2016-12-19, Mija dzień
Kostrzyńsko-Słubicka Specjalna Strefa Ekonomiczna umocniła w 2016 roku swoją silną już wcześniej pozycję wśród podobnych spółek działających na terenie kraju. Wydała również kolejne pozwolenia na działalność na zarządzanych przez siebie terenach. W sumie jest ich obecnie ponad trzysta.
Największym wydarzeniem mijającego roku było podpisanie umowy z gigantem handlu internetowego firmą Zalando na budowę wielkiego centrum logistycznego w Gardnie pod Gryfinem. Jak mówił nam prezes KSSSE Krzysztof Kielec, negocjacje były długie i intensywne.
- Praktycznie od chwili przyjścia do spółki przed sześcioma miesiącami zaangażowałem się w ten projekt, po drodze pojawiło się trochę przeszkód, ale cieszę się, że całość zakończyła się podpisaniem umowy. Ta inwestycja będzie kamieniem milowym dla tamtejszej podstrefy, gdyż już zaczynamy obserwować rosnące zainteresowanie kolejnych inwestorów. Zawsze najtrudniej jest przyciągnąć pierwszego potentata, za którym mogą przyjść następni – wyjaśnia.
Zalando wybrało już lokalizację, zdążyło wmurować kamień węgielny pod budowę, która ma być podzielona na dwa etapy. Pierwszy zakończy się już za rok. Inwestor zapowiada stworzenie na początek około tysiąca miejsc pracy.
Ważnym wydarzeniem mijającego roku dla KSSSE było podpisanie dwóch umów na rzecz promocji gospodarczej i inwestycyjnej z zarządami województw zachodniopomorskiego oraz wielkopolskiego. Wcześniej spółka posiadała taką umowę z województwem lubuskim.
- Idea synergii osiągana pomiędzy samorządami a spółką ma na celu wzmacnianie efektywności i skuteczności wszelkich wspólnych działań – stwierdza prezes Kielec i wiele obiecuję sobie po współpracy z władzami wszystkich województw znajdujących się w obszarze działalności Strefy.
- Proszę pamiętać, że pomiędzy SSE również istnieje rywalizacja i dążymy do tego, aby nasza oferta pod względem marketingowym była jak najkorzystniejsza. Poza tym uważamy, że jest to obszar naturalnego oddziaływania dla naszej spółki – tłumaczy.
KSSSE wystartowała ponadto w tym roku z nową akcją promocyjną. Jej celem jest wzmocnienie wizerunku spółki, a hasłem przewodnim ,,Invest in the West’’, czyli ,,Zainwestuj na zachodzie’’. Ciężko było dotychczas tłumaczyć potencjalnym inwestorom, co oznacza skrót KSSSE. Zresztą kilka specjalnych stref ekonomicznych promuje się poprzez różne slogany. Przykładowo wałbrzyska SSE w nazwie ma Invest-Park, krakowska - Krakowski Park Technologiczny, a mielecka Euro-Park.
Działania marketingowe oparte na wspomnianym haśle są ukierunkowane na różne obszary. Jednym z pierwszych działań jest promocja poprzez sponsoring gorzowskich koszykarek występujących od 2004 roku w ekstraklasie. Od ponad dziesięciu lat spółka jest strategicznym mecenasem drużyny.
- Bardzo zależało nam na umieszczeniu nowego szyldu w nazwie. W pierwszych tygodniach wzbudzał on zaskoczenie, ale i zainteresowanie otoczenia – zwraca uwagę Krzysztof Kielec, który jednocześnie stanął na czele zarządu AZS AJP Gorzów. W jego ocenie na efekty promocyjne nowej marki trzeba będzie zapewne poczekać nawet trzy lata. Być może czas ten skróci się, o ile koszykarki szybko powrócą do ścisłej czołówki krajowej, a potem zaczną występować w europejskich pucharach. Do tego jednak potrzebna jest nowa hala, której budowa powinna zacząć się w 2018 roku.
W ramach działań marketingowych spółka stawia też na lokalne przedsięwzięcia, jak choćby sponsorowanie wydarzeń sportowych, kulturalnych i społecznych. Najnowszą inicjatywę było zorganizowanie 11 listopada I Biegu Niepodległościowego w Gorzowie na dystansie 11 km. Zainteresowanie uczestnictwem było bardzo duże i jest szansa, że impreza ta na trwałe wpisze się w sportowe życie miasta.
Warto jeszcze wspomnieć o rozwijaniu współpracy marketingowej KSSSE z samorządami, gdzie znajdują się dobrze rozwinięte podstrefy. Takim przykładem było otwarcie biura zamiejscowego w Zielonej Górze. Dzięki temu działaniu obsługa inwestora oraz współpraca z władzami lokalnymi będzie jeszcze bardziej owocna. Władze Strefy zapowiadają, że są gotowe szerzej rozwinąć biura. W sytuacji potrzeby silnej promocji danej podstrefy pracownicy KSSSE mogą bowiem wzmocnić służby marketingowe danego samorządu.
– Oczywiście takie działanie ma sens w sytuacji, kiedy dana podstrefa jest już odpowiednio przygotowana do przyjęcia inwestorów – kończy prezes Krzysztof Kielec.
RB
Lubuska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wykryła w dwóch sklepach w Gorzowie 1162 sztuki podrabianego towaru.