więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Agnieszki, Magdaleny, Serwacego , 13 maja 2025

Wprowadzali w błąd, teraz zapłacą za nieuczciwe praktyki

2017-01-20, Mija dzień

Polska Grupa Telekomunikacyjna została ukarana za nieuczciwe praktyki. Sprzedając usługi telekomunikacyjne pod  nazwą „Telefonia Polska Razem”, wprowadzała konsumentów w błąd.  

Przy zawieraniu umów podawała się za dotychczasowego operatora telekomunikacyjnego. W rzeczywistości konsumenci podpisywali  umowy z nową firmą. Za działania godzące w prawa konsumentów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów po raz pierwszy w swojej historii nałożył na firmę maksymalny wymiar kary w wys. 1,97 mln zł (10% obrotu firmy). 

Przedstawiciele spółki PGT działali również w województwie lubuskim.  Dotychczas do biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów i Spraw Mieszkańców wpłynęły zgłoszenia ponad 100 osób poszkodowanych przez działające w podobny sposób firmy telekomunikacyjne, w tym PGT. Decyzja UOKiK pokazuje, że warto zgłaszać takie praktyki firm godzące w konsumentów.

Polska Grupa Telekomunikacyjna S.A. oferuje usługi telekomunikacyjne przez telefon oraz w domach klientów. Do pokrzywdzonych, głównie osób starszych, wcześniej korzystających z usług innych operatorów, dzwonili pracownicy PGT, oferując im podpisanie nowej, atrakcyjnej umowy. Okazywało się, że klienci nie do końca wiedzieli, co i z kim podpisują. Byli przekonani, że przedłużają umowę z dotychczasowym operatorem, a potem okazywało się, że podpisali nowy kontrakt z firmą PGT. Rozwiązanie umowy skutkowało obciążaniem opłatami w wysokości od 500 do 1500 zł. 

Osoby, które miały kontakt z firmą PGT zachęcam do skorzystania z pomocy Rzecznika Konsumentów. Należy zachować dużą ostrożność przy zawieraniu umów w domu czy przez telefon. 

Miejski Rzecznik Konsumentów przypomina, że w przypadku zawarcia umowy poza lokalem przedsiębiorstwa (czyli np. w domu) konsumentom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia.

Tomasz Gierczak
Miejski Rzecznik Konsumentów i Spraw Mieszkańców

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x