więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Andrzeja, Jędrzeja, Małgorzaty , 16 maja 2025

Rzecznik czeka na zgłoszenia oszukanych klientów

2016-07-22, Mija dzień

Miejski Rzecznik Konsumentów i Spraw Mieszkańców prosi o kontakt ze swoim biurem mieszkańców Gorzowa, którzy podpisali umowę z Polską Grupą Telekomunikacyjną S.A. (PGT S.A.), oferującą usługi pod nazwą Telefonia Polska Razem. Bowiem Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła śledztwo w sprawie działania Polskiej Grupy Telekomunikacyjnej SA, która zdaniem śledczych mogła, wykorzystując podobieństwo nazwy do nieistniejącej Telekomunikacji Polskiej podstępnie naciągać klientów TP SA i innych operatorów, na podpisanie niekorzystnych umów.


- Dotychczas do biura wpłynęły zgłoszenia ponad 50 osób poszkodowanych przez firmę PGT S.A. – mówi Tomasz Gierczak, Miejski Rzecznik Konsumentów i Spraw Mieszkańców. Przypuszczam, że skala zjawiska jest dużo większa, dlatego proszę o kontakt osoby, które dotychczas się do nas nie zgłosiły. – dodaje Gierczak.

Polska Grupa Telekomunikacyjna S.A. oferuje usługi telekomunikacyjne przez telefon oraz w domach klientów. Do pokrzywdzonych, głównie osób starszych, wcześniej korzystających z usług TP S.A. dzwonili pracownicy PGT oferując im podpisanie nowej, atrakcyjnej, umowy. Okazywało się, że klienci nie do końca wiedzieli, co i z kim podpisują. Byli przekonani, że PGT to nowa nazwa TP S.A. Ponadto warunki oferowane telefoniczne, nie były takie jak obiecywano nowym klientom. Ze skarg konsumentów wynika także, że podczas wizyty w domu „kurierzy" wręczają konsumentom umowę do podpisu, jednak nie zostawiają im ani podpisanego egzemplarza, ani też potwierdzenia zawarcia umowy. Ponadto, osoby, które chciały odstąpić od umowy, były obciążane opłatami w wysokości od 500 do 1500 zł.

W przypadku otrzymania wezwania do zapłaty nie należy reagować i niezwłocznie udać się do miejscowego Rzecznika Konsumentów – mówi Tomasz Gierczak. Należy zachować dużą ostrożność przy zawieraniu umów w domu czy przez telefon – apeluje Gierczak.

W kwietniu i maju br. do mieszkańców Gorzowa trafiały wezwania zapłaty od firmy Polskie Centrum Telemedyczne, która w podobny sposób wprowadzała konsumentów w błąd przy podpisywaniu umów. Problem został zgłoszony przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów do prokuratury oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i konsumentów. 13 czerwca br. prezes UOKiK wydał ostrzeżenie dla konsumentów  przed nieuczciwymi działaniami firmy Polskie Centrum Telemedyczne.

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów i Spraw Mieszkańców mieści się w Gorzowie Wlkp. przy ul. Orląt Lwowskich 1.

Kontakt telefoniczny: 95 73 55 747, 95 73 55 960.

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x