspólników

 Zysk netto w kwocie 139.549,98 zł

Liczba linii komunikacyjnych wynosi:

-        tramwajowych - 3

-        autobusowych - 37

Średnia wieku (na ostatni dzień 2013 roku) wynosi

-        autobusów - 12 lat

-        tramwajów - 39 lat

W 2013 roku MZK prowadził działalność dodatkową, w tym głównie

- wynajmy pojazdów,

- usługi reklamowe,

- usługi warsztatowe,

- wynajem pomieszczeń i powierzchni.

W 2013 roku MZK Sp. z o. o. wykonał prace remontowe dotyczące trakcji tramwajowej (tory i sieć) na łączną kwotę 380.171,09 zł. Prowadzono także bieżące prace remontowe, czyli: remont dachów i pomieszczeń w obiektach Spółki, remont kanałów naprawczych zajezdni tramwajowej oraz konserwacja urządzeń dźwigowych i gazowych.

Spółka w całym 2013 roku wykonała zadania inwestycyjne na łączną kwotę 3.686.334,53 zł. Należały do nich:

  1. zakup 8 niskopodłogowych autobusów,
  2. projekt techniczny z kosztorysami i przedmiarami robót na realizację rozbudowy zajezdni autobusowej III etap oraz przebudowy świetlików dachowych na zajezdni tramwajowej,
  3. zakup i montaż przeciągarki linowej do przeciągania wózków tramwajowych,
  4. projekt i budowa instalacji sieci teleinformatycznej i wydzielonej elektrycznej w budynku administracyjnym,
  5. zakup zespołu prądotwórczego,
  6. wykonanie utwardzenia placu - dojazdu do wiaty garażowej,
  7. zakup monitoringu wizyjnego do tramwajów,
  8. dostawa i montaż 8 szt. bram aluminiowych wjazdowych - wyjazdowych oraz 2 szt. drzwi aluminiowych do budynku stacji obsługi i hali tramwajowej,
  9. zakup serwera.

MZK Sp.z o.o. prowadził działania promocyjne takie, jak:

-      Program „Bezpieczna droga do szkoły z MZK",

-      Promocja nowych kanałów dystrybucji biletów i rozkładów jazdy,

-      „Nie daj się upolować",

-      Fanpage MZK na Facebooku,

-      Formularz Wniosku - Reklamacji oraz lista newsletterowa,

-      „MZK nie ucieka", Przewodnik po komunikacji,

-      „Ustąp miejsca! Pokaż, że jesteś coolturalny",

-      „Zakochaj się w MZK",

-      Schemat komunikacji miejskiej,

-      „Dzień bez samochodu"

Gorzowskie Towarzystwo Budownictwa  Społecznego

Kapitał podstawowy: 18.600.000,00 zł dzieli się na 186 udziałów o wartości nominalnej 100.000,00 zł:

-        Miasto Gorzów Wlkp. - 179 udziałów o wartości 17.900.000,00 zł tj. 96,24%,

-        Miasto i Gmina Dębno - 6 udziałów o wartości 600.000,00 zł tj. 3,23%,

-        Gmina Sulęcin - 1 udział o wartości 100.000,00 zł tj. 0,53 % (umowa zbycia na rzecz Gorzowa Wlkp. 23.12.2013 r)

Zarząd:

-        Mariusz Guzenda - Prezes

Rada Nadzorcza:

-        Bogusław Andrzejczak - Przewodniczący

-        Krystyna Matynia - Sekretarz

-        Tadeusz Karpiński - Członek

-        Jan Robak - Członek

-        Marek Sancewicz - Członek

Stan zatrudnienia w 2013 roku wyniósł 10 osób zatrudnionych na 9,5 etatu.

