więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Brunony, Sławomira, Wery , 17 maja 2025

Na administrację pójdą pieniądze z budżetowej kieszeni

2016-04-29, Mija dzień

Blisko 103 mln złotych władze Gorzowa chcą w ciągu kilku lat przeznaczyć na rozwój miejskiej administracji. Z tego aż 95 mln ma pochodzić z własnych środków, a tylko 7,6 z zewnętrznych. Czego za te spore pieniądze możemy się spodziewać?

medium_news_header_14655.jpg

Najwięcej, bo aż 69 mln ma pochłonąć sama adaptacja, bez zagospodarowania, budynku przy ulicy Obotryckiej na potrzeby urzędu. Inwestycja ta jest rozłożona na sześć lat. W pierwszych latach nie można spodziewać się znaczących efektów, bo dopiero od 2019 roku ruszą kosztowne prace. Całość ma być sfinansowana ze środków własnych i zakończona 2022 roku. Natomiast już w bieżącym roku ma być zakończona budowa sali obsługi w urzędzie za 1,65 mln złotych, także w całości pokryta z budżetu miasta. Na razie trwa konkurs dotyczący wyłonienia wykonawcy, który przygotuje dokumentację projektową w oparciu, o którą będzie można rozpocząć prace budowlane.

W ocenie prezydenta Jacka Wójcickiego nowoczesne, rozwijające się miasto z przyszłością potrzebuje urzędu, który w godny sposób będzie przyjmował mieszkańców. - Naszym celem jest integracja wszystkich wydziałów w jednej lokalizacji. Tak jest wygodniej i oszczędniej – wielokrotnie powtarzał prezydent i zapewnia, że w najbliższych latach cel ten zostanie zrealizowany.

Rozwój elektronicznych usług świadczonych przez urząd oraz udostępnianie danych publicznych będzie nas kosztowało przez najbliższe dwa lata 8,9 mln złotych, ale w tym przypadku możemy liczyć na duże dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Regionalnego Programu ,,Operacyjny Lubuskie 2020’’. W sumie będzie to blisko 7,6 mln zł. Na razie opracowano studium wykonalności projektu i złożono wniosek aplikacyjny o dofinansowanie. Projekt natomiast znajduje się w trakcie oceny merytorycznej. W ramach administracji mamy ponadto budżet obywatelski. W tym roku przeznaczymy na niego 2 mln, w przyszłym 2,7 mln i potem corocznie będzie on zwiększany o 100 tysięcy złotych. Razem w latach 2016-2023 wydamy w jego ramach 23 mln zł. Ostatnią pozycją w planie inwestycyjnym umieszczoną w dziale administracyjnym jest dostosowanie budynku urzędu przy Kazimierza Wielkiego do potrzeb osób niepełnosprawnych. W tym przypadku mówimy jednak o niewielkiej stosunkowo kwocie rzędu 145 tysięcy złotych, z czego 65 tysięcy to środki pochodzące z PFRON. W tej chwili trwa analiza techniczna możliwości wykonania windy. Ze względu na zabytkowy charakter budynku niezbędna jest opinia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

RB

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x