więcej

więcej
Echogorzowa logo

wiadomości z Gorzowa i regionu, publicystyka, wywiady, sport, żużel, felietony

Jesteś tutaj » Home » Mija dzień »
Marii, Marzeny, Ryszarda , 26 kwietnia 2024

Nie będzie podwyżek opłat parkingowych

2021-07-27, Mija dzień

Przynajmniej na razie stawki za parkowanie w gorzowskiej Strefie Płatnego Parkowania nie wzrosną. Taką decyzję podjął wojewoda lubuski.

medium_news_header_31008.jpg

Służby prasowe wojewody lubuskiego, po wnikliwej analizie uznały, że kontrowersyjną uchwałę należy unieważnić i decyzją wojewody lubuskiego Władysława Dajczaka właśnie to nastąpiło. Oznacza, że prezydent Jacek Wójcicki i gorzowscy radni muszą albo zaniechać dalszych prac albo na nowo przygotować projekt, a następnie go przyjąć uwzględniając uwagi naniesione przez wojewodę. A oto pełny komunikat, jaki otrzymaliśmy z biura wojewody lubuskiego.

Unieważnienie uchwały Nr XXXVIII/686/2021 Rady Miasta Gorzowa Wielkopolskiego z dnia 23 czerwca 2021 r.

Szanowni Państwo!

Rada Miasta Gorzowa Wlkp. uchwałą z dnia 23 czerwca 2021 r. ustaliła strefę płatnego parkowania w Gorzowie Wielkopolskim, stawki opłat za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania, określiła wysokość opłat dodatkowych oraz sposób ich pobierania. Ustawa o samorządzie gminnym z urzędu nakłada na Wojewodę Lubuskiego obowiązek badania zgodności z prawem uchwał organów samorządu. Tym niemniej do Wojewody wpłynęły liczne sygnały od mieszkańców niezadowolonych z kierunku i zakresu zmian wprowadzonych przez Radę Miasta. Po dokonaniu szczegółowej analizy uchwały Wojewoda Lubuski stwierdził jej nieważność w całości.

Uzasadnienie:

  1. Przyjęte przez Radę Miasta regulacje nie realizują ustawowych celów i naruszają konstytucyjną zasadę proporcjonalności. Ustalenie strefy płatnego parkowania ma przede wszystkim służyć realizacji celów określonych w art. 13b ust. 2 ustawy o drogach publicznych, a mianowicie jej wprowadzenie ma być uzasadnione potrzebami organizacji ruchu, w celu zwiększenia rotacji parkujących pojazdów samochodowych lub realizacją lokalnej polityki transportowej, w szczególności w celu ograniczenia dostępności tego obszaru dla pojazdów samochodowych lub wprowadzenia preferencji dla komunikacji zbiorowej.

  2. Rada Miasta zaniechała wnikliwego i rzetelnego uzasadnienia przyczyn wprowadzenia rozwiązań przewidzianych w uchwale. Nie wskazała, że wprowadzone zmiany są konieczne i niezbędne dla osiągnięcia celów przewidzianych ustawą. Podobne stanowisko zajął w tym roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w stosunku do uchwały Rady m.st. Warszawy (wyrok z dnia 28 kwietnia 2021 r., VI SA/Wa 731/21).

  3. Rada Miasta z naruszeniem konstytucyjnej zasady równości:

       4. Krótki okres wejścia w życie uchwały (14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego) znacznie utrudnia zapoznanie się przez mieszkańców z nowymi przepisami oraz dostosowanie do nowej sytuacji prawnej.

X

Napisz do nas!

wpisz kod z obrazka

W celu zapewnienia poprawnego działania, a także w celach statystycznych i na potrzeby wtyczek portali społecznościowych, serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies na Twoim komputerze. Zasady dotyczące obsługi cookies można w dowolnej chwili zmienić w ustawieniach przeglądarki.
Zrozumiałem, nie pokazuj ponownie tego okna.
x