Przeciętne wynagrodzenie brutto - 2970,41 nie przekracza przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku w czwartym kwartale roku poprzedniego, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Art. 8 pkt 8 Ustawy z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi ( j.t. Dz.U.2013.254 z późn. zm.) w czwartym kwartale 2013 roku wyniosło 4,004,35 zł

średnio: 581,00 zł brutto

-        Zysk netto w kwocie 99.645,84 zł

-        W działalności finansowej Spółka poniosła stratę w wysokości 874,1 zł. Jest ona spowodowana kosztami obsługi zaciągniętych kredytów w Banku Gospodarki Krajowej na budownictwo mieszkaniowe. W porównaniu do roku ubiegłego strata na działalności finansowej uległa zmniejszeniu o 30% w wyniku obniżenia naliczanych przez bank odsetek od kredytów umożliwiających spółce większe spłaty kapitału.

-        Opisane zmiany wpłynęły na ukształtowanie się wyniku netto na poziomie 99,6 tyś zł wyższego od ubiegłorocznego o 96,8 tyś zł.

Gorzowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. w 2013 roku dysponowało 14 budynkami i 501 lokalami mieszkalnymi. Posiadało także 1 budynek socjalny.

Stawki czynszu na koniec roku wynosiły: 10,15 zł/m2 dla Gorzowa Wlkp. i 9,00 zł/m2 dla Dębna. Pozwoliły one na pokrycie kosztów amortyzacji budynków, kosztów obsługi finansowej z tytułu zaciągniętych kredytów i kosztów związanych z bieżącą eksploatacją zasobu.

Mimo trudnych warunków związanych z sytuacją na lokalnym rynku pracy, nastąpiła poprawa wskaźnika windykacji czynszów o 3,45 pp.

Gorzowski Rynek Hurtowy S.A.

Kapitał podstawowy: 6.102.000,00 zł dzieli się na 3.051 akcji o wartości nominalnej 2.000,00 zł:

-        Miasto Gorzów Wlkp. - 2.359 akcji o wartości 4.718.000,00 zł tj. 77,32%,

-        Miasto Kostrzyn n/Odrą - 62 akcje o wartości 124.000,00 zł tj. 2,03%,

-        Pozostali - 630 akcji o wartości 1.260.000,00 zł tj. 20,65%.

Zarząd:

-        Mariusz Domaradzki - Prezes

-        Stanisław Marek - V-ce Prezes

Rada Nadzorcza:

-        Urszula Stolarska - Przewodnicząca

-        Zenon Szymkowiak - V-ce Przewodniczący

-        Ryszard Kneć - Sekretarz

-        Ewa Piekarz - Członek

-        Zbigniew Zenon Dobrzański - Członek

-        Stan zatrudnienia w 2013 roku wyniósł 10 osób

-        Przeciętne wynagrodzenie brutto - 3.694,37 zł

-       nie przekracza przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku w czwartym kwartale roku poprzedniego, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Art. 8 pkt 8 Ustawy z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi ( j.t. Dz.U.2013.254 z późn. zm.) w czwartym kwartale 2013 roku wyniosło 4,004,35 zł

średnio: 2.563,48 zł brutto

Zysk netto w kwocie 119.856,26 zł

-        Wielkość majątku wzrosła i wyniosła 7.071,10 tys. zł

Spółka Gorzowski Rynek Hurtowy S. A. prowadzi działalność gospodarczą głównie na majątku obcym, co zdecydowanie zwiększa wysokość ponoszonych kosztów i negatywnie wpływa na wynik finansowy, znacząco go obniżając. Na własność Spółka dysponuje Halą nr 2 i Halą nr 3 a także biurowcem administracyjnym. Gruntem pod halami dysponuje w oparciu o prawo wieczystego użytkowania. Pozostałe obiekty i grunty, na których prowadzona jest działalność, są dzierżawione od Miasta Gorzowa Wlkp.

