2017-03-13, Mija dzień
Do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Gorzowie Wlkp. wpływają w ostatnich dniach liczne skargi od osób w podeszłym wieku na działania jednej z firm oferującej dostarczanie gazu do mieszkań.
Opisywany przez konsumentów scenariusz działań wygląda następująco: konsumenci otrzymują telefon w sprawie wizyty pracownika gazowni, a następnie w ich mieszkaniu zjawia się osoba, która zapewnia, że reprezentuje dotychczasową firmę gazowniczą. Niczego nieświadomi konsumenci podpisują przedkładane im dokumenty. Ze skarg wynika, że konsumenci nie wiedzieli, że podpisują umowę na sprzedaż gazu z nową firmą, będąc w przekonaniu, że sprawa dotyczy spisu stanu licznika lub aneksu do dotychczasowej umowy. Wielu konsumentów nie otrzymało egzemplarzy zawartych umów. Na podany w umowie nr telefoniczny nie sposób się dodzwonić.
- Zalecam ostrożność przy podpisywaniu umów w domach – mówi Tomasz Gierczak, Miejski Rzecznik Konsumentów i Spraw Mieszkańców. Żądajmy w każdym przypadku kopii podpisanych dokumentów. W razie wątpliwości proszę kontakt z dotychczasową firmą i z naszym Biurem, gdzie zostanie udzielona pomoc prawna – dodaje Gierczak.
Miejski Rzecznik Konsumentów przypomina, że w przypadku zawarcia umowy poza lokalem przedsiębiorstwa (czyli np. w domu) konsumentom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia.
Konsumenci, którzy czują się pokrzywdzeni powinni zgłosić się do organów ścigania (policji lub prokuratury). W odstąpieniu od umowy pomagają rzecznicy konsumentów.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów i Spraw Mieszkańców mieści się w Gorzowie Wlkp. przy ul. Orląt Lwowskich 1. Kontakt telefoniczny: 95 7355 747, 95 7355 960.
UM
W związku z pracami modernizacyjnymi sieci wodociągowej w Gorzowie 12 maja od godz. 8:00 do 14:00 nastąpi przerwa w dostawie wody do budynków przy ulicach: Pułaskiego od nr 5 do nr 9, Dembowskiego od nr 1 do nr 3, Beczkowozy z wodą zostaną podstawione.