2018-11-28, Mija dzień
Ponad 300 dni intensywnej pracy, około 200 postów na dedykowanym kampanii fanpejdżu i jeszcze więcej ich udostępnień, aż wreszcie ponad 100 osób, bez pomocy których nie udało by się zrealizować planów i założeń kampanii GORZÓW #Stąd Jestem.
We wtorek, po blisko roku od inauguracji miejskiej kampanii tożsamościowo – wizerunkowej, podsumowaliśmy jej pierwsze efekty. A to wszystko w Miejskim Ośrodku Sztuki, w obecności tych już znanych i nowych ambasadorów kampanii.
Wszystko zaczęło się pod koniec stycznia, od muralowych serc „Stąd Jestem”, które pojawiły się w mieście. Powstały na potrzeby wykonania okładki lutowego numeru Gorzowskich Wiadomości Samorządowych, ale szybko zainteresowały gorzowian. W lutym, z okazji walentynek, zorganizowaliśmy pierwszą oficjalną akcję w ramach kampanii: happening „Zakochani w Gorzowie”.
Oficjalnie kampanię zainaugurowaliśmy pod koniec marca br., wówczas przedstawiliśmy sylwetki 16 ambasadorów miasta w kampanii GORZÓW #Stąd Jestem. To osoby znane i lubiane, pochodzące z Gorzowa lub z miastem związane. W maju do tej szesnastki dołączyli kolejni, w listopadzie grupa ambasadorów powiększyła się jeszcze. W sumie mamy obecnie 38 ambasadorów oraz grupę przedszkolaków z Przedszkola Miejskiego nr 7 „Bajkowy Świat”. Wśród ambasadorów są znani gorzowianie oraz tacy, którzy odpowiedzieli na akcję „Dołącz do nas. Zostań ambasadorem Gorzowa”. W zgłoszeniach pisali za co kochają Gorzów i dlaczego jest dla nich ważnym miejscem na świecie. Z ich udziałem powstał najnowszy spot promujący Gorzów jako miasto ludzi ambitnych, pracowitych, utalentowanych i szczęśliwych, bo to oni są największym potencjałem miasta.
To energia, kreatywność i entuzjazm w działaniu naszych ambasadorów pozwoliły przekazać najważniejsze przesłanie kampanii: Gorzów to wyjątkowe miejsce na ziemi! Stąd pochodzą ludzie niezwykli, oryginalni i odważni w realizacji swoich marzeń. Celem kampanii bowiem było zaprezentowanie wartości Gorzowa poprzez potencjał jego mieszańców i dzięki naszym ambasadorom w pełni się to udało!
W ramach kampanii GORZÓW #Stąd Jestem przez blisko rok udało się zrealizować lub wesprzeć wiele ciekawych projektów. To między innymi „Landsberg Circus” – autorski pokaz mody Natalii Ślizowskiej, Scena Letnia gorzowskiego teatru, podczas której wystąpili niemal wszyscy oficjalni ambasadorowie kampanii - artyści (Cezary Żołyński, Michał Kwiatkowski, Małgorzata Kocik, Przemysław Raminiak i Bogusław Dziekański), Dni Gorzowa, w czasie których można było spotkać się i porozmawiać z ambasadorami przy kawie na stoisku promocyjnym miasta, to również wsparcie przy realizacji teledysku Dawida Kwiatkowskiego w centrum Gorzowa oraz pomoc przy realizacji meczu charytatywnego „Kromka Chleba”, gdzie jedną z gwiazd był Sebastian Świderski, nasz ambasador.
Zrealizowaliśmy także wyjątkowe „Malowane Urodziny Miasta”, gdzie pod hasłem kampanii GORZÓW #Stąd Jestem, 2 lipca na placu Grunwaldzkim mieszkańcy ozdabiali gigantyczną urodzinową laurkę, wpisując swoje życzenia dla miasta na kolejne lata. Płótno zostanie złożone do kapsuły czasu, pod jedną z realizowanych w Gorzowie inwestycji.
W czasie roku trwania kampanii powstały również dwa murale w centrum miasta: z hasłem kampanii przy ul. Jagiełły oraz prezentujący naszego prehistorycznego nosorożca „Stefanię” na zabytkowej kamienicy przy ul. Chrobrego 33. Przez ponad miesiąc (w kwietniu i maju) w Gorzowie prezentowaliśmy również sylwetki naszych ambasadorów na bilbordach.
Wiele spośród założeń i planów kampanii udało się zrealizować dzięki wsparciu Miejskiego Centrum Kultury, Wydziału Kultury i Sportu Urzędu Miasta Gorzowa oraz Teatru im. Juliusza Osterwy.
Zasięg kampanii wizerunkowo - tożsamościowej jest zaskakujący. Dzięki naszym ambasadorom Gorzów „był” w Szanghaju (Łukasz Konik), Paryżu (Michał Kwiatkowski), we Włoszech (Dawid Kownacki), często bywa również w Warszawie dzięki wsparciu naszych ambasadorów, którzy „chwalą się” udziałem w akcji i mówią o Gorzowie – swoim rodzinnym mieście (m.in. Krzysztof „Jankes” Jankowski, Adam Bałdych, Małgorzata Kocik, Dawid Kwiatkowski czy Paula Tumala).
Udział w kampanii ludzi znanych i lubianych to gwarancja skutecznej promocji Gorzowa. Natomiast zaangażowanie gorzowian do kampanii to nadzieja, że jako szczęśliwi i dumni z miasta mieszkańcy będą jego najlepszymi ambasadorami.
Kampanię będziemy kontynuować w przyszłym roku, uzupełniając ją kolejnymi działaniami i treściami. Po roku spontanicznych działań, powstanie regulamin GORZÓW #Stąd Jestem, który określi między innymi kryteria uczestnictwa w akcji.
Więcej o kampanii tutaj:
http://www.gorzow.pl/PL/3475/Kampania_wizerunkowo-tozsamosciowa/
Marta Liberkowska
Wydział Promocji i Informacji UM
Fot. Daniel Adamski
Już 2 maja, w Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej, Gorzów ponownie zamieni się w morze biało-czerwonych barw.