2017-07-25, Mija dzień
PLK zaczyna przygotowania do elektryfikacji linii 203. Informuje o tym Kolejowy Rynek, największy polski portal związany z komunikacją szynową.
W krótkim komunikacie można przeczytać, że Polski Linie Kolejowe, jedna ze spółek powstałych na bazie PKP, odpowiedzialne właśnie za funkcjonowanie linii kolejowych, właśnie ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej na elektryfikację linii 203. Przedmiotem zamówienia jest więc opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu „Prace na liniach kolejowych 18, 203 na odcinku Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn wraz z elektryfikacją odcinka Piła – Kostrzyn”. Szacunkowa wartość zamówienia to 6 milionów złotych netto.
Przedmiotem analiz będą różne linie kolejowe, ale dla gorzowian i szerzej, północnej części województwa najważniejsze są linie: nr 203 Tczew – Kostrzyn na odcinku Piła Główna – Krzyż – Gorzów Wielkopolski – Kostrzyn oraz nr 827 Kostrzyn R5 – Kostrzyn R208 T13/T15a na odcinku Kostrzyn R5 – Kostrzyn R208 T13/T15a.
PKP PLK przewiduje, że realizacja prac zostanie podzielona na trzy projekty realizacyjne. Najpierw zrealizowane mają zostać prace na liniach kolejowych nr 18, 203 na odcinku Bydgoszcz Główna – Piła Główna, następnie na odcinku Piła Główna – Krzyż, a w ostatniej kolejności na odcinku Krzyż – Kostrzyn. Jak zaznacza PLK w ogłoszeniu, elektryfikacja linii zostanie wykonana w przypadku wykazania zasadności w analizach.
Na przygotowanie dokumentacji wykonawca będzie miał 390 dni. Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia – aż 40 procent oceny będzie stanowić wartość techniczna oferty.
Linia kolejowa 203 Tczew – Kostrzyn – Küstrin-Kietz jest dwutorowa poza odcinkiem Gutowiec – Piła oraz gorzowska estakadą. Obecnie trwają prace przy jej rewitalizacji.
roch
W piątek, 2 maja Urząd Miasta Gorzowa Wielkopolskiego będzie nieczynny.