więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Alicji, Edwina, Eryka , 18 maja 2025

Zmiany organizacyjne w magistracie. Dariusz Górny architektem miejskim

2016-02-29, Mija dzień

Po 17 latach Gorzów ma ponownie miejskiego architekta. Został nim prezes Oddziału Gorzowskiego Stowarzyszenia Architektów Polskich SARP Dariusz Górny. Ale zmian organizacyjnych jest więcej, o czym dzisiaj szeroko poinformowano na konferencji prasowej.

medium_news_header_13999.jpg

- Staramy się dopracować urząd pod kątem merytorycznym, żeby działał on jak najlepiej, żeby struktura była jak najbardziej czytelna, a urzędnikom pracowało się dobrze – mówi prezydent Jacek Wójcicki i po chwili zaznacza, że na co dzień miasto zajmuje się różnymi pracami, remontami, ale potrzebne jest też myślenie perspektywiczne, o tym co możemy zmienić w Gorzowie za kilka, kilkanaście lat.

- Stąd pomysł powołania pana Dariusza Górnego na stanowisko architekta miejskiego. Powołujemy także pracownię planowania przestrzennego, bo do tej pory przygotowywaniem planów zagospodarowania przestrzennego zajmowały się zewnętrzne firmy, które najczęściej robiły to dosyć tanio, a nie zawsze najlepiej. Wolimy te pieniądze przeznaczyć na utrzymanie własnej pracowni i przekazać to zadanie naszym urbanistom – podkreśla prezydent Jacek Wójcicki.

Dariusz Górny jest absolwentem Wydziału Architektury Politechniki Szczecińskiej oraz Instytutu Architektury na Wydziale Budownictwa Politechniki Poznańskiej. W zawodzie architekta praktykuje od 1990 roku. Od 1994 roku prowadzi własną działalność gospodarczą. Jest wieloletnim członkiem Zarządu Głównego Stowarzyszenia Architektów Polskich SARP, wiceprzewodniczącym Lubuskiej Okręgowej Izby Architektów.

To nie koniec zmian organizacyjnych w magistracie. Po powrocie dyrektorki urzędu Sabiny Ren do LUW stanowisko to ulega likwidacji. Jak wyjaśnia prezydent Wójcicki była to funkcja niezbędna do przeprowadzenia pierwszego etapu przekształcenia urzędu. Założenia w większości zostały zrealizowane, a projekt zakończony.

Z kolei Miejski Rzecznik Praw Przedsiębiorcy wesprze działania Biura Obsługi Inwestora i Biznesu. Funkcja ta nie będzie już bezpośrednio w strukturze sekretarza miasta i połączy kompetencje z Biurem Obsługi Inwestora.

Wydział Organizacyjny zajmie się sprawami kadrowymi oraz organizacyjnymi rady miasta i prezydenta. Chodzi o stworzenie spójnego mechanizmu, który w sposób kompleksowy i efektywny zadba o obsługę i sprawy bieżące mieszkańców, rady i prezydenta. Wydziałem, na który złożą się trzy referaty pokieruje Agata Dusińska - dotychczasowy dyrektor biura prasowego. Propozycję objęcia funkcji dyrektora Wydziału Kultury i Sportu przyjęła Ewa Hornik. Wiadomo już, że nie będzie natomiast powrotu do Wydziału Sportu. Wyodrębnionym ze struktur biura prasowego, Wydziałem Promocji pokieruje natomiast Ewa Pawlak, dotychczasowy dyrektor Wydziału Kultury i Sportu.

- Dla jeszcze lepszej jakości pracy urzędu potrzebna jest jednostka, która m.in. kompleksowo zajmie się świadczeniem usług elektronicznych i skoordynuje realizację projektu informatycznego, do którego przygotowuje się miasto. Inwestycja ta pochłonie dziewięć milionów złotych. Dlatego ze struktur Wydziału Administracyjnego zostanie wyodrębnione nowe Biuro Zarządzania Systemami Informatycznymi, które poprowadzi Marcin Kazimierczak – dodaje prezydent.

Wydział Administracyjny wesprze natomiast kierownik obsługi llienta. Będzie to specjalista, który wdrażając nowe rozwiązania zadba o profesjonalną obsługę mieszkańców, spójną we wszystkich lokalizacjach urzędu. Wydziałem od połowy marca pokieruje Bogusława Popkowska, absolwentka rachunkowości i zarządzania finansami Uniwersytetu Szczecińskiego. Dodatkowo kształciła się w zakresie  pozyskiwania i rozliczanie środków unijnych w Wyższej Szkole Biznesu w Gorzowie. Dotychczas była zatrudniona w Urzędzie Gminy w Santoku na stanowisku kierownika referatu rozwoju gospodarczego. Dotychczasowy Wydział Inwestycji przejmie zadania dot. remontów i utrzymania dróg od Wydziału Gospodarki Komunalnej i Transportu Publicznego. Teraz kompleksowo będzie koordynował zadania m.in. inwestycyjne i remontowe. Tym samym zmieni nazwę na Wydział Inwestycji i Remontów Dróg.

W lutym br. Wydział Zarządzania Kryzysowego zmienił nazwę na Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego. Działanie to miało na celu odzwierciedlanie rzeczywistego zakresu pracy wydziału.

(b,s)

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x