więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Dominika, Imeldy, Pankracego , 12 maja 2025

Testy na skrzyżowaniu Owocowej i Wyszyńskiego zakończone

2017-04-05, Mija dzień

Środa 5 kwietnia, a nie jak wcześniej planowano czwartek, była ostatnim dniem testu na skrzyżowaniu ulic Wyszyńskiego – Owocowa. Badanie miało za zadanie zweryfikować wpływ sygnalizacji świetlnej na ruch drogowy i jego płynność.

Badanie testowe polegało na imitacji działania sygnalizacji świetlnej na ww. skrzyżowaniu. Przeprowadzono je poprzez wprowadzenie sterowania ręcznego w odpowiednich cyklach czasowych zgodnie z przyjętym programem pracy sygnalizacji świetlnej.

Test rozpoczęto we wtorek (4 kwietnia), z uwzględnieniem szczytu porannego i popołudniowego.

Zgodnie z przewidywaniami, największe utrudnienia zaobserwować można było na ul. Wyszyńskiego od strony Kłodawy oraz na ul. Górczyńskiej. Prowadzona regulacja ruchem na skrzyżowaniu oddziaływała negatywnie na płynność ruchu na rondzie u zbiegu ulic Wyszyńskiego – Dekerta, Wyszyńskiego – Górczyńska. Skutkiem przeprowadzonego testu były zdecydowanie większe niż zwykle korki od strony Kłodawy (sięgające za rondo przy Dekerta) oraz na lewym pasie ul. Górczyńskiej. Kierowcy szukali również dróg alternatywnych, skręcając w ul. Dekerta lub ul. Wyszyńskiego. Pojawiły się też przypadki zawracania na ul. Wyszyńskiego poprzez wjeżdżanie na drogę pieszo – rowerową i pas zieleni.

Policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji sterowali ręcznie ruchem:

- we wtorek w godzinach 7:30-8:15 i 15:00-15:45;

- w środę w godzinach 7:30-8:15 i 15:30-16:15.

W związku z obserwacjami podjęto decyzję o rezygnacji z testu w czwartek.

Przy obecnym układzie komunikacyjnym i prowadzonych aktualnie robotach drogowych kolejne dni nie wniosą nic do przeprowadzonego eksperymentu.

Ewentualne powtórzenie badania będzie zasadne po otwarciu dla ruchu przebudowywanej ulicy Walczaka, której zamknięcie wpływa istotnie na natężenie ruchu na ul. Wyszyńskiego i drogach alternatywnych (Al. Andrzejewskiego, Wróblewskiego).

  

W pierwszym dniu testu realizowany był cykl pracy sygnalizacji o długości 80 sekund zgodnie z układem faz. W trakcie sterowania ruchem w godz. 7:30-8:15 zaobserwowano duży spadek płynności ruchu na ul. Wyszyńskiego od strony Kłodawy oraz na ul. Górczyńskiej na odcinku od ronda Górczyńskiego do skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego. W godzinach popołudniowych charakterystyka ruchu była podobna. Większy zator zauważyć można było na ul. Górczyńskiej, gdzie problemy komunikacyjne pojawiły się także na rondzie Górczyńskim, a  zator drogowy na ul. Górczyńskiej występował nawet na odcinku od ronda Niepodległości do ronda Górczyńskiego.

W drugim dniu zmodyfikowano długość cyklu sterowania ruchem w celu optymalizacji. Na podstawie obserwacji z dnia pierwszego wydłużono cykl do 100 sekund, a otwarcie kierunku głównego zwiększono z 45 s do 65 s. Wyjazd z ul. Owocowej i lewoskręt w ul. Owocową od centrum pozostawiono na wcześniej przyjętych wartościach 8 s. i 10 s.

Wprowadzona modyfikacja spowodowała wydłużenie kolejki pojazdów na ul. Owocowej i Wiejskiej (długość kolejki wynosiła 250 m czyli około 25 pojazdów). Poprawiła się nieznaczenie natomiast sytuacja na ul. Górczyńskiej, gdzie kolejka pojazdów obejmowała wyłącznie odcinek do ronda Górczyńskiego.

Informacja nie obejmuje obserwacji z godz. 15:30-16:15.

Rafał Krajczyński

Miejski Inżynier Ruchu 

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x