2014-10-21, Mija dzień
Jak bronić się przed nieuczciwymi praktykami na rynku telekomunikacyjnym? O czym nie wolno zapominać przy zawieraniu umów? Odpowiedzi na te i inne pytania poznają mieszkańcy Międzyrzecza i Gorzowa w trakcie spotkań z ekspertami Centrum Informacji Konsumenckiej UKE.
Abonenci, w tym zwłaszcza osoby starsze, cyklicznie kierują do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wnioski o interwencję, których powodem są nieetyczne działania przedstawicieli dostawców usług telekomunikacyjnych. Scenariusz zazwyczaj jest podobny - abonent nie do końca świadomie zgadza się na zmianę zakresu usług lub na zmianę operatora - a w efekcie zamiast obiecanej promocji otrzymuje wyższe rachunki. Niestety, o tym, że dokonał niekorzystnej dla siebie zmiany dowiaduje się przeważnie dopiero po kolejnym okresie rozliczeniowym - kiedy jest już za późno na bezpłatne wycofanie się z nowej i „lepszej” umowy.
Harmonogram najbliższych spotkań konsumenckich:
- 23 października 2014 r. (czwartek) – Międzyrzecz
Starostwo Powiatowe
ul. Przemysłowa 2
godz. 9.00
- 24 października 2014 r. (piątek) – Gorzów Wielkopolski
Starostwo Powiatowe
ul. Pankiewicza 5-7
godz. 9.00
Urząd Komunikacji Elektronicznej w celu przeciwdziałania nieuczciwym praktykom kontynuuje zainicjowaną w grudniu 2012 roku ogólnopolską kampanię informacyjną „Ufaj, ale sprawdzaj”. Kampania skierowana jest zwłaszcza do konsumentów powyżej 50 roku życia, a jej założenia to zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw w kontaktach z przedstawicielami handlowymi oraz wyczulenie na nieuczciwe działania marketingowe.
W ramach kampanii „Ufaj, ale sprawdzaj” na terenie całego kraju cyklicznie odbywają się spotkania informacyjne, prowadzone przez ekspertów UKE (od grudnia 2012 roku odbyło się ich już blisko 30). W trakcie spotkań konsumenci dowiedzą się m.in. jakie nieuczciwe „chwyty” marketingowe stosują reprezentanci firm telekomunikacyjnych w celu nakłonienia abonentów do zmiany umowy z dotychczasowym operatorem, jakich środków ostrożności należy przestrzegać podczas rozmów z przedstawicielami handlowymi oraz co zrobić, kiedy umowa została zmieniona wbrew naszej woli.
Podczas rozmowy z przedstawicielem handlowym:
infolinia 801 900 853 (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora)
22 534 91 74 (pon.-pt. w godzinach 8.15 – 16.15)
www.uke.gov.pl/formularz
www.cik.uke.gov.pl
Monika Lewińska
Starszy Specjalista
Wydział Prasowy i PR UKE
Widać już zarys budynku przyszłego centrum opiekuńczo-mieszkalnego. Inwestycję za ponad 6 mln złotych realizuje firma Drew -Plast, która na wykonanie prac ma czas do końca stycznia przyszłego roku.