2017-01-23, Mija dzień
Mieszkańcy Gorzowa mogą już korzystać z sali obsługi w urzędzie miasta, która została wyremontowana za półtora miliona złotych. Oprócz nowych rozwiązań estetycznych najważniejszą zmianą jest wprowadzenie dodatkowych stanowisk oraz systemu biletowego.
- Jestem przekonany, że korzystający z naszych usług mieszkańcy szybko zauważą korzystne zmiany – mówi prezydent miasta Jacek Wójcicki. – Zyskujemy przede wszystkim to, że w jednym miejscu możemy być sprawnie obsłużeni w szerszym zakresie niż to miało miejsce dotychczas. Nie musimy już biegać na trzecie piętro, żeby złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego, nie trzeba również specjalnie jechać do wydziału komunikacyjnego na ulicę Myśliborską, żeby zarejestrować pojazd – podkreśla.
W sali znajdują się dwa stanowiska do bezpośredniej obsługi w zakresie podatków i opłat, dwa do wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i kolejne dwa na potrzeby ewidencji działalności gospodarczej. Dalej mamy dwa stanowiska do rejestracji pojazdów i wydawania praw jazdy oraz sześć na potrzeby wydziału spraw obywatelskich. Ostatnie dwa punkty należą do kancelarii ogólnej.
Wrażenie robi nowa przestrzeń sali, która została ciekawie doświetlona, ale najbardziej zadowoleni mogą być rodzice z małymi dziećmi, którzy wybiorą się do magistratu. W holu znajduje się mini plac zabaw oraz telewizor z wyświetlanymi bajkami. Jest także pomieszczenie dla matek z małymi dziećmi.
Jedynym mankamentem jest brak odpowiedniego podjazdu dla osób niepełnosprawnych poruszających się wózkami. Jak tłumaczy prezydent Wójcicki, sala w tej chwili rzeczywiście nie spełnia wszelkich norm związanych z obsługą niepełnosprawnych, ale jest to związane tylko z projektem budowy windy.
- Jesteśmy przed przebudową całego kompleksu i winda musi być tak wmontowana, żeby była kompatybilna z innymi częściami urzędu. Żeby potem jest nie przebudowywać. Planujemy jej montaż jeszcze w tym roku. Na razie zaś osobom niepełnosprawnym, którzy będą potrzebowali skorzystać z sali obsługi będą pomagać nasi pracownicy – podkreśla.
Wydłużono czas pracy urzędu. Od poniedziałku do czwartku sala będzie otwarta od godziny 7.30 do 17.00, zaś w piątki od 7.30 do 15.00.
RB
Lubuska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wykryła w dwóch sklepach w Gorzowie 1162 sztuki podrabianego towaru.