2019-01-04, Mija dzień
Pod skrzydła fachowców Castorama Polska trafią uczniowie z Zespołu Szkół Ekonomicznych w Gorzowie. W ramach zainaugurowanego właśnie Programu „Kierunek Castorama” powstała pierwsza klasa patronacka Castoramy, w której uczą się technicy branży handlowej.
„Kierunek Castorama” to program edukacyjny, który wyrósł z doświadczeń sklepów Castorama. Jego celem jest umożliwienie uczniom branżowych szkół średnich zdobywania i rozwijania kompetencji zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy, poprzez ścisłą współpracę sklepów Castoramy z placówkami edukacyjnymi.
Inauguracja programu odbyła się w Gorzowie Wielkopolskim, gdzie przedstawiciele Castorama Polska oraz Dyrekcja Zespołu Szkół Ekonomicznych uroczyście podpisali umowę o współpracy. Kontrakt umożliwi młodzieży pogłębianie wiedzy szkolnej
i nabywanie praktycznych umiejętności.
„Castorama to nie tylko sklep. To bliski sąsiad, który inspiruje, doradza i pomaga w kształtowaniu lokalnych społeczności. Często angażujemy się w miejscowe inicjatywy. Poprzez naszą współpracę z placówką edukacyjną chcemy wesprzeć uczniów w świadomych wyborach zawodowych i zbudować w nich poczucie dumy z wykonywanego zawodu” – powiedziała Agnieszka Kuleta, Dyrektor Sklepu Castorama Gorzów Wielkopolski.
Już wkrótce uczniowie i nauczyciele klasy patronackiej będą mogli korzystać z zapewnionego przez firmę wsparcia dydaktycznego, technicznego i sprzętowego. Program obejmuje nie tylko praktyki zawodowe realizowane według sprofilowanych programów nauczania, ale również szereg aktywności trwale budujących relacje pomiędzy sklepami a placówkami edukacyjnymi. Sklep Castoramy w Gorzowie Wielkopolskim będzie również organizować lekcje pokazowe, wycieczki przedmiotowe oraz wspólnie z Zespołem Szkół Ekonomicznych realizować inne projekty, jak np. warsztaty Majsterkowo, dni otwarte etc. Umożliwi też nauczycielom i uczniom udział w szkoleniach podnoszących ich kwalifikacje (np. szkoleniach produktowych).
Objęcie klasy patronatem przez Castoramę, stało się dobrą okazją do podkreślenia znaczenia zawodu technicznego. W czasie uroczystości zostały wygłoszone trzy wykłady: na temat historii handlu, jego przyszłości oraz marketingu sensorycznego. Uczniowie mieli również możliwość zaprezentowania swojej wiedzy podczas konkursu. Zwycięskie drużyny otrzymały nagrody ufundowane przez sklep Castorama.
Sonia Matlak
Za nami kolejne lato z wyjątkową ofertą artystyczną.