2021-07-12, Mija dzień
Gorzów prezentował się w Niemczech w ramach kampanii „Gorzów, wie bist du?”.
Wśród Niemców największą popularnością podczas Święta Hanzy we Frankfurcie nad Odrą cieszyły się masło jabłkowe, blendowane koktajle owocowe oraz przetłumaczony na język niemiecki program „Dobry wieczór Gorzów”.
Od marca, wspólnie z Frankfurtem, realizujemy kampanię Gorzów wie bist du?, promującą atrakcyjność turystyczną Gorzowa Wlkp. wśród mieszkańców pogranicza brandenburskiego. Jednym z elementów współpracy była organizacja w sobotę (10 lipca) stoiska promocyjnego Gorzowa we Frankfurcie. Okazją do tego było obchodzone w weekend Święto Hanzy. To coroczna impreza, łącząca leżące nad Odrą Słubice i Frankfurt. W tym roku, z uwagi na trwającą pandemię, oba miasta świętowały osobno, ale tego samego dnia.
Gorzowskie stoisko podczas urodzinowego pikniku było niespodzianką dla mieszkańców Frankfurtu. A nasza oferta cieszyła się ogromną popularnością, zwłaszcza gorzowski przysmak: masło z renety landsberskiej w Gorzowskim Słoiku Jabłkowym. Jabłko, dostarczone przez Gorzowski Rynek Hurtowy, było również jednym z głównych składników koktajli owocowych, które goście stoiska mogli samodzielnie przyrządzić na coctail biku, czyli na rowerze, którego napęd uruchamiał blender do przyrządzania napoju.
Kulinarne show również z jabłkiem w roli głównej przygotował dla gości stoiska Bartosz Wicherek, gorzowski kucharz, absolwent Zespołu Szkół Gastronomicznych w Gorzowie. Obecni byli również młodzi zawodnicy Stali Gorzów z motocyklem, których obecność wzbudziła zainteresowanie Niemców. W Niemczech żużel to mało znana dyscyplina, ale mieszkańcy terenów przygranicznych, w tym Frankfurtu nad Odrą, kibicują naszym lubuskim drużynom.
Przez ponad osiem godzin rozdaliśmy blisko dwieście słoików z masłem z renety landsberskiej, kilkadziesiąt koszulek z promującym Gorzów hasłem „Stąd Jestem”, kilkaset programów „Dobry wieczór Gorzów”, przetłumaczonych na język niemiecki oraz informatory o Gorzowie, foldery, albumy o mieście i wiele innych miejskich gadżetów.
Miejskie stoisko odwiedził burmistrz Frankfurtu nad Odrą Rene Wilke. Zapewnił, że wkrótce odwiedzi Gorzów i będzie namawiał do tego swoich mieszkańców. - Jest wiele powodów, dla których powinniśmy się wspierać, a bliskość geograficzna jest tylko jednym z nich. Wiem, że Gorzów zmienił się przez ostatnie lata i jest doskonałym kierunkiem na weekendowe wycieczki - podkreślił burmistrz.
Projekt „Kampania Gorzów wie bist du? promująca atrakcyjność turystyczną Gorzowa Wlkp.” jest realizowany i dofinansowany w ramach Funduszu Małych Projektów Programu Współpracy INTERREG V A Brandenburgia–Polska 2014-2020 w ramach celu „Europejska Współpraca Terytorialna” Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR).
Umowa o dofinansowanie projektu została zawarta 5 października 2020 r., wszystkie podejmowane działania będą realizowane od 1 marca do 19 października br. Wartość projektu: 11 764,70 euro, kwota dofinansowania: 10 000 euro.
W ramach projektu zaplanowano również wizytę delegacji z Frankfurtu nad Odrą w Gorzowie we wrześniu i premierę wspólnego polsko-niemieckiego wydawnictwa, czyli spacerownika po Gorzowie.
Frankfurt nad Odrą to miasto partnerskie Gorzowa Wlkp.
Marta Liberkowska
Wydział Promocji i Informacji
Fot. Bartłomiej Nowosielski
Podczas dzisiejszej (26 sierpnia) sesji Rady Miasta w Gorzowie radni Platformy Obywatelskiej złożyli wniosek o odwołanie z funkcji wiceprzewodniczącego Rady Miasta Sebastiana Pieńkowskiego.