2016-07-22, Mija dzień
Miejski Rzecznik Konsumentów i Spraw Mieszkańców prosi o kontakt ze swoim biurem mieszkańców Gorzowa, którzy podpisali umowę z Polską Grupą Telekomunikacyjną S.A. (PGT S.A.), oferującą usługi pod nazwą Telefonia Polska Razem. Bowiem Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła śledztwo w sprawie działania Polskiej Grupy Telekomunikacyjnej SA, która zdaniem śledczych mogła, wykorzystując podobieństwo nazwy do nieistniejącej Telekomunikacji Polskiej podstępnie naciągać klientów TP SA i innych operatorów, na podpisanie niekorzystnych umów.
- Dotychczas do biura wpłynęły zgłoszenia ponad 50 osób poszkodowanych przez firmę PGT S.A. – mówi Tomasz Gierczak, Miejski Rzecznik Konsumentów i Spraw Mieszkańców. Przypuszczam, że skala zjawiska jest dużo większa, dlatego proszę o kontakt osoby, które dotychczas się do nas nie zgłosiły. – dodaje Gierczak.
Polska Grupa Telekomunikacyjna S.A. oferuje usługi telekomunikacyjne przez telefon oraz w domach klientów. Do pokrzywdzonych, głównie osób starszych, wcześniej korzystających z usług TP S.A. dzwonili pracownicy PGT oferując im podpisanie nowej, atrakcyjnej, umowy. Okazywało się, że klienci nie do końca wiedzieli, co i z kim podpisują. Byli przekonani, że PGT to nowa nazwa TP S.A. Ponadto warunki oferowane telefoniczne, nie były takie jak obiecywano nowym klientom. Ze skarg konsumentów wynika także, że podczas wizyty w domu „kurierzy" wręczają konsumentom umowę do podpisu, jednak nie zostawiają im ani podpisanego egzemplarza, ani też potwierdzenia zawarcia umowy. Ponadto, osoby, które chciały odstąpić od umowy, były obciążane opłatami w wysokości od 500 do 1500 zł.
W przypadku otrzymania wezwania do zapłaty nie należy reagować i niezwłocznie udać się do miejscowego Rzecznika Konsumentów – mówi Tomasz Gierczak. Należy zachować dużą ostrożność przy zawieraniu umów w domu czy przez telefon – apeluje Gierczak.
W kwietniu i maju br. do mieszkańców Gorzowa trafiały wezwania zapłaty od firmy Polskie Centrum Telemedyczne, która w podobny sposób wprowadzała konsumentów w błąd przy podpisywaniu umów. Problem został zgłoszony przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów do prokuratury oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i konsumentów. 13 czerwca br. prezes UOKiK wydał ostrzeżenie dla konsumentów przed nieuczciwymi działaniami firmy Polskie Centrum Telemedyczne.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów i Spraw Mieszkańców mieści się w Gorzowie Wlkp. przy ul. Orląt Lwowskich 1.
Kontakt telefoniczny: 95 73 55 747, 95 73 55 960.
Czy Gorzów jest przyjazny osobom z niepełnosprawnościami? Zdaniem szefa miejskich radnych Miasto powinno zintensyfikować działania, by bariery całkiem zniknęły.