więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Brunony, Sławomira, Wery , 17 maja 2025

Ostrzeżenie przed nieuczciwą działalnością firm na terenie miasta

2016-05-05, Mija dzień

Do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Gorzowie Wlkp. wpływają w ostatnim czasie, szczególnie od osób w podeszłym wieku, skargi na działania firm zawierających umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych czy telemedycznych, a także nakazy zapłaty za świadczenie powyższych usług. W przypadku braku uiszczenia żądanej kwoty wzywający grozi rozpoczęciem windykacji komorniczej wraz zajęciem wszystkich własności.

Opisywany przez konsumentów scenariusz działań wygląda następująco: konsumenci otrzymują telefon w sprawie obniżenia rachunków za telefon lub prąd, a następnie w ich mieszkaniu zjawia się osoba, która zapewnia, że reprezentuje dotychczasowego operatora telefonicznego lub sprzedawcę prądu. Niczego nieświadomi konsumenci podpisują dokumenty przedkładane im przez przedstawicieli handlowych. Ze skarg wynika, że konsumenci nie mieli świadomości, że podpisując dokumenty dotyczące usług telekomunikacyjnych lub sprzedaży energii, zawierają także umowę o świadczenie dodatkowych usług. Wielu seniorów skarżyło się na wywieranie presji w celu jak najszybszego podpisania umów, często bez możliwości ich przeczytania. Większość konsumentów składających nie dostała zawartych umów. 

Ostrzegamy przed reagowaniem na pisma i dokonywaniem zapłatymówi Tomasz Gierczak, Miejski Rzecznik Konsumentów i Spraw Mieszkańców.  Prosimy o natychmiastowe zgłoszenie się do naszego Biura, gdzie zostanie udzielona pomoc w tej sprawie – dodaje Gierczak.

Miejski Rzecznik Konsumentów przypomina, że w przypadku zawarcia poza lokalem przedsiębiorstwa (czyli np. w domu) umowy dotyczącej usług zdrowotnych, której przedmiotem nie są gwarantowane świadczenia opieki zdrowotnej (umowa zawierana jest poza publicznym systemem zabezpieczenia społecznego), konsumentom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia. W takim przypadku zastosowanie znajdują przepisy ustawy o prawach konsumenta.

Warto również pamiętać, że konsument, który nie został poinformowany o przysługującym mu prawie odstąpienia od umowy o świadczenie usług zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa, może skutecznie skorzystać z tego prawa w ciągu 12 miesięcy i 14 dni od daty zawarcia umowy.

Konsumenci, którzy czują się pokrzywdzeni powinni zgłosić się do organów ścigania (policji lub prokuratury). W odstąpieniu od umowy pomagają rzecznicy konsumentów. Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów i Spraw Mieszkańców mieści się w Gorzowie Wlkp. przy ul. Orląt Lwowskich 1.  Kontakt telefoniczny: 95 7355 747, 95 7355 960.

Krzysztof Weber
Kancelaria Prezydenta Miasta

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x