2016-04-18, Mija dzień
Nowa usługa dla niesłyszących klientów ZUS. Pomoc pracowników biegle posługujących się językiem migowym dzięki wideotłumaczeniu dostępna na sali obsługi klientów ZUS.
Osoby niesłyszące mogą korzystać z pomocy pracowników ZUS przeszkolonych z języka migowego: Polskiego Języka Migowego (PJM) lub Systemu Językowo – Migowego (SJM). Już w 2015 r. około 3,4 tys. niesłyszących klientów ZUS skorzystało z takiej możliwości.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, których sprawy często wymagają dużo większych umiejętności komunikacji w języku migowym, ZUS uruchamia usługę wideotłumaczenia w siedzibach swoich 43 oddziałów. Każdorazowo podczas obsługi klienta niesłyszącego będzie istniała możliwość przejęcia rozmowy przez wykwalifikowanego pracownika Centrum Obsługi Klientów ZUS za pośrednictwem komputerowego programu do wideokonferencji. Dodatkowo będzie zapewniona bezpośrednia łączność z pracownikiem sali obsługi klientów.
Osoby niesłyszące mogą skorzystać ze specjalnej usługi wiedotłumaczenia wybierając symbol „ucha” na biletomacie. Klienci posiadający profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS mogą wizytę z usługą wideotłumaczenia umówić za pośrednictwem portalu PUE.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych stale podnosi standardy obsługi osób niepełnosprawnych poprzez likwidacje wszelkich barier budowlanych, stosowanie automatycznych drzwi wejściowych dostosowanie urzędomatów ZUS do potrzeb osób niesłyszących, niewidomych oraz poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Monika Tomiczek
Rzecznik prasowy
O/ZUS w Gorzowie Wlkp.
Widać już zarys budynku przyszłego centrum opiekuńczo-mieszkalnego. Inwestycję za ponad 6 mln złotych realizuje firma Drew -Plast, która na wykonanie prac ma czas do końca stycznia przyszłego roku.