więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Bogny, Walerii, Witalisa , 28 kwietnia 2025

Wpływa na precyzyjny i szybki przekaz informacji

2018-09-28, Mija dzień

O tym, że Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Gorzowie uruchomiło już Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (E-BOK) oraz Geoportal pisaliśmy na naszych łamach kilka razy, lecz to nie wszystko co oferuje system informacji przestrzennej, znany jako GIS.

medium_news_header_22878.jpg
Piotr Czapliński, specjalista ds. technicznych PWiK, przy pracy nad systemem informacji przestrzennej

Zakończony niedawno projekt zrealizowany w ramach ,,Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020’’ ma dużo szersze zastosowanie. Mówiąc dokładniej jest to oprogramowanie, które daje możliwość integrowania wszystkich informacji na mapie, istotnych dla funkcjonowania przedsiębiorstwa.

- Działania naszych służb prowadzone są w konkretnym miejscu w przestrzeni, a dzięki wdrożonemu systemowi istnieje możliwość łączenia ważnych informacji z elementami uzbrojenia terenu. Przykładowo są to dane o wykonywanych naprawach, remontach, przeglądach,  rodzaju zamontowanych urządzeń, jak również zgłoszeniach dokonywanych przez samych klientów - wyjaśnia Piotr Czapliński, specjalista ds. technicznych PWiK.

Z uwagi na fakt, że zdecydowana większość urządzeń znajduje się pod ziemią gromadzenie informacji o ich stanie, dokładnym położeniu jest bardzo ważne i znacząco wpływa na skrócenie czasu usunięcia awarii, jak również obniżenie kosztów robót ziemnych. Wszystko to w efekcie wpływa na precyzyjny i szybki przekaz informacji pomiędzy poszczególnymi wydziałami przedsiębiorstwa, co oczywiście przekłada się na szybkość wykonania prac w terenie, a to bardzo istotne dla odbiorców usług.

Oczywiście możliwości zastosowania systemów GIS-owskich jest wiele więcej. Dzięki systemowi znana jest także bieżąca lokalizacja poszczególnych brygad, co ułatwia kierowanie załóg do zdarzeń przestrzennie najbliższych. Wszystko sprowadza się do jeszcze bardziej sprawniejszego zarządzania zasobami spółki przy priorytetowym uwzględnieniu potrzeb klientów.

- Jednym z elementów systemu szczególnie istotnym dla mieszkańców jest system powiadomień emailowych aktualnie wdrażany pilotażowo, czy też sprawdzony już system informowania  o zasięgu oraz czasie przerw w  dostawie wody – kontynuuje Piotr Czapliński. – Warto w tym miejscu zaznaczyć, że usługi wdrożone w ramach GIS na naszym Geoportalu dają duże możliwości nie tylko dla klientów, ale dla wszystkich odbiorców naszych usług. W tym także tych osób, które za wodę i odbiór ścieków rozliczają się przykładowo ze spółdzielnią. Mimo tego, że projekt został już wdrożony, to cały czas jest on rozszerzany o nowe funkcje, wykonywane zostały dodatkowe aplikacje zasilające bazę GIS. Wszystko po to aby przedstawiać odbiorcom najaktualniejsze i zweryfikowane informacje –  podkreśla.

Jak przyznaje prezes PWiK Bogusław Andrzejczak, zrealizowany projekt cieszy się dużym zainteresowaniem.

- Obserwujemy wzmożony ruch na naszej stronie – mówi prezes Bogusław Andrzejczak. – Codziennie przybywa kilkunastu nowych odbiorców usług elektronicznych chcących korzystać z systemu. Obecnie jest ich już ponad sześciuset. To wszystko potwierdza, że system GIS był oczekiwanym przez mieszkańców produktem. Stajemy się społeczeństwem informacyjnym, a dzięki aktywnie pozyskiwanym na ten cel środkom unijnym możemy urzeczywistniać tą ideę przy możliwie niewielkim zaangażowaniu środków własnych – kończy prezes.

(red)

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x