-  uregulowanie spraw związanych z dzierżawą terenów będących własnością Miasta Gorzowa Wlkp. poprzez zawarcie długoterminowej umowy na tereny targowisk administrowanych przez Spółkę, zlokalizowanych przy ulicy Targowej,

-  administrowanie Bulwarem Nadwarciańskim Wschodnim,

-  analiza zagospodarowania terenu targowiska przy I Bramie Cmentarza Komunalnego w Gorzowie Wlkp.,

-  poszukiwanie operatora / najemcy Hali nr 3,

-  realizacja Pięcioletniego Planu Rozwoju Spółki,

-  bieżąca analiza wyników finansowych oraz optymalizacja kosztów Spółki.

Do imprez i zadań, jakie GRH S.A. organizował w 2013 roku zaliczyć należy:

-      Targi Krzewów i Kwiatów - Weekend z Ogrodem,

-      Kiermasz Działkowca,

-      Postawienie drewnianych domków na Starym Rynku w okresie Świąt Bożego Narodzenia,

-      Targi „Festiwal Brzmienia i Podniebienia",

-      realizacja zadań w związku z funkcją Operatora Bulwaru Nadwarciańskiego Wschodniego,

-      realizacja zadania polegającego na utrzymaniu fontann pływających,

-      hodowla odmiany jabłoni „renety Landsberskiej",

-     prowadzenie aktywnej działalności na rzecz wspierania, rozwoju, promocji i integracji rolno - spożywczych rynków hurtowych skupiających obrót towarami rolno - spożywczymi na obszarze Polski.

KOSTRZYŃSKO-SŁUBICKA SPECJALNA STREFA EKONOMICZNA

Kapitał podstawowy: 27.184.300,00 zł dzieli się na 271.843 akcje o wartości nominalnej 100,00 zł:

-        Skarb Państwa - 58.649 akcje o wartości 5.864.900,00 zł tj. 21,57%,

-        Miasto Kostrzyn - 77.428 akcji o wartości 7.742.800,00 zł tj. 28,48%,

-        Gmina Słubice - 72.957 akcji o wartości 7.295.700,00 zł tj. 26,84%,

-        Prochem - Zachód Sp. z o. o. - 8.250 akcji o wartości 825.000,00 zł tj. 3,04%,

-        Miasto Gorzów Wlkp. - 15.383 akcje o wartości 1.538.300,00 zł tj. 5,66%,

-        Miasto i Gmina Nowa Sól - 26.100 akcji o wartości 2.610.000,00 zł tj. 9,60%,

-        Miasto i Gmina Gubin - 9.126 akcji o wartości 912.600 zł tj. 3,36%,

-        Gmina Bytom Odrzański - 3.950 akcji o wartości 395.000,00 zł tj. 1,45%.

Zarząd:

-        Artur Malec - Prezes

-        Roman Dziduch - Wiceprezes

Rada Nadzorcza:

-        Jolanta Fedak - Przewodnicząca

-        Ryszard Bodziacki - Członek

-        Leszek Statkiewicz - Członek

-        Wojciech Szymczak - Członek

-        Tomasz Stupienko - Członek

-         Stan zatrudnienia w 2013 roku wyniósł 14 osób.

 Przeciętne wynagrodzenie - 7.350,96 zł

Wynagrodzenie Rady Nadzorczej:

-        nie przekracza przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku w czwartym kwartale roku poprzedniego, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Art. 8 pkt 8 Ustawy z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi ( j.t. Dz.U.2013.254 z późn. zm.) w czwartym kwartale 2013 roku wyniosło 4004,35 zł

-        Zysk netto w kwocie 1.094.497,31 zł

Kostrzyńsko - Słubicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S. A. w 2013 roku sprzedała inwestorom 437.031 m2 gruntów o wartości 11.209 tys. zł za kwotę 14.157 tys. zł. Plan sprzedaży został w tym zakresie wykonany w 285,6%.

Osiągnięty przez spółkę wynik finansowy w kwocie 1.094 tys. zł był gorszy od ubiegłorocznego o 472 tys. zł.

