2017-01-20, Mija dzień
Polska Grupa Telekomunikacyjna została ukarana za nieuczciwe praktyki. Sprzedając usługi telekomunikacyjne pod nazwą „Telefonia Polska Razem”, wprowadzała konsumentów w błąd.
Przy zawieraniu umów podawała się za dotychczasowego operatora telekomunikacyjnego. W rzeczywistości konsumenci podpisywali umowy z nową firmą. Za działania godzące w prawa konsumentów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów po raz pierwszy w swojej historii nałożył na firmę maksymalny wymiar kary w wys. 1,97 mln zł (10% obrotu firmy).
Przedstawiciele spółki PGT działali również w województwie lubuskim. Dotychczas do biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów i Spraw Mieszkańców wpłynęły zgłoszenia ponad 100 osób poszkodowanych przez działające w podobny sposób firmy telekomunikacyjne, w tym PGT. Decyzja UOKiK pokazuje, że warto zgłaszać takie praktyki firm godzące w konsumentów.
Polska Grupa Telekomunikacyjna S.A. oferuje usługi telekomunikacyjne przez telefon oraz w domach klientów. Do pokrzywdzonych, głównie osób starszych, wcześniej korzystających z usług innych operatorów, dzwonili pracownicy PGT, oferując im podpisanie nowej, atrakcyjnej umowy. Okazywało się, że klienci nie do końca wiedzieli, co i z kim podpisują. Byli przekonani, że przedłużają umowę z dotychczasowym operatorem, a potem okazywało się, że podpisali nowy kontrakt z firmą PGT. Rozwiązanie umowy skutkowało obciążaniem opłatami w wysokości od 500 do 1500 zł.
Osoby, które miały kontakt z firmą PGT zachęcam do skorzystania z pomocy Rzecznika Konsumentów. Należy zachować dużą ostrożność przy zawieraniu umów w domu czy przez telefon.
Miejski Rzecznik Konsumentów przypomina, że w przypadku zawarcia umowy poza lokalem przedsiębiorstwa (czyli np. w domu) konsumentom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia.
Tomasz Gierczak
Miejski Rzecznik Konsumentów i Spraw Mieszkańców
Lubuska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wykryła w dwóch sklepach w Gorzowie 1162 sztuki podrabianego towaru.