więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Kariny, Serafiny, Urbana , 2 lipca 2025

Invest in the West, czyli zainwestuj na zachodzie

2016-08-15, Mija dzień

Kostrzyńsko-Słubicka Specjalna Strefa Ekonomiczna startuje z nową akcją promocyjną. Jej celem jest wzmocnienie wizerunku spółki, by przyciągnąć kolejnych inwestorów.

medium_news_header_15764.jpg

- Naszym naturalnym obszarem działania jest zachodnia część Polski, dokładnie województwa lubuskie, zachodniopomorskie i częściowo wielkopolskie – przypomina prezes KSSSE Krzysztof Kielec. – Ofertę kierujemy nie tylko do rodzimych firm, ale przede wszystkim do krajów angielskojęzycznych. Dlatego uznaliśmy, że potrzebne jest hasło promocyjne. Proste i jednocześnie wyraziste w swojej wymowie. Tym hasłem jest ,,Invest in the West’’, czy ,,Zainwestuj na zachodzie’’. Obecnie pracujemy nad stroną techniczną, opracowaniami graficznymi i marketingowymi, wykupiliśmy odpowiednie domeny internetowe – tłumaczy.

Prezes Krzysztof Kielec zwraca uwagę, że promowana dotychczasowa nazwa, a właściwie zbitka pierwszych liter nazwy spółki KSSSE miała prawo nie do wszystkich dotrzeć, gdyż nie dla wszystkich mogła być jednoznaczna. Szczególnie dla obcokrajowców. W przypadku prostego w sumie motta ,,Invest in the West’’ z tym już nie powinno być problemów, a zainteresowanie ofertą KSSSE ma szanse w tej sytuacji wzrosnąć. Może nie od razu, ale z czasem zapewne tak.

- Ciężko było tłumaczyć potencjalnym inwestorom, co oznacza skrót KSSSE, a i tak jak już to uczyniliśmy, niewiele im to mówiło – przyznaje prezes. – Zresztą to nie jest jakiś autorski nasz pomysł, bo zwróćmy uwagę, że wiele już Specjalnych Stref Ekonomicznych w Polsce promuje się poprzez różne slogany. Przykładowo wałbrzyska SSE w nazwie ma Invest-Park, krakowska - Krakowski Park Technologiczny, a mielecka Euro-Park. Przykładów można mnożyć, a my chcemy mieć markę, z którą będziemy jednoznacznie kojarzeni – podkreśla nasz rozmówca.

Już po zarejestrowaniu nowego hasła okazało się, że pod nazwą ,,Invest in the West’’ promuje się wiele amerykańskich czy australijskich firm działających na zachodzie swoich krajów. To tylko wskazuje, że kierunek działań KSSSE jest właściwy, choć – jak przyznaje prezes spółki – pomysł wyboru nazwy promocyjnej spółki narodził się w jej siedzibie w Kostrzynie i dopiero potem okazało się, że nie są odosobnieni w tym projekcie.

Działania marketingowe oparte na wspomnianym haśle będą szły w wielu kierunkach, a znakiem rozpoznawczym ma być odpowiedni logotyp. Jednym z pierwszych działań jest promocja KSSSE poprzez sponsoring gorzowskich koszykarek występujących od 2004 roku w ekstraklasie. Od ponad dziesięciu lat spółka jest strategicznym mecenasem drużyny. Przyszedł jednak czas na zmiany. I to wielotorowe. W tym zmianę szyldu zespołu. W miejsce dotychczasowego członu KSSSE wchodzi cytowany ,,InwestInTheWest’’ pisany wyjątkowo razem. To wynika z zapisów regulaminu rozgrywek Tauron Basket Liga Kobiet. Szyld drużyny nie może posiadać więcej jak pięć członów. Tym samym nowa nazwa zespołu obecnie brzmi: InwestInTheWest AZS AJP Gorzów Wlkp. Jest trochę skomplikowana, ale takie są uroki dzisiejszego sportu opartego na biznesie i sponsoringu.

- Bardzo zależało nam na umieszczeniu nowego szyldu w nazwie. Zapewne w pierwszych miesiącach będzie on wzbudzał zdziwienie, ale i też zainteresowanie otoczenia, a to z kolei stanowić będzie dobry kierunek do promowania czegoś nowego – tłumaczy prezes Kielec, w ocenie którego na efekty promocyjne nowej marki trzeba będzie zapewne poczekać nawet trzy lata.

- Uzależnione to będzie od wielu innych rzeczy, choćby od rozwoju koncepcji spółek działających w ramach SSE. Niemniej do tej pory brakowało czegoś, co mogło szybko pozostać w pamięci obserwatorów. Weźmy przykładowo spotkania na targach, konferencja, sympozja. Wszędzie promowanie działań naszej spółki poprzez logo KSSSE nie było właściwie odczytywane przez potencjalnych klientów. Teraz łatwiej będzie im przyswoić choćby nasze materiały promocyjne, jak zobaczą prosty przekaz informacyjny i zachętę do inwestowania na zachodzie Polski – zaznacza.

Wracając jeszcze do nowo budowanej strategii promocji przez sport warto zauważyć istotne zmiany, jakie zaszły w koncepcji rozwoju koszykówki. W planie jest coroczne zwiększanie budżetu klubu, ale za tym muszą być realizowane kolejne cele sportowe. Postawione w tym sezonie zadanie to miejsce w czołowej ósemce, w kolejnym już 5-6, zaś w trzecim roku awans do strefy medalowej. Docelowo jest wyznaczony powrót do europejskich pucharów, ale nie wcześniej niż po budowie nowej hali sportowej. Bo tylko w takim przypadku silna promocja spółki przez basket ma realną szansę powodzenia.

Robert Borowy

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x