Nakłady inwestycyjne na rozwój infrastruktury technicznej i gospodarczej na terenie strefy w roku 2013 wyniosły 1.828 tys. zł.

K-SSSE wydała w 2013 roku następującym firmom zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej:

-        Hanke Tissue Sp. z o. o.,

-        Novo Tech Sp. z o. o.,

-        Nowavent Sp. z o. o.,

-        BEE Polska Sp. z o. o.

Spółka ma w pełni możliwości wypełniania w kolejnych latach podstawowych celów, do których została powołana. Posiada ona niezbędne środki pieniężne do realizacji założonych celów.

Lubuska Fundacja Zachodnie Centrum Gospodarcze

Przedmiot działalności:

-        promocja i propagowanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz innych przedsięwzięć gospodarczych organizowanych przez bezrobotnych lub dających im zatrudnienie w celu rozwoju gospodarczego regionu i likwidacji w ten sposób bezrobocia,

-        promocja zalet podejmowania samodzielnej działalności gospodarczej poprzez organizowanie szkoleń, konferencji, spotkań z potencjalnymi kontrahentami,

-        organizacja szkoleń dla bezrobotnych w celu rozwoju ogólnych i zawodowych kwalifikacji, niezbędnych do rozpoczęcia samodzielnej działalności gospodarczej lub zmiany branży,

-        tworzenie inkubatorów przedsiębiorczości, udostępnianie nowopowstałym i powstającym podmiotom gospodarczym na preferencyjnych zasadach lokali do prowadzenia działalności.

Fundusz założycielski:   500.000,00 zł

100% - Miasto Gorzów Wlkp.

Zarząd:

-        Józef Teofil Finster - Prezes

Rada Nadzorcza:

-        Tadeusz Tomasik - Przewodniczący

-        Irena Cichońska - Wiceprzewodnicząca

-        Bogusław Bukowski - Członek

-        Zenon Banaś - Członek

Przeciętne zatrudnienie w 2013 roku:

-        Stan zatrudnienia w 2013 roku wyniósł 6 osób.

-        Przeciętne wynagrodzenie brutto - 2.166,66 zł

Wynagrodzenie Rady Nadzorczej:

 nie pobiera wynagrodzenia

 Strata netto w kwocie 187.588,90 zł

 Przyczyny straty wynikają głownie z braku wpływu środków finansowych ( zaległości w kolejnych transzach płatności ) z tytułu zrealizowanych projektów. Wpływ na wynik finansowy miało również rozwiązanie umowy na wspófinansowanie systemu grzewczego - samodzielne ponoszenie kosztów przez Fundację.

Fundacja realizowała swoją działalność statutową w dwóch pionach:

  1. Pion Inkubatora - gromadzono tu i przekazywano zainteresowanym osobom oraz przedsiębiorcom materiały informacyjne dotyczące pozyskiwania i wykorzystywania funduszy unijnych. Świadczono także bezpłatne usługi doradcze w zakresie zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej. Na koniec 2013 roku w tym pionie znajdowało się 30 firm.
  2. Pion Fundacji - w 2013 roku Fundacja wraz z Business and Innovation Centre Frankfurt realizowała projekt „Viadukt innovativ II". Jego celem było wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw oraz osób zakładających działalność gospodarczą w Euroregionie Pro Europa Viadrina, Brandenburgii i województwie lubuskim.

Podsumowanie

Spółek i Fundacji z udziałem Miasta Gorzowa Wlkp.

-        Realizują cele do jakich zostały powołane = celowość

-        Zachowują zdolność do pokrywania zobowiązań własnych = wiarygodność

-        Prowadzą działania inwestycyjne = rozwój

-        Poprawiają wyniki finansowe = dobre zarządzanie

-        Wychodzą poza podstawowe zakresy działalności = innowacyjność

-        Rozwijają obszar usługi towarzyszących/pomocniczych = kreatywność

-     Uczestniczą aktywnie w przestrzeni publicznej miasta = jakość życia